You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

KURULUŞ

Meslek yüksekokulumuz bünyesinde aktif olan 4 ön lisans programından biri olan Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı 12.11.2015 tarihinde Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında kabul edilerek açılmıştır. 2018 yılında ise eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır.

KAZANILAN DERECE

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Meslek Elemanı" unvanı alırlar. Verilen diploma derecesi Avