You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

                    SIKÇA SORULAN SORULAR

 

Soru:   Enstitünüz Lisansüstü programlara kayıt yaptırdım. Öğrenci Bilgi Sistemi(OBS)'nden kullanıcı adı ve şifrem nedir?

Cevap: Öğrenci Bilgi Sistemi ekranından (link: https://obs.bozok.edu.tr/) Hesap Oluşturma - Şifre İşlemleri kısmından kullanıcı adı için önce hesap oluşturmanız ve daha sonrasında şifre belirlemeniz gerekmektedir.

 

Soru:    Enstitü web sayfasındaki formlara nereden ulaşabilirim.

Cevap: Enstitü Web Sayfasında  bulunan form/formlar doldurulup imzalandıktan/imzalattırıldıktan sonra ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı aracılığıyla gerekli evrak ve kararla(varsa) beraber Elektronik Bilgi Sistemi(EBYS) üzerinden  Enstitüye gönderir. İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Öğrenci belgesi, transkript, mezuniyet belgesi, diploma almak istiyorum. Nereden alabilirim?

Cevap: Öğrenci belgesi, transkript ve mezuniyet belgesi e-devlet üzerinden alınabilmektedir. Ayrıca öğrenci belgesi ve transkript, Öğrenci Bilgisi Sistemi(ÖBS) üzerinden de alınabilmektedir.

 

Soru:   Lisansüstü eğitim başvuruları ne zaman ve nasıl yapılmaktadır?    

Cevap: Başvuru tarihleri, başvuru şekli, istenecek belgeler ve kontenjanlar Enstitümüz web sayfamızda güz ve bahar dönemi başlangıcından önce duyurulmaktadır. Enstitü web sayfamız duyurularımıza  ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Lisansüstü eğitim başvurularında bilim sınavı, mülakat, yazılı veya sözlü sınav var   mıdır?

Cevap: Öğrenci alımı için yapılan ilanlarımızda gerekli açıklamalara yer verilmektedir.

 

Soru:   Lisans programından mezun olmadan lisansüstü eğitime başvuru yapabilir miyim?

Cevap: Lisansüstü programlara başvuracak adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekmektedir.

 

Soru:   Lisansüstü sınav sonucunda yedek listede yer alan aday ne yapmalıdır?

Cevap: Belirlenen süre içerisinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar yerine sırasıyla yedek adaylar kabul edilir. Kesin kayıtlar tamamlandıktan sonra boş kalan kontenjanlar Enstitü web sayfasından duyurulur. Duyuruları takip etmek, adayların sorumluluğundadır. İlgili duyurularımıza  ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Her yarıyıl kayıt yaptırmam gerekir mi?

Cevap: Öğrenci, her yarıyıl başında kaydını yenilemek zorundadır. Kayıt yenilenmeyen dönemler azami öğrenim süresinden sayılır. Öğrenci, kaydını yenilemediği dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz.

 

Soru:   Bir dönemde kaç AKTS ders almalıyım?

Cevap: Bir ders dönemde 30 AKTS kredilik ders alınabilir. Ancak öğrenciler isterlerse en fazla 45 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilirler. Tez aşamasında olan öğrenciler uzmanlık alan dersi ve  tez çalışmasını almaları gerekmekte olup bu derslerin yanı sıra  seçmeli derslerden de  seçebilirler.

 

Soru:   Ders kaydımı zamanında yapamadım. Ne yapmalıyım?

Cevap: Akademik takvimde belirlenen süre içinde ders kaydını yaptırmayan ya da kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl için derslere ve sınavlara giremez, öğrencilik haklarından yararlanamaz. Kaybedilen yarıyıl öğrenim süresinden sayılır. Bu durumdaki öğrenciler, akademik takvimdeki mazeretli ders kayıt süresine kadar mazeretlerini belirtir bir dilekçeyle Enstitüye başvuru yaparlar.  Mazeretleri Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenciler kayıt yenileyebilir.

 

Soru:   Kayıtlı olunan programı tamamlamanın normal ve azami süresi nedir?

Cevap: Bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın programı tamamlamanın süresi;

-Tezsiz yüksek lisans programı için, en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır.

-Tezli yüksek lisans programları için, normal süre dört yarıyıl, azami süre altı yarıyıldır.

-Doktora programlarına yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için, normal süre sekiz yarıyıl, azami süre on iki yarıyıldır

 

Soru:   Uzmanlık alan dersini ne zaman almalıyım?

Cevap: Doktora ve Tezli YL. Programında Uzmanlık alan dersi öğrencilerin ilk kayıt yaptırdığı yarıyıldan itibaren mezun oluncaya kadar kayıt olmak zorundadır.

 

Soru:   Seminer dersini ne zaman almalıyım?

Cevap: Öğrenciler ders dönemini bitireceği yarıyılda (normal sürede 2.yarıyılda) seminer dersine kayıtlanırlar. Seminerini aldığı dönemde veremeyen öğrenciler takip eden yarıyıl seminer dersine kayıt yaptırırlar.

 

Soru:   Kimler katkı payı ödemek zorundadır?

Cevap: Burslu olmadan kendi imkânları ile lisansüstü programlara kayıt yaptıran yabancı uyruklu öğrenciler, normal öğrenim süresini dolduran öğrenciler ve özel öğrenci statüsünde olanlar ders kayıtlarının yapılabilmesi için katkı payı/öğrenim ücretini ödemek zorundadırlar. Akademik takvimde belirlenen süre içinde ders kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl derslere devam etme hakkını kaybeder ve öğrencilik hakkından yararlanamaz. Öğrencinin ders kaydını yapmadığı yarıyıl öğrenim süresinden sayılır.

- Tezsiz yüksek lisans programında başarısız olunan dersin tekrar alınması durumunda ilgili dönem için Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen katkı payı/öğrenim ücreti tekrar ödenir

 

Soru:   Katkı payı ödemesi ne zaman ve nasıl yapılır?

Cevap: Ödemeler her yarıyıl akademik takvimde belirtilen ders kayıtları süresince Halkbank bankamatik (ATM), internet bankacılığı, cep şubesi gibi online ödeme kanallarından “öğrenci numarası” ile yapılır. Ödeme yükümlülüğü bulunan öğrenciler ödemelerini gerçekleştirmeden ders kaydı yapamazlar.

 

Soru:   Lisansüstü programlarda devam zorunluluğu var mıdır?

Cevap: Lisansüstü öğretimde teorik derslerin %70’ine ve uygulamalı derslerin ise %80’ine devam zorunludur. Devamsızlıktan kalan öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına giremez

 

Soru:  İsteğe bağlı kayıt sildirme nasıl yapılır?

Cevap: Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler ilişik kesme sisteminden (https://oiks.bozok.edu.tr/) kayıt sildirme başvurusu yapabilirler. Başvurular iş yoğunluğuna göre en geç beş iş günü içerisinde sonuçlandırılmakta olup, kontrolünü e-devlet üzerinden yapılabilir.  

 

Soru:   Mazeretler, izinler ve kayıt dondurmalar nasıl yapıılır.

Cevap: Lisansüstü öğrencilerine danışmanın ve anabilim/anasanat dalı başkanlığının uygun görüşü alınmak suretiyle Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla bir yarıyıldan az olmamak kaydıyla en fazla iki yarıyıl süreyle izin veya kayıt dondurma hakkı verilebilir. İzin ve kayıt dondurma süreleri öğrenim süresine dâhil edilmez.

-İzin veya kayıt dondurma döneminde öğrenci derslere devam edemez, sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.

-İzin veya kayıt dondurma döneminde süresi biten öğrenciler ve kaydını aktif hala getirmek isteyenler, Enstitüye müracaat ederek kayıt döneminde kayıtlarını yaptırmak suretiyle öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler.

