Üniversitemizde ve Eğitim Fakültesi’nde proje kültürüne ve öğrencilerin araştırma süreçlerinde yer almalarına verilen önem her geçen gün daha da ivme kazanmaktadır. Bu bağlamda, öğrencileri araştırma projelerine teşvik etmek amacıyla fakültemizde önemli bir adım atılmıştır. Öğrencilerin gerçekleştirdikleri proje deneyimlerini birbirleriyle paylaşmalarına olanak tanımak amacıyla 25 Ocak 2024 tarihinde “Geleceğin Eğitimcileri Araştırma Projeleri Konferansı” düzenlenmiştir. Kıymetli fikirlerin, deneyimlerin ve paylaşımların ortaya çıkacağı bu konferans, öğretmenlik mesleğinin bir adım ötesine geçilmesi, pedagojik becerilerin geliştirilmesi ve eğitim alanındaki yeniliklerin tartışılması açısından son derece önemli bir platformdur. Konferans, öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu süreçte, teorik ve pratik boyutların bütüncül bir şekilde ele alınması amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının gerçekleştirdikleri araştırma projeleri, bilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi, eğitimin farklı alanlarındaki yeniliklerin tartışılması, alan bilgilerinin derinleştirilmesi ve eğitimdeki sorunlara çözüm önerileri getirilmesi bakımından önem taşımaktadır.
Konferans, Eğitim Fakültesi Dekanı ve aynı zamanda Konferans Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Gürsel GÜLER’in açılış konuşmalarıyla başlamıştır. Prof. Dr. Güler, etkinliğin önemine vurgu yaparak “akademik çalışmalar ve deneyimlerin paylaşıldığı, farklı bakış açılarıyla zenginleşen bu bilimsel etkinlikte fikir alışverişinde bulunulacak ve her bir katılımcının eğitim yolculuğuna katkı sağlayacak yeni bilgiler edinmesi sağlanacak” şeklindeki sözleriyle konuşmasını sürdürmüştür. Konferansın başarılı ve verimli bir etkinlik olması temennisiyle; katkı sağlayan tüm katılımcılara ve öğretim elemanlarına teşekkür ederek sözlerini noktalamıştır.
Açılış konuşmalarının ardından konferansın davetli konuşmacısı, Eğitim Fakültesi eski dekanı Prof. Dr. Tayip DUMAN, “21. Yüzyıl Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Beceriler” başlıklı konuşmasını gerçekleştirmiştir. Değişen ve dönüşen eğitim-öğretim sürecinde öğretmen niteliğinin önemine dikkat çeken Prof. Dr. Tayip Duman, etkinlikte yer almaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek sunumuna son vermiştir.
Açılışın ardından etkinlik bildiri sunumu oturumlarıyla devam etmiştir. 8 oturum ve 36 bildirinin sunulduğu etkinlikte hem fakültemizden hem de farklı fakültelerden öğretmen adayları gerçekleştirdikleri araştırma projelerine ait sunumlarını gerçekleştirmişlerdir.
Etkinlik, bildiri sunumlarının ardından kapanış ve ödül töreniyle devam etti. Tamamlanmış projeler kategorisinde 3 bildiri ve devam eden projeler kategorisinde ise 6 bildiri dereceye girerek bilim kurulu tarafından ödüle layık görüldü. Kapanış konuşmasında Prof. Dr. Gürsel Güler, etkinliğin oldukça verimli geçtiğini vurgulayarak, öğretmen adaylarını bilimsel anlamda destekleyici daha birçok önemli etkinliğin fakültemizde gerçekleştirilmeye devam edeceğini ifade etti.