Amaçlar
|
Kısa Vade
|
Orta Vade
|
Uzun Vade
|
A1 Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik yaklaşımlarla güçlendirmek
|
H1.1 Eğitim ve öğretim için fiziksel altyapıyı güçlendirmek
|
Laboratuvar, sınıflar, kütüphane, hoca ofisleri ve diğer eğitim bölümlerinin mevcut durumlarını değerlendirmek ve ihtiyaçları tespit edilmesi, güncel teknolojiyle donatılmış, etkileşimli ve çok amaçlı sınıf ve laboratuvarların oluşturulması, interaktif eğitim araçları, akıllı tahtalar, deney ekipmanları gibi imkanların araştırılıp kullanılması için planlar yapılması
|
İhtiyaç duyulan iyileştirmeleri gerçekleştirmek için bütçe kaynaklarını artırmak için dış kaynaklardan bağışlar, hibe ve iş birlikleriinin desteklerini organize etmek, Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik
yaklaşımlarla güçlendirmek için öğretim teknolojilerinin kullanımının artırılması
|
Eğitim ve öğretim için fiziksel altyapıyı güçlendirmek için eğitime hazır olmayan sınırların tefrişatının yapılmasının planlanması, yapılacak iyileşmelerin izlenmesi ve değerlendirilmesi, Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik yaklaşımlarla eğitim öğretimi sürdürebilmek amacıyla hibrit eğitim imkanlarından yararlanılması
|
H1.2 Çok disiplinli ve
disiplinler arası eğitim ve
öğretimi güçlendirmek
|
Farklı disiplinlerin kesişim noktalarını ve işbirliği potansiyelini vurgulayarak öğrenci ve akademisyenlerde bir vizyon oluşturulması ve istek uyandırılması için çalışmalar ve etkinlikler düzenlenmesi
|
Fakülte ve üniversite içinde farklı disiplinlerden gelen akademisyenlerin ve öğrencilerin ortak projelerde çalışabileceği projelerin oluşturması
|
İlerleyen zamanlarda disiplinler arası iletişimi artıracak platformlar oluşturulması konferanslar, seminerler ve çalıştaylar düzenlenmesi
|
H1.3 Eğitimde uluslararası standartlarda rekabet edebilecek nitelikte ve
sayıda öğretim elemanlarına sahip olmak
|
Öncelikle öğretim elemanlarının sayısal ve niteliksel olarak hangi güçlü ve zayıf yönlerinin tespit edilmesi eksikliklerinin giderilmesi konusunda neler yapılabileceğinin belirlenmesi
|
Yabancı dil bilgisi, uluslararası deneyim, araştırma yetenekleri konusunda öğretim elemanları ve lisansüstü öğrencileri ile ortak çalışma yapılabilecek platformların oluşturulması
|
Yurt dışındaki üniversitelerle iş birlikleri kurabilmek için çeşitli yazışma ve görüşmeler yapılması, ortak olarak yapılabilecek projelerin araştırılması ve gerçekleştirilmesi, uluslararası tecrübelerin artırlması için öğretim elemanı değişimi veya işe alım fırsatları oluşturulması
|
H1.4 Üniversitemizi nitelikli lisans ve lisansüstü öğrencilerinin tercih ettiği bir eğitim ve
öğretim merkezi haline getirmek
|
Özellikle Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim dalı lisansüstü programının gözden geçirilmesi ve güncellenmesi eksikler konusunda araştırmalar yapılması, lisans öğrencilerinin yüksek lisans bölümleri hakkında bilgilendirilmesi lisansüstü eğitime yönlendirilmesi.
|
Günümüz ve gelecekte alanın ihtiyaçlarına, gelecekteki iş trendlerine ve araştırma alanlarına uygun programlar geliştirilmesi online eğitim platformları gibi teknolojik altyapıyı güçlendirici tedbirlerin alınması
|
Yabancı üniversitelerle iş birlikleri ve öğrenci değişim programlarının oluşturulması, uluslararası öğrencilerin Anabilim dalımıza öğrenci gelmesi için araştırma yapılması ve uluslarasılı teşvik edecek programların geliştirilmesi, öğrenci kulüpleri, sosyal etkinlikler ve kültürel faaliyetler için yerel destek sağlanması, Yüksek lisans öğrencilerinin kendi bölümlerini tanıtıkları kısa videolar çekilmesi yoluyla bölümün tanıtımının yapılması.
|
H1.5 Lisans ve lisansüstü eğitim programlarının sürekli iyileştirilmesini temin etmek
|
Anabilim dalımızda 2023-2024 akademik yılı güz döneminde uygulanmaya başlayan yeni müfredat ile ilgili olarak durum tespiti yapmak amacıyla öğrenci memnuniyet anketlerinin yapılması ve dönütlerin değerlendirilmesi.
|
Lisans öğrencilerinin yüksek lisansa geçişlerinde farkındalık oluşturmak amacıyla fakültenin ilk yıllarından itibaren yabancı dil öğrenme, alan okumaları yapma vb konularda öğrencilere rehberlik edilmesi. Lisans seviyesindeki öğrencilerin bilimsel ve akademik becerilerinin artırılması adına bilimsel etik ve akademik yazma gibi bir dersin seçmeli olarak 1. sınıftan başlamak üzere okutulması ve akademik bir bakış açısının kazandırılmaya çalışılması.
|
Araştıran sorgulayan ve bilimsel çalışma prensiplerine göre disiplin bir şekilde akademik gelişim sürecini tamamlama gayretinde olan öğrenciler yetiştirebilmek için öğrencilerin çeşitli öğrenci grupları vasıtasıyla akademik çalışmalara yöneltilmesi ve bu çalışmaların takip edilmesi.
|
A2 Nitelikli araştırmalar yoluyla bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunarak
ülkemiz için değeryaratmak
|
H2.1 Nitelikli bilimsel
araştırmaların sayısını ve
etkinliğini arttırmak
|
Laboratuvarların, araştırma merkezlerinin ve kütüphanelerin altyapısını güçlendirmek için eksiklerin ve ihtiyaçların belirlenmesi, akademisyenlere gereken ekipmanların ve çalışma ortamlarının sağlanması, teknolojik altyapının iyileştirilmesi
|
Fakülte içinde bilgi ve deneyim paylaşımı sağlamak ve akademisyenlerin birbirlerinin tecrübelerinden yararlanması için akademik buluşma saatleri düzenlenmesi, konulara disiplinlerarası farklı bakış açıları getirebilmesi için ortak çalışmalar yapılması
|
Araştırma sürecini düzenli olarak değerlendirilmesi, akademisyenlerden sürekli olarak geri bildirim alınması, nitelikli bilimsel
araştırmaların sayısını ve
etkinliğini arttırmak sürekli iyileştirme yapılabilmek için konferanslar, seminerler, dergiler, açık erişim yayınları gibi farklı kanallardan yararlanılması
|
H2.2 Lisansüstü programların akademik etkinliklerini arttırmak ve çıktı performanslarını
düzenli olarak izlemek
|
Lisansüstü programında yer alan anabilimdallarının öncelikle hedeflerinin belirlenmesi, söz konusu hedefler doğrultusunda akademik etkinlikler (konferans katılımları, makale yayınları, poster sunumları gibi) ve çıktılar (tezler, projeler, çalışmalar) yapılması ve anabilim dalları arasında işbirliği imkanlarının araştırılması
|
Lisanüstü çalışmalarda performansı izlemek ve süreci değerlendirmek için bir plan yapılması bu süreçte, hangi verilerin toplanacağı, kimin sorumlu olduğu ve ne sıklıkta değerlendirme yapılacağı gibi konuların belirlenmesi, lisans ve lisanüstü öğrencilerin sunum ve tez savunması gibi akademik etkinliklere katılımının sağlanması ve akademik tecrübelerinin artırılması
|
Lisansüstü programların akademik etkinliklerini artırmak ve çıktı performanslarını izlemek için planlamada yer alan konuların izlenmesi, programların ihtiyaçlarına ve özelliklerine göre yeni ihtiyaçların giderilmesi ve başarıyı ve öğrenci sayısınının artırılması, akademik personelin güçlendirilmesi
|
H2.3 Kamu, sanayi ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliğini arttırarak yeni teknolojiler ve ürünler
geliştirmek
|
Özellikle MEB ve Sosyal Hizmetler ve Müftülükler gibi paydaşlarla iş birliği yapılacak taraflarla bir araya gelerek ortak hedefler belirlenmesi, her bir tarafın beklentilerini ve katkılarını netleşirilmesi, kamu kurumları belirli bir toplumsal ihtiyacı karşılamak için sürekli diyalog içinde olunması
|
Her bir paydaşın sahip olduğu kaynakları ve yetkinlikleri değerlendirerek, iş birliği içinde bu kaynakların paylaşılması veya birleştirilmesi için planlar yapılması, insan kaynakları, laboratuvar imkanları, maddi kaynaklar veya teknik beceriler konusunda karşılıklı yardım fırsatlarının değerlendirimesi
|
STK’lar ve iş insanları ile iş birliği fırsatlarının değerlendirilmesi için ziyaretler gerçekleştirilmesi, karşılıklı ilişkilerde iletişimi güçlendirmek için düzenli koordinasyon toplantıları düzenlenmesi, ortya konulacak ortak projelerin izlenmesi, karşılıklı ilişkilerde ortya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözüm üretmek için fırsat aranması
|
H2.4 Araştırma ve geliştirme için gerekli insan kaynağı ve altyapıyı güçlendirmek
|
İhtiyaç duyulan alanlarda uzmanlık ve yetkinliklerin belirlenmesi, hangi alanlarda, hangi becerilere sahip insan kaynağına ihtiyaç olduğunun netleştirilmesi,
|
Çalışanların ve araştırmacıların beceri ve bilgi düzeyini artırmak için eğitim ve geliştirme programlarının düzenlenmesi, çalışanların ve akademisyenlerin yeni teknolojilere uyum sağlamak, araştırma becerilerini geliştirmek ve liderlik vasıflarını artırmak için eğitim programlarıın düzenlenmesi
|
Yeni ve gelişmekte olan teknolojileri takip edilmesi, araştırma süreçlerini verimli ve güncel tutmak için altyapıyı bu teknolojilere uygun hale getirilmesi, ihtiyaç olan ekipmanların temin edilmesi
|
|
|
|
|
|
H3.1 Fakülte sürekli eğitim merkezini yeniden yapılandırmak ve
güçlendirmek
|
|
|
|
|
H3.2 Mezunlarla lişkiler
ofisi'ni güçlendirmek
|
|
|
|
|
H3.3 Toplumdaki İlahiyat Fakültesi algısını güçlendirmek
|
|
|
|
|
H3.4 Fakülte
yerleşkelerinde sosyal
yaşamı ve iletişimi güçlendirmek
|
|
|
|
|
A4 Sürekli iyileşmeyi benimseyen kurumsal yapı geliştirmek ve dijital dönüşümü
sağlamak.
|
|
H4.1 Sürekli iyileştirmeyi
temel alan kalite yönetim
sistemleri kurmak
|
Mevcut durumu değerlendirerek hangi alanlarda iyileştirmeye ihtiyaç olduğunun belirlenmesi. ardından, belirlenen hedefler neler yapılabileceğinin planlanması
|
Kalite yönetim sürecini yönlendirecek bir ekip oluştulması, kalite sürecini yönetecek eğitimlerin verilmesi, kalite standartları, süreçler ve hedefler hakkında uygulamalı eğitimlerin verilmesi
|
Kalite süreçlerindeki çalışmaları ve değişikliklerin izlenmesi ve belgelenmesi, sürekli iyileştirme adına geri bildirimleri değerlendirerek gerekli güncellemelerin yapılması, kalite sürecine bütün çalışanların görev ve sorumlulukları ile dahil edilmesi
|
|
H4.2 Anabilim Dalımızda dijital dönüşümü tamamlamak
|
Mevcut dijital altyapının değerlendirilmesi ve yenilenmesi ve değiştirilmesi gereken konuların tespit edilmesi, laboratuvarda, idari ofislerde ve akademisyenlerin odasındaki bilgisayarlar, yazılımlar, ağ altyapısı gibi unsurları gözden geçirilmesi, ihtiyaç analizi yapılarak güncellenmesi
|
Dijital eğitim araçları olarak kullanılan interaktif ders materyallerin, sanal laboratuvarlar ve çevrimiçi eğitim platformları gibi dijital araçları kullanarak öğretim yöntemlerini zenginleştirilması için imkanların araştırılması planlama yapılması, ders kayıtları, notlandırma süreçleri ve diğer akademik işlemleri dijitalleştirerek zaman ve kaynak tasarrufu sağlanması, personel ve öğrenci iletişimini dijital platformlar üzerinden etkinleştirilmesi
|
Fakültede gerçekleştirilen bütün derslerin eğitim ve öğretiminde öğrenci odaklı teknolojiler kullanarak interaktif öğrenci katılımının artırılması, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilerle eğitim materyalleri oluşturma fırsatlarının değerlendirilmesi, öğrenci performansını izlemek ve değerlendirmek için dijital ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanılması
|
|
H4.3 Yerleşkelerin olanaklarını
arttırarak bütün paydaşlar için yaşanabilirliği
iyileştirmek
|
Yerleşkeyi ortak olarak kullanan paydaşlar olarak öğrenciler, öğretim görevlileri, idari personel, yerel topluluk ve çevre sakinlerinin her birinin ihtiyaçlarını ve beklentilerinin tespit edilmesi, yerleşke sakinleri ile işbirliği ve diyalog için platformlar oluşturulması
|
Temel altyapı ve hizmetlerin kalitesini arttırmak varsa problemlerin tespit edilmesi bu problerin çözümü için bir plan hazırlanması, elektrik, su, internet erişimi gibi temel ihtiyaçlarla ilgili problemlerin giderilmesi için plan yapılması
|
Yerleşkenin olumsuz çevresel etkilerini azaltmak için sürdürülebilirlik odaklı çözümler geliştirilmesi, atıklarla ilgili geri dönüşüm programına uyulması ve gerekli önlemlerin alınması, enerji verimliliği için israfın önlenmesi, yeşil alanların arttırılması gibi adımların sürekli bir planla gerçekleştirilmesi
|
|
A5 Üniversitemizi uluslararası alanda etkin rol oynayan ve tercih edilen bir kurum haline getirmek
|
|
H5.1 Uluslararası alanda eğitim ve araştırmada
tanınan ve tercih edilen bir kurum olmak
|
Uluslararası çapta üniversitelerle, araştırma enstitüleriyle veya kültürel sosyal sivil toplum örgütleri ile iş birlikleri geliştirebilme fırsatlarının araştırılıp planlanması
|
Uluslararası düzeyde ortak projeler, ortak araştırmalar ve öğrenci/öğretim elemanı değişim programları oluşturabilmek için araştırmalar yapılması ve planlanması
|
Yabancı öğrenci ve öğretim elemanlarını hedefleyen derslerin oluşturulması, müfredat programına lisans ve lisanüstü düzeyde kültürlerarası etkileşimi özendirip güçlendirecek seçmeli derslerin konulması
|
|
H5.2 Bilimsel
araştırmalarıyla,
geliştirdiği ürün ve teknolojilerle uluslararası düzeyde tanınan ve tercih edilen bir kurum
olmak
|
Akademik yayın ve bilimsel etkileşimlerin artırılması için öğretim üyelerini, araştırmacıları ve öğrencileri bilimsel yayınlar ve konferanslara katılması için teşvik edilmesi bu konuda planlama yapılması
|
Yerel ve uluslararası iş birlikleri kurmak ve çeşitli araştırma projelerinin imkanlarının araştırılması, uluslararasılaşma stratejilerinin değerlendirilip güncellemesi, geri bildirimleri değerlendirerek sürekli olarak uluslararasılaşma stratejilerinin iyileştirilmesi
|
Kurumun akademik, sosyal ve kültürel başarılarını, geliştirdiği ve güçlü olduğu konuları bilimsel çevrelerle paylaşmak için teknolojik imkanlardan yararlanılması, birimin kamuoyunda ve etkili bir şekilde tanıtılması
|
|
H5.3 Uluslarasılaşma faaliyetlerini derinleştirerek
fakültemizin görünürlüğünü
geliştirmek
|
Uluslararası ilişkileri güçlendirmek adına mevcut uluslararası ortaklıklarımızın gözden geçirilmesi, ve daha derin iş birlikleri kurmak için fırsatların neler olabileceğinin tespit edilmesi, yurt dışındaki paydaş üniversiteler, araştırma enstitüleri veya diğer kuruluşlarla ortaklık fırsatlarınının araştırılması
|
İngilizce ve Arapça gibi diğer yaygın dillerde dil ile ilgili eğitim programlarının ders içi ve ders dışı birebir ve grup etkinlikleri ile desteklenmesi, uluslararası öğrencilere hitap edebilecek onların dikkat ve ilgisini çekebilecek fırsatların tespit edilmesi ve planlanması
|
Uluslararası araştırma projelerine katılmak için nelerin yapılabileceğinin araştırılması imkan dahilinde uluslararası konferanslara ve bilimsel ve akademik toplantılara katılarak uluslararası akademik ilişkilerin artırılması, internet ve sosyal medya gibi uluslararası platformlarda görünürlüğü artıracak imkanların kullanılması
|