 

Soru:   Ne zaman kayıt dondurma başvurusu yapabilirim?

Cevap: Bu taleplerinin yarıyılın başlangıcından itibaren en geç bir ay içinde yapılması gerekir

 

Soru:    Danışman değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım?

Cevap: Danışman değişikliği yapmak isteyen öğrenci, Enstitü web sayfası belgeler bölümünde yer alan danışman değişikliği formunu doldurarak Enstitüye gönderilmek üzere ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına teslim eder.

İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:  Bilimsel hazırlık kaç dönemdir ve lisansüstü program süresine eklenir mi?

Cevap: Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin Enstitü ve Üniversite ile ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora/sanatta yeterlik programı sürelerine dâhil edilmez.

 

Soru:   Bilimsel hazırlık dersleri nasıl belirlenir ve bilimsel hazırlıkla beraber lisansüstüne yönelik ders aldırılabilir mi?

Cevap: Bilimsel hazırlıkta alınacak zorunlu dersler; lisans ve/veya yüksek lisans düzeyindeki derslerden, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla belirlenir. Bu dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçmez ve lisansüstü not ortalamasına dâhil edilmez. Bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik en fazla 2 ders alabilir.

 

Soru: Bilimsel hazırlık derslerinden muaf olabilir miyim?

Cevap: Ancak bilimsel hazırlık programında aldığı dersler daha önceki öğreniminde aldığı dersler ile içeriğinin uyuşması durumunda ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi üzerine öğrenci bu derslerden muaf tutulabilir.

 

Soru:   Bilimsel hazırlık programı kimlere uygulanır?

Cevap: Yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kabul edilen ancak lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans veya doktora/sanatta yeterlik programından farklı alanlarda almış olan öğrencilere eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.

 

Soru:   Hangi dersler lisansüstü eğitimi kapsamında saydırılabilir?

Cevap: Bir öğrencinin yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla öğrencinin kayıtlı olduğu programa transfer edilebilir.

--Yatay geçişler hariç, bir lisans/yüksek lisans programını tamamlamada kullanılan kredili dersler, başka bir yüksek lisans/doktora/sanatta yeterlik programına transfer edilemez.

-- Lisansüstü programlarda ders transferi eşdeğer programlar arasında yapılır. Ancak dersin transfer edilebilmesi için öğrencinin önceden kayıtlı olduğu programdan ilişiğinin kesilmiş olması gerekir.

--- Öğretim üyesi yetiştirme programı kapsamında yatay geçişle gelen öğrencilerden yüksek lisans programında tez aşamasında olanlar ile doktora/sanatta yeterlik programında yeterlik sınavında başarılı olanların daha önce aldıkları derslerin saydırılmasında danışmanın görüşü, Enstitü anabilim/anasanat dalı kurul kararı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunca karar verilir.

 

Soru:   Ders saydırma başvuruları ne zaman ve nasıl yapılır?

Cevap: Ders saydırma başvurusu öğrencinin kesin kayıt yaptırdığı yarıyılın, mazeretli kayıtların son gününe kadar Enstitü web sayfasında yer alan kredi saydırma başvuru formu kullanılarak yapılabilir. İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Lisansüstü öğrenciler başka üniversitelerden ders alabilirler mi?

Cevap: Öğrencinin talebi, danışmanın gerekçeli raporu, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden, yüksek lisans öğrencileri en fazla iki, doktora/sanatta yeterlik programına yüksek lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler en fazla iki, doktora/sanatta yeterlik programına lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler en fazla dört ders alabilir. Bu dersler öğrencinin transkriptinde gösterilir.

 

Soru:   Öğrenci kaldığı dersi tekrar almak zorunda mıdır?

Cevap: Lisansüstü öğrenciler, ilgili anabilim/anasanat dalı müfredatında yer alan zorunlu dersleri almak ve başarmak zorundadır. Dönemlik alınması gereken AKTS, ilgili müfredata göre seçmeli derslerden tamamlanır. Zorunlu ve seçmeli derslerin tekrarında sadece devamsızlıktan dolayı başarısız sayılan öğrenciler için devam şartı aranır.

-- Bir dersten başarısız notu alan veya bir dersi müfredatta belirtilen dönemde almayan ya da alamayan öğrenciler, bu dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadırlar. Tekrarlanacak seçmeli dersler takip eden dönemde açılmazsa bu derslerin yerine müfredat çerçevesinde danışman tarafından uygun bulunan en az aynı AKTS kredisi değerinde başka dersler de alınabilir.

--Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri bir kez tekrarlayabilir. Başarı ortalaması hesabında tekrarlanan dersler için öğrencinin aldığı en son not geçerlidir. Öğrenciler, not ortalamasını yükseltmek için tekrar ettikleri derslerden başarısız olmaları halinde bu dersleri tekrar almak ve başarmak zorundadırlar.

 

Soru:   Yüksek lisans tez önerisi ne zaman ve nasıl belirlenir?

Cevap: En geç ikinci yarıyılın sonuna kadar danışman ve öğrenci tarafından birlikte hazırlanan tez önerisi, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca enstitüye bildirilir ve enstitü yönetim kurulunun onayıyla kesinleşir.

 

Soru:   Tez savunma sınavına girebilmek için ne yapılmalıdır?

Cevap: Tez savunma sınavında başarılı olmak ve bu Yönetmelikte belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Enstitü web sayfamız belgeler bölümü “tez savunması ve mezuniyet aşamaları” göre işlemlerini gerçekleştirebilirler. İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Tez savunma sınavında başarılı bulundum. Ne yapmalıyım?

Cevap: Tez savunma sınavında başarılı bulunan öğrenciler Enstitü web sayfamız belgeler bölümü “tez savunması ve mezuniyet aşamaları” göre işlemlerini gerçekleştirebilirler. İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Tez savunma sınavı aşamasındayım ders kaydı yapacak mıyım?

Cevap: Öğrencilerin tez savunma sınavına girebilmesi için ilgili yarıyılın kayıt yenileme yükümlülüklerini yerine getirmesi gerekir. Kayıt yenilediği halde tez savunma sınavı (düzeltme dahil), takip eden yarıyılın içine denk gelen öğrenciler de program süresine bakılmaksızın kayıt yenilerler.

 

Soru:   Tezsiz yüksek lisans mezunları doktora programlarına başvuru yapabilir mi?

Cevap:  06/02/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarında mezun olan öğrenciler doktora programlarına başvurabilir. Bu tarihten sonra mezun olan öğrenciler doktora programlarına başvuru yapamazlar.

 

Soru:   ALES puanımın geçerlilik süresi nedir?

Cevap: Ales puanlarının geçerlilik süresi 5 yıldır.

 

Soru:   Birden fazla programa kayıt olabilirmiyim?

Cevap: Tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez.
  

Soru:   Kayıt dondurma azami süreden sayılır mı?

Cevap: Öğrencinin saklı tutulan öğrenim süresi, azami öğrenim süresinden sayılmaz.

 

Soru:   Sınav notlarına nasıl/ne zaman itiraz edebilirim?

Cevap: Sınav sonuçlarına itirazı olan öğrenci bu itirazını, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç yedi gün içinde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına yazılı olarak yapabilir. Bu itiraz ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından ders sorumlusuna iletilir. Ders sorumlusunun değerlendirme sonucu, kendisine itirazın iletildiği tarihten itibaren en geç beş gün içerisinde anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından ilgili öğrenciye ve Enstitüye bildirilir.

 

Soru:   Akademik takvime nereden ulaşabilirim?

Cevap: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasında yer almaktadır.

 

Soru:   Tez danışmanı ne zaman belirlenir?

 Cevap: Programa ilk kez kayıt yaptıran öğrencinin danışmanı, tez danışmanı atanana kadar ilgili Enstitü Anabilim Dalı Başkanıdır ve en geç birinci yarıyılın sonuna kadar belirlenir.

 

Soru:    Tez konumu en geç ne zaman belirleyebilirim?

Cevap: Öğrencinin danışmanı ile belirlediği tez konusu ve başlığını en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar EABD başkanlığı aracılığı ile Enstitüye iletmesi gerekir.

 

Soru:   Tezsiz Yüksek Lisans programında dönem projesi dersi ne zaman alınır?

Cevap: Dönem projesi dersi ikinci yarıyılda alınır.

 

Soru:   Her dönem kayıt yapılması zorunlu mudur?

Cevap: Her yarıyıl başında kayıt yenilemek zorunludur. Kayıt yenilenmeyen dönemler azami öğrenim süresinden sayılır.

 

Soru:   Yatay geçiş başvurularına kimler başvurabilir ve şartları nelerdir.

Cevap: Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları şunlardır:

a) Üniversite içindeki başka bir Enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında (bilimsel hazırlıkta geçirdiği süreler hariç) en az bir yarıyılı başarılı olarak tamamlamış olması gerekir.

b) Yatay geçişler, eşdeğer eğitim ve öğretim veren yurt içi ve YÖK tarafından tanınan yurt dışı lisansüstü programları arasında yapılır.

c) Yatay geçiş ders ve/veya tez aşamasında da yapılır. Tez aşamasında yatay geçiş yapan öğrencilerin, geldiği enstitüdeki tezine devam etmek istemesi halinde önceki danışmanından tez üzerindeki bütün haklarından feragat ettiğine dair bir yazı almaları koşuluyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurul kararı, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir. Aksi durumda öğrenciden yeni bir tez önerisi hazırlaması istenir.

ç) Öğrenci öğrenim gördüğü lisansüstü programdan başka bir lisansüstü programa ancak bir kez yatay geçiş yapabilir.

d) Farklı tezli lisansüstü programlar arasında yatay geçiş yapılamaz.

e) Farklı tezsiz lisansüstü programlar arasında yatay geçiş ile öğrenci kabul edilebilir.

f) Üniversitenin araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrosunda bulunup, halen başka bir yükseköğretim kurumunda lisansüstü eğitim gören öğrencilere, Enstitü bünyesindeki anabilim dallarına talep etmeleri halinde, ilgili anabilim/anasanat dalı kurul kararı, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile herhangi bir şart aranmaksızın yatay geçiş hakkı verilir.

g) Yüksek lisans programları arasında yatay geçiş yapılabilmesi için öğrencilerin yüksek lisans genel not ortalamasının dört üzerinden en az 2,70 ve doktora programları için ise doktora/sanatta yeterlik programında genel not ortalamasının dört üzerinden en az 2,95 üstünde olması gerekir. Öğrencinin genel not ortalamasının 100’lük sisteme göre olması durumunda notun YÖK not dönüşüm tablosu esas alınarak dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanarak değerlendirilir.

ğ) Yatay geçiş için başvuru yapan öğrenciler, genel not ortalamaları dikkate alınarak ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından değerlendirilip sıralanır, eşitlik durumunda sırasıyla ALES puanına ve yabancı dil puanına sıralamada öncelik verilir. Yatay geçiş yapmaya hak kazanan öğrenciler anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile ilan edilerek kesinlik kazanır.

h) Yatay geçişi kesinleşen öğrencinin alacağı ve muaf tutulacağı dersler, anabilim/anasanat dalı kurulu kararı, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir

 

Soru:   Yabancı uyruklu öğrenci alımına kimler/ne zaman başvurabilir?

Cevap: Yurt dışında ikamet eden Türk vatandaşı veya yabancı uyruklu öğrenci başvuruları her yarıyıl için başvuru takviminde belirlenen süre içinde alınır.

 

Soru:   Mazeret sınavı mazeretleri nelerdir  nasıl başvuru yapabilirim.

Cevap: Aşağıda verilen mazeretlerden en az biri sebebiyle ara sınavlara giremeyen lisansüstü öğrencilere Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilir. Öğrencinin mazereti ile ilgili belge/belgeleri sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına sunması gerekir. Bu süre içinde mazeretine ilişkin belge/belgeleri ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına sunmayan öğrenciye mazeret sınav hakkı verilmez. Ayrıca mazeret sınavlarına giremeyen öğrenciye yeni bir mazeret sınavı hakkı verilmez. Mazeret sınav hakkı için geçerli mazeretler şunlardır:

 

1) Öğrencinin sınava katılmasını engelleyecek bir hastalığı bulunması durumunda alınan sağlık raporu.

2) Öğrencinin yakınlarından (anne, baba, kardeş, eş, çocuk, dede, nine, amca, dayı, hala, teyze) birinin sınava girmesini engelleyecek bir tarihte vefat etmesi.

3) Öğrencinin sınava yetişmesini engelleyecek bir trafik kazasına uğraması ve bu kazanın trafik raporu ile belgelenmesi.

4) Öğrencinin ikamet ettiği binada sınav arifesi veya sınav günü, sınava girmesini engelleyecek nitelikte olağanüstü bir olayın (yangın, sel, deprem, çökme, yıkım) gerçekleşmesi.

5) Öğrencinin adli veya idari sorgulanma, gözaltına alınma, tutuklanma gibi bir nedenle sınava girememesi.

6) Öğrencinin ulusal veya uluslararası yarışma, sportif faaliyet, üniversite tanıtım fuarı ve benzeri nedenlerle Üniversite veya diğer resmî kurumlarca yapılan görevlendirme (görevlendirme yazısının ibraz edilmesi şartıyla) nedeni ile sınava girememesi.

-- Sınavlar, dersin özelliğine göre yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak ya da öğrencilere yaptırılan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar şeklinde olabilir.

 

Soru:   Ders programı ve derslikleri nerede bulabilirim?

 Cevap: Ders programlarına, Anabilim Dalı Web adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Soru:   Öğrenci kimlik kartlarımızı nereden, ne zaman ve nasıl alacağız?

Cevap: Öğrenci kimlik kartlarınızı, dersler başladıktan sonra 1 ay içerisinde Enstitümüzden alabilirsiniz.

 

Soru:   Tez dönemindeyim, hangi dersleri seçmem gerekir?

Cevap: Tez dönemine geçen öğrenciler mezun olana kadar her dönem “Tez Danışmanlığı” ve “Yüksek Lisans Uzmanlık Alan” derslerini almalıdırlar.

 

Soru:   Tez çalışmama başlayacağım, tezimi hangi kılavuza göre hazırlamalıyım?

Cevap: Öğrenciler tez çalışmalarını Enstitü Müdürlüğümüz tez yazım kılavuzunda belirtilen usul ve esaslara göre hazırlamalıdır.

 

Soru:   Enstitü tarafından sevk tehir işlemleri nasıl yapılır, süresi ne kadardır?

Cevap: Programa yeni kayıt yaptıran ve ders kaydı yapan (Tezsiz yüksek lisans programlarında program ücretini ödeyen) erkek öğrencilerin sevk tehir işlemleri ders kayıtlarından sonra online olarak yapılır. Daha sonraki bir zamanda sevk tehiri yapmak isteyenler Enstitü mail (lee@bozok.edu.tr)  gönderecekleri Askerlik İşlemleri Dilekçesi ve Askerlik Durum Belgesi ile Enstitüye başvuru yapar. Başka bir kurumdan sevki tehirli olanların tehir işlemini iptal ettirmeden sevk tehiri yapılamaz.  Enstitüye kesin kayıt yaptırmadan önce bakaya kalanların bakaya durumunu kaldırmadıkça askerlik işlemleri yapılamaz. Sevk tehirleri program süresi kadar yapılmaktadır. Tezsiz Yüksek Lisans programlarında 1,5 yıl, Tezli Yüksek Lisans programlarında 3 yıl 4 ay ve Doktora programlarında 6 yıl 6 aydır.

 

                    YÜKSEKLİSANS SORU VE CEVAPLARI

 

Soru:   Danışman atamaları ne zaman yapılır?

Cevap: Danışman atamaları en geç birinci yarıyılın sonuna kadar yapılır.

 

Soru:   Yüksek lisans tez önerisinde daha sonra değişiklik yapılabilir mi?

Cevap: Tez önerisi üzerinde daha sonra gerçekleştirilmesi istenen değişiklikler, tez önerisinde olduğu gibidir. Tez savunma sınavında jüri üyelerinin uygun görmesi durumunda da tezde değişiklik yapılabilir. İlgili formlara ulaşmak için tıklayınız.

 

Soru:   Tezi başarısız bulunan öğrencilerin durumu ne olur?

Cevap:  Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Enstitü ve Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Soru:   Tezine düzeltme kararı verilen öğrencilerin ne kadar süresi vardır?

Cevap: Teziyle ilgili düzeltme kararı verilen öğrenciye en çok üç ay ek süre verilir. Bu süre içinde, öğrenci gerekli düzeltmeleri yaparak anabilim/anasanat dalı başkanlığınca Enstitüye bildirilen tarih ve yerde tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Ancak aynı jüri üyelerinin mazeretleri sebebiyle toplanamaması durumunda jüri üyelerinde değişikliğe gidilebilir. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Enstitü ve Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Soru:   Tezli-Tezsiz Yüksek Lisans programlarının öğrenim süresi kaç dönemdir?

Cevap: Tezli YL programı için; Programın süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıtlı olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup program, mazeretini bildirenler için en çok altı yarıyılda tamamlanır.

Tezsiz YL programı için; Programı tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre harç, kayıtlı olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için öğrencinin kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, mazeretini bildirenler için en çok üç yarıyıldır.

 

Soru:   Enstitünüzce kabul edilen yabancı dil belgeleri kaç yıl geçerlidir?

Cevap: ÖSYM tarafından yapılan yabancı dil sınavlarında geçerlik süresi son 5 yıl olarak belirlenmiştir.

 

Soru:   II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programlarına başvuruda ALES ve yabancı dil şartı var mıdır?

Cevap: Tezsiz Yüksek Lisans programlarına başvuruda ALES ve yabancı dil şartı aranmamaktadır

 

                    DOKTORA

Soru:   Doktora programından mezun olabilmem için ne kadar ders ve kredi almalıyım?

Cevap: Doktora programı, ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçmeli dersler ile seminer ve uzmanlık alan dersi, doktora yeterlik ve tez önerisi ile tez çalışmasından oluşur.

- Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer dersi, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.

- Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de on dört ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur.

- Doktora programına lisans derecesiyle kabul edilen öğrenciler, almaları gereken on dört dersin en çok onunu ilk iki yarıyılda alabilirler.

- Doktora öğrencisinin yapacağı seminerler ile öğrencinin lisans ve yüksek lisans eğitiminde başarılı olduğu dersler doktora ders yüküne ve kredisine sayılmaz.

- Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz.

 

Soru:   Doktora programında ders dönemini geçtim Yeterlik sınavına ne zaman girmeliyim?

Cevap: Derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan ve doktora yeterlik dersine kayıt yaptıran öğrenciler başvuruları halinde yeterlik sınavına alınırlar. Yeterlik sınavları ve başvuruları yılda iki kez ve akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrencinin en geç beşinci yarıyılın (lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrencinin en geç yedinci yarıyılın) sonuna kadar yeterlik sınavına girmesi gerekir.

 

Soru:  Doktora yeterlik sınavının başarı ölçütü nedir?

Cevap: Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Yeterlik sınavından bir öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılan yazılı ve sözlü sınavların her biri için ayrı ayrı yüz üzerinden en az yetmiş beş puan almış olması gerekir. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir.

 

Soru:   Doktora yeterlik sınavında başarısız bulundum. Ne yapmalıyım?

Cevap:  Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci başarısız olduğu yazılı ve/veya sözlü sınavlardan bir sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Yeterlik sınavının, yazılı bölümünden başarılı bulunan ancak sözlü bölümünden başarısız olmuş öğrenci bir sonraki yarıyılda yeterlik sınavında sadece sözlü sınava alınır ve bu sınavda başarılı bulunursa yeterlik sınavını geçmiş sayılır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin Enstitü ve Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Soru:   Doktora yeterlik sınavından başarılı bulundum. Sonraki aşama nedir?

Cevap: Yeterlik sınavından başarılı bulunan öğrenci için Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla en geç bir ay içinde tez izleme komitesi oluşturulur. Süresi içinde mazeretsiz tez izleme komitesi oluşturulmayan öğrencinin danışmanlığı anabilim/anasanat dalı başkanlığına aktarılır ve yeni bir danışman atanır.

 

Soru:   Doktora Tez Öneri Savunması aşaması nedir? Bu aşamada ne yapmalıyım?

Cevap: Doktora yeterlik sınavını başarıyla tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesinin önünde sözlü olarak savunur. Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir.

 

Soru:   Doktora tez önerime düzeltme verildi. Ne yapmalıyım?

 Cevap: Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar

 

Soru:  Doktora tez önerim reddedildi. Nasıl bir süreç izlemeliyim?

Cevap: Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

 

Soru:   Doktora tez önerim kabul edildi. Bundan sonraki adımlar nelerdir?

Cevap: Tez önerisi kabul edilen öğrencinin tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında birer kere olmak üzere yılda iki kez toplanır.

 

Soru:   Doktora tez izleme raporunun başarı ölçütü nedir? Ara rapor vermenin süresi var mıdır?

Cevap: Komite, tez izleme raporunu başarılı veya başarısız olarak değerlendirir. Tez izleme komitesi Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. İki rapor arası en az üç ay olmalıdır.

 

Soru:   Doktora tez önerisi savunması ara rapordan sayılır mı?

Cevap: Tez önerisinde savunulan rapor, tez izleme komitesi ara raporu olarak değerlendirilmez.

 

Soru:   Doktora tez önerisinde daha sonra değişiklik yapabilir miyim?

Cevap: Kabul edilerek onaylanan tez önerisinde değişikliğin gerekli olması halinde, tez izleme komitesi konuya ilişkin bir rapor hazırlayarak Enstitüye sunar. Komite üyelerinin imzalarını taşıyan rapor, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından incelenerek karara bağlanır.

 

Soru:   Doktora tez savunma sınavına girebilmenin ön koşulu nelerdir?

Cevap: En az üç tez izleme komitesi raporu sunularak başarılı olmak gerekir.

-Lisansüstü Yönetmeliğimizde belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak

-Tez konusu ile ilgili Üniversitenin adının da geçtiği en az bir makalesini, ulusal veya uluslararası hakemli bir dergide yayımlamak veya yayımı kabul edilmişse ilgili yazıyı Enstitü Yönetim Kuruluna sunmak gerekir.

-Enstitü tez yazım kılavuzuna uygun biçimde tez çalışmasını hazırlamak gerekir.

 

Soru:   Doktora programının öğrenim süresi kaç dönemdir?

Cevap: Bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, tezli yüksek lisans derecesiyle kabul edilenler için kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesiyle kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır.