You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI

KAYIT YENİLEME VE DERS KAYITLANMA İŞLEMLERİ

  1. 1. Öğrencilerimiz ders kayıtlanma/kayıt yenileme işlemlerini öğrenci bilgi sistemi (OBS) üzerinden online olarak 8 Eylül 2025 Pazartesi – 14 Eylül 2025 Pazar günleri arasında kayıtlı oldukları birime göre Tablo-1’de belirtilen tarihlerde yapabileceklerdir.

  2. 2. Normal süre içerisinde bulunan ve ikinci bir yükseköğretim programında kayıtlı olmayan birinci öğretim (normal) öğrencilerinden katkı payı alınmamaktadır.

  3. 3. Katkı payı/öğrenim ücreti ödeme yükümlülüğü bulunanların öncelikle Tablo-2’de yer alan katkı payı tutarlarını ödemeleri gerekmektedir. Katkı paylarını/öğrenim ücreti ödeme yükümlülüğü olanlar ödemelerini yapmadan ders kayıtlarını yapamayacaklardır.

  4. 4. Yurtdışından öğrenci kabul kontenjanları kapsamındaki öğrencilerimizin Tablo-3’te belirtilen öğrenim ücretlerini ödemeleri gerekmektedir.

  5. 5. Öğrenciler belirlenen katkı payı/öğrenim ücretini 8 Eylül 2025 Pazartesi gününden itibaren ders kayıtlanma sürelerinde herhangi bir Halkbank Şubesinden, Halkbank ATM’lerinden ve Halkbank Mobil Şubeden öğrenci numaraları ile ödeyebilirler.

  6. 6. İkinci bir yükseköğretim programında kayıtlı olduğu Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) tarafından tespit edilen öğrencilerin Üniversitemize katkı payı ödemesi gerekmektedir.

  7. 7. Birinci sınıf öğrencileri, açılan tüm dersleri, diğer öğrenciler ise öncelikli olarak başarısız oldukları veya daha önce almaları gerekip de alamadıkları dersleri almak zorundadırlar. Genel not ortalaması 2’nin altında olan ve/veya ortalamasını yükseltmek isteyen öğrencilerimiz geçtikleri dersleri yükseltmek amacıyla tekrar alabilirler.

  8. 8. Birinci Sınıf Öğrencilerimizin (Lisansüstü ve Tıp Fakültesi Öğrencileri Hariç) zorunlu dersleri OBS üzerinden tanımlanmıştır. Kayıt haftasında OBS’ye giriş yaparak eğer varsa seçmeli derslerini de ekleyerek “danışman onayına gönder” işlemini yapmaları yeterli olacaktır.

  9. 9. Öğrenciler, azami ders yükü sınırı içinde kalmak koşuluyla ilk kez aldıkları dersleri, kayıt yenileme süresi içinde değiştirebilir, sildirebilir veya yeni ders alabilirler.

  10. 10. Akademik Danışmanlar, onayına gönderilen dersleri onaylama, silme veya ekleme yapabilirler.

  11. 11. Belirlenen katkı payı/öğrenim ücretini borcunu ödemesine rağmen danışmanına kesin kaydını yaptırmayan öğrencilerin kayıtları tamamlanmamış sayılacaktır ve bu durumda olanlara katkı payı/öğrenim ücreti iadesi yapılmayacaktır.

  12. 12. Belirlenen süreler içerisinde ders kaydını yapmayan, katkı payı/öğrenim ücretini yatırmayan ve kesin kayıt işlemini yaptırmayan öğrenciler o yarıyıl derslere devam edemez, sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

  13. 13. Yeni kayıtlı öğrencilerimiz ogrencihesap.bozok.edu.tr adresi üzerinden merkezi kimlik/e-posta/OBS kullanıcı oluşturma/şifre belirleme işlemlerini yapmaları gerekmektedir. Yeni kayıtlı öğrencilerimiz öğrenci numaralarını da bu sistem üzerinden öğrenebileceklerdir.

İletişim
  • 0(354)217 89 91
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörlüğü Çapanoğlu Mah. Cemil Çiçek Cad. No : 217/1 66100 Merkez/Yozgat
  • genel.sekreterlik@bozok.edu.tr
  • bozokuniversitesi@hs01.kep.tr