You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Amaçlar

Kısa Vade

 

Orta Vade

 

Uzun Vade

A1 Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik yaklaşımlarla güçlendirmek

H1.1 Eğitim ve öğretim için fiziksel altyapıyı güçlendirmek  

 

Laboratuvar, sınıflar, kütüphane, hoca ofisleri ve diğer eğitim bölümlerinin mevcut durumlarını değerlendirmek ve ihtiyaçları tespit edilmesi, güncel teknolojiyle donatılmış, etkileşimli ve çok amaçlı sınıf ve laboratuvarların oluşturulması, interaktif eğitim araçları, akıllı tahtalar, deney ekipmanları gibi imkanların araştırılıp kullanılması için planlar yapılması

İhtiyaç duyulan iyileştirmeleri gerçekleştirmek için bütçe kaynaklarını artırmak için dış kaynaklardan bağışlar, hibe ve iş birlikleriinin desteklerini organize etmek, Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik

yaklaşımlarla güçlendirmek için öğretim teknolojilerinin kullanımının artırılması

Eğitim ve öğretim için fiziksel altyapıyı güçlendirmek için eğitime hazır olmayan sınırların tefrişatının yapılmasının planlanması, yapılacak iyileşmelerin izlenmesi ve değerlendirilmesi, Eğitim ve öğretimi yenilikçi ve dinamik yaklaşımlarla eğitim öğretimi sürdürebilmek amacıyla hibrit eğitim imkanlarından yararlanılması

 

H1.2 Çok disiplinli ve

disiplinler arası eğitim ve

öğretimi güçlendirmek

 

Farklı disiplinlerin kesişim noktalarını ve işbirliği potansiyelini vurgulayarak öğrenci ve akademisyenlerde bir vizyon oluşturulması ve istek uyandırılması için çalışmalar ve etkinlikler düzenlenmesi

 

Fakülte ve üniversite içinde farklı disiplinlerden gelen akademisyenlerin ve öğrencilerin ortak projelerde çalışabileceği projelerin oluşturması

 

İlerleyen zamanlarda disiplinler arası iletişimi artıracak platformlar oluşturulması konferanslar, seminerler ve çalıştaylar düzenlenmesi

 

H1.3 Eğitimde uluslararası standartlarda rekabet edebilecek nitelikte ve

sayıda öğretim elemanlarına sahip olmak

 

Öncelikle öğretim elemanlarının sayısal ve niteliksel olarak hangi güçlü ve zayıf yönlerinin tespit edilmesi eksikliklerinin giderilmesi konusunda neler yapılabileceğinin belirlenmesi

 

 

 

Yabancı dil bilgisi, uluslararası deneyim, araştırma yetenekleri konusunda öğretim elemanları ve lisansüstü öğrencileri ile ortak çalışma yapılabilecek platformların oluşturulması

 

 

Yurt dışındaki üniversitelerle iş birlikleri kurabilmek için çeşitli yazışma ve görüşmeler yapılması, ortak olarak yapılabilecek projelerin araştırılması ve gerçekleştirilmesi, uluslararası tecrübelerin artırlması için öğretim elemanı değişimi veya işe alım fırsatları oluşturulması

 

 

H1.4 Üniversitemizi nitelikli lisans ve lisansüstü öğrencilerinin tercih ettiği bir eğitim ve

öğretim merkezi haline getirmek

Özellikle Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim dalı lisansüstü programının gözden geçirilmesi ve güncellenmesi eksikler konusunda araştırmalar yapılması, lisans öğrencilerinin yüksek lisans bölümleri hakkında bilgilendirilmesi lisansüstü eğitime yönlendirilmesi.

 

 

 

Günümüz ve gelecekte alanın ihtiyaçlarına, gelecekteki iş trendlerine ve araştırma alanlarına uygun programlar geliştirilmesi online eğitim platformları gibi teknolojik altyapıyı güçlendirici tedbirlerin alınması

 

Yabancı üniversitelerle iş birlikleri ve öğrenci değişim programlarının oluşturulması, uluslararası öğrencilerin Anabilim dalımıza öğrenci gelmesi için araştırma yapılması ve uluslarasılı teşvik edecek programların geliştirilmesi, öğrenci kulüpleri, sosyal etkinlikler ve kültürel faaliyetler için yerel destek sağlanması, Yüksek lisans öğrencilerinin kendi bölümlerini tanıtıkları kısa videolar çekilmesi yoluyla bölümün tanıtımının yapılması.

 

 

H1.5 Lisans ve lisansüstü eğitim programlarının sürekli iyileştirilmesini temin etmek

Anabilim dalımızda 2023-2024 akademik yılı güz döneminde uygulanmaya başlayan yeni müfredat ile ilgili olarak durum tespiti yapmak amacıyla öğrenci memnuniyet anketlerinin yapılması ve dönütlerin değerlendirilmesi.

 

 

Lisans öğrencilerinin yüksek lisansa geçişlerinde farkındalık oluşturmak amacıyla fakültenin ilk yıllarından itibaren yabancı dil öğrenme, alan okumaları yapma vb konularda öğrencilere rehberlik edilmesi. Lisans seviyesindeki öğrencilerin bilimsel ve akademik becerilerinin artırılması adına bilimsel etik ve akademik yazma gibi bir dersin seçmeli olarak 1. sınıftan başlamak üzere okutulması ve akademik bir bakış açısının kazandırılmaya çalışılması.

 

 

 

 

Araştıran sorgulayan ve bilimsel çalışma prensiplerine göre disiplin bir şekilde akademik gelişim sürecini tamamlama gayretinde olan öğrenciler yetiştirebilmek için öğrencilerin çeşitli öğrenci grupları vasıtasıyla akademik çalışmalara yöneltilmesi ve bu çalışmaların takip edilmesi.

 

 

A2 Nitelikli araştırmalar yoluyla bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunarak

ülkemiz için değeryaratmak

 

H2.1 Nitelikli bilimsel

araştırmaların sayısını ve

etkinliğini arttırmak

Laboratuvarların, araştırma merkezlerinin ve kütüphanelerin altyapısını güçlendirmek için eksiklerin ve ihtiyaçların belirlenmesi, akademisyenlere gereken ekipmanların ve çalışma ortamlarının sağlanması,  teknolojik altyapının iyileştirilmesi

Fakülte içinde bilgi ve deneyim paylaşımı sağlamak ve akademisyenlerin birbirlerinin tecrübelerinden yararlanması için akademik buluşma saatleri düzenlenmesi, konulara disiplinlerarası farklı bakış açıları getirebilmesi için ortak çalışmalar yapılması

Araştırma sürecini düzenli olarak değerlendirilmesi, akademisyenlerden  sürekli olarak geri bildirim alınması,  nitelikli bilimsel

araştırmaların sayısını ve

etkinliğini arttırmak sürekli iyileştirme yapılabilmek için konferanslar, seminerler, dergiler, açık erişim yayınları gibi farklı kanallardan yararlanılması

H2.2 Lisansüstü programların akademik etkinliklerini arttırmak ve çıktı performanslarını

düzenli olarak izlemek

Lisansüstü programında yer alan anabilimdallarının öncelikle hedeflerinin belirlenmesi, söz konusu hedefler doğrultusunda akademik etkinlikler (konferans katılımları, makale yayınları, poster sunumları gibi) ve çıktılar (tezler, projeler, çalışmalar) yapılması ve anabilim dalları arasında işbirliği imkanlarının araştırılması

 

 

Lisanüstü çalışmalarda performansı izlemek ve süreci değerlendirmek için bir plan yapılması bu süreçte, hangi verilerin toplanacağı, kimin sorumlu olduğu ve ne sıklıkta değerlendirme yapılacağı gibi konuların belirlenmesi, lisans ve lisanüstü öğrencilerin sunum ve tez savunması gibi akademik etkinliklere katılımının sağlanması ve akademik tecrübelerinin artırılması 

 

 

Lisansüstü programların akademik etkinliklerini artırmak ve çıktı performanslarını izlemek için planlamada yer alan konuların izlenmesi, programların ihtiyaçlarına ve özelliklerine göre yeni ihtiyaçların giderilmesi ve başarıyı ve öğrenci sayısınının artırılması, akademik personelin güçlendirilmesi

 

 

H2.3 Kamu, sanayi ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliğini arttırarak yeni teknolojiler ve ürünler

geliştirmek

Özellikle MEB ve Sosyal Hizmetler ve Müftülükler gibi paydaşlarla iş birliği yapılacak taraflarla bir araya gelerek ortak hedefler belirlenmesi, her bir tarafın beklentilerini ve katkılarını netleşirilmesi, kamu kurumları belirli bir toplumsal ihtiyacı karşılamak için sürekli diyalog içinde olunması

Her bir paydaşın sahip olduğu kaynakları ve yetkinlikleri değerlendirerek, iş birliği içinde bu kaynakların paylaşılması veya birleştirilmesi için planlar yapılması, insan kaynakları, laboratuvar imkanları, maddi kaynaklar veya teknik beceriler konusunda karşılıklı yardım fırsatlarının değerlendirimesi

 

 

STK’lar ve iş insanları ile iş birliği fırsatlarının değerlendirilmesi için ziyaretler gerçekleştirilmesi, karşılıklı ilişkilerde iletişimi güçlendirmek için düzenli koordinasyon toplantıları düzenlenmesi, ortya konulacak ortak projelerin izlenmesi, karşılıklı ilişkilerde ortya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözüm üretmek için fırsat aranması

 

 

H2.4 Araştırma ve geliştirme için gerekli insan kaynağı ve altyapıyı güçlendirmek

İhtiyaç duyulan alanlarda uzmanlık ve yetkinliklerin belirlenmesi, hangi alanlarda, hangi becerilere sahip insan kaynağına ihtiyaç olduğunun netleştirilmesi,

 

 

Çalışanların ve araştırmacıların beceri ve bilgi düzeyini artırmak için eğitim ve geliştirme programlarının düzenlenmesi, çalışanların ve akademisyenlerin yeni teknolojilere uyum sağlamak, araştırma becerilerini geliştirmek ve liderlik vasıflarını artırmak için eğitim programlarıın düzenlenmesi

 

 

Yeni ve gelişmekte olan teknolojileri takip edilmesi, araştırma süreçlerini verimli ve güncel tutmak için altyapıyı bu teknolojilere uygun hale getirilmesi, ihtiyaç olan ekipmanların temin edilmesi

 

 

 

 

 

 

 

H3.1 Fakülte sürekli eğitim merkezini yeniden yapılandırmak ve

güçlendirmek

 

 

 

 

H3.2 Mezunlarla lişkiler

ofisi'ni güçlendirmek

 

 

 

 

H3.3 Toplumdaki İlahiyat Fakültesi algısını güçlendirmek

 

 

 

 

H3.4 Fakülte

yerleşkelerinde sosyal

yaşamı ve iletişimi güçlendirmek

 

 

 

 

A4 Sürekli iyileşmeyi benimseyen kurumsal yapı geliştirmek ve dijital dönüşümü

sağlamak.

 

H4.1 Sürekli iyileştirmeyi

temel alan kalite yönetim

sistemleri kurmak

Mevcut durumu değerlendirerek hangi alanlarda iyileştirmeye ihtiyaç olduğunun belirlenmesi. ardından, belirlenen hedefler neler yapılabileceğinin planlanması

 

Kalite yönetim sürecini yönlendirecek bir ekip oluştulması, kalite sürecini yönetecek eğitimlerin verilmesi, kalite standartları, süreçler ve hedefler hakkında uygulamalı eğitimlerin verilmesi

Kalite süreçlerindeki çalışmaları ve  değişikliklerin izlenmesi ve belgelenmesi, sürekli iyileştirme adına geri bildirimleri değerlendirerek gerekli güncellemelerin yapılması, kalite sürecine bütün çalışanların görev ve sorumlulukları ile dahil edilmesi

 

H4.2 Anabilim Dalımızda dijital dönüşümü tamamlamak

Mevcut dijital altyapının değerlendirilmesi ve yenilenmesi ve değiştirilmesi gereken konuların tespit edilmesi, laboratuvarda, idari ofislerde ve akademisyenlerin odasındaki bilgisayarlar, yazılımlar, ağ altyapısı gibi unsurları gözden geçirilmesi, ihtiyaç analizi yapılarak güncellenmesi

Dijital eğitim araçları olarak kullanılan interaktif ders materyallerin, sanal laboratuvarlar ve çevrimiçi eğitim platformları gibi dijital araçları kullanarak öğretim yöntemlerini zenginleştirilması için imkanların araştırılması planlama yapılması, ders kayıtları, notlandırma süreçleri ve diğer akademik işlemleri dijitalleştirerek zaman ve kaynak tasarrufu sağlanması, personel ve öğrenci iletişimini dijital platformlar üzerinden etkinleştirilmesi

Fakültede gerçekleştirilen bütün derslerin eğitim ve öğretiminde öğrenci odaklı teknolojiler kullanarak interaktif öğrenci katılımının artırılması, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik gibi yeni teknolojilerle eğitim materyalleri oluşturma fırsatlarının değerlendirilmesi, öğrenci performansını izlemek ve değerlendirmek için dijital ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanılması

 

H4.3 Yerleşkelerin olanaklarını

arttırarak bütün paydaşlar için yaşanabilirliği

iyileştirmek

Yerleşkeyi ortak olarak kullanan paydaşlar olarak öğrenciler, öğretim görevlileri, idari personel, yerel topluluk ve çevre sakinlerinin her birinin ihtiyaçlarını ve beklentilerinin tespit edilmesi, yerleşke sakinleri ile işbirliği ve diyalog için platformlar oluşturulması

 

 

Temel altyapı ve hizmetlerin kalitesini arttırmak varsa problemlerin tespit edilmesi bu problerin çözümü için bir plan hazırlanması, elektrik, su, internet erişimi gibi temel ihtiyaçlarla ilgili problemlerin giderilmesi için plan yapılması

 

Yerleşkenin olumsuz  çevresel etkilerini azaltmak için sürdürülebilirlik odaklı çözümler geliştirilmesi, atıklarla ilgili geri dönüşüm programına uyulması ve gerekli önlemlerin alınması, enerji verimliliği için israfın önlenmesi, yeşil alanların arttırılması gibi adımların sürekli bir planla gerçekleştirilmesi

 

 

 

A5 Üniversitemizi uluslararası alanda etkin rol oynayan ve tercih edilen bir kurum haline getirmek

 

H5.1 Uluslararası alanda eğitim ve araştırmada

tanınan ve tercih edilen bir kurum olmak

Uluslararası çapta üniversitelerle, araştırma enstitüleriyle veya kültürel sosyal sivil toplum örgütleri ile iş birlikleri geliştirebilme fırsatlarının araştırılıp planlanması

 

 

Uluslararası düzeyde ortak projeler, ortak araştırmalar ve öğrenci/öğretim elemanı değişim programları oluşturabilmek için araştırmalar yapılması ve planlanması

 

 

Yabancı öğrenci ve öğretim elemanlarını hedefleyen derslerin oluşturulması, müfredat programına lisans ve lisanüstü düzeyde kültürlerarası etkileşimi özendirip güçlendirecek seçmeli derslerin konulması

 

 

H5.2 Bilimsel

araştırmalarıyla,

geliştirdiği ürün ve teknolojilerle uluslararası düzeyde tanınan ve tercih edilen bir kurum

olmak

Akademik yayın ve bilimsel etkileşimlerin artırılması için öğretim üyelerini, araştırmacıları ve öğrencileri bilimsel yayınlar ve konferanslara katılması için teşvik edilmesi bu konuda planlama yapılması

Yerel ve uluslararası iş birlikleri kurmak ve çeşitli araştırma projelerinin imkanlarının araştırılması, uluslararasılaşma stratejilerinin değerlendirilip güncellemesi, geri bildirimleri değerlendirerek sürekli olarak uluslararasılaşma stratejilerinin iyileştirilmesi

Kurumun akademik, sosyal ve kültürel başarılarını, geliştirdiği ve güçlü olduğu konuları bilimsel çevrelerle paylaşmak için teknolojik imkanlardan yararlanılması, birimin kamuoyunda ve etkili bir şekilde tanıtılması

 

 

H5.3 Uluslarasılaşma faaliyetlerini derinleştirerek

fakültemizin görünürlüğünü

geliştirmek

Uluslararası ilişkileri güçlendirmek adına mevcut uluslararası ortaklıklarımızın gözden geçirilmesi, ve daha derin iş birlikleri kurmak için fırsatların neler olabileceğinin tespit edilmesi, yurt dışındaki paydaş üniversiteler, araştırma enstitüleri veya diğer kuruluşlarla ortaklık fırsatlarınının araştırılması

 

 

İngilizce ve Arapça gibi diğer yaygın dillerde dil ile ilgili eğitim programlarının ders içi ve ders dışı birebir ve grup etkinlikleri ile desteklenmesi, uluslararası öğrencilere hitap edebilecek onların dikkat ve ilgisini çekebilecek fırsatların tespit edilmesi ve planlanması

 

 

Uluslararası araştırma projelerine katılmak için nelerin yapılabileceğinin araştırılması imkan dahilinde uluslararası konferanslara ve bilimsel ve akademik toplantılara katılarak uluslararası akademik ilişkilerin artırılması, internet ve sosyal medya gibi uluslararası platformlarda görünürlüğü artıracak imkanların kullanılması