You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.


27–28 Kasım 2025 tarihlerinde Bartın’da düzenlenen 20. Uluslararası Eğitim Kongresi (ULEAD 2025) kapsamında, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı çerçevesinde desteklenen üç farklı araştırmanın bulguları sözlü bildiri olarak sunulmuştur.


Bu kapsamda, Ayşegül Erkişi’nin yürütücülüğünde; K. Esra Çelik ve Ceyda Altuntaş’ın araştırmacı, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çilsalar-Sagnak’ın danışman olarak yer aldığı “Mülteci Öğrencilere İngilizce Eğitimi Veren İngilizce Öğretmenlerinin Yaşadığı Sorunlar: Yozgat İli Örneği” başlıklı proje kongrede katılımcılarla paylaşılmıştır. Araştırmada, mülteci öğrencilere yönelik İngilizce öğretim sürecinde karşılaşılan pedagojik ve sosyokültürel zorluklar, öğretmen görüşleri doğrultusunda ele alınmıştır. Çalışma, sahadan elde edilen bulgularla öğretmenlerin mesleki deneyimlerini görünür kılmayı ve kapsayıcı eğitim uygulamalarına katkı sunmayı amaçlamaktadır.


Kongrede sunulan bir diğer çalışma, Tuğba ÖZMANTAR tarafından yürütülen ve danışmanlığını Dr. Öğr Üyesi Ayşe Nesil Demir’in üstlendiği “Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Tutumlarının İngilizce Öğretmen Adaylarının Uluslararası Duruşları Üzerindeki Etkisi: Nicel Bir Çalışma” başlıklı araştırmadır. Bu çalışmada, İngilizce öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimi tutumları ile uluslararası duruşları arasındaki ilişki nicel yöntemlerle incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, çevresel sürdürülebilirlik farkındalığının öğretmen adaylarının uluslararası bakış açılarıyla anlamlı biçimde ilişkili olduğunu ortaya koymuştur.


Sözlü bildiri olarak sunulan üçüncü çalışma ise Mustafa Furkan Topaloğlu tarafından yürütülen ve danışmanlığını yine Dr. Öğr. Üyesi Nesil Demir’in yaptığı “İngilizce Konuşma Becerilerini Geliştirmede Yapay Zekâ Destekli Sohbet Botlarının Etkinliğinin İncelenmesi” başlıklı araştırmadır. Bu çalışmada, yapay zekâ destekli sohbet botlarının öğrencilerin İngilizce konuşma becerileri üzerindeki etkisi deney ve kontrol gruplarıyla incelenmiş; nicel ve nitel veriler birlikte değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, yapay zekâ destekli uygulamaların öğrencilerin konuşma becerilerinin gelişimine olumlu katkı sağladığını göstermiştir.


ULEAD 2025’te sunulan bu üç çalışma, İngilizce öğretimi alanında kapsayıcı eğitim, sürdürülebilirlik, uluslararasılaşma ve yapay zekâ destekli öğrenme gibi güncel temalara odaklanarak hem akademik literatüre hem de uygulamaya yönelik önemli katkılar sunmuştur.

 

SKA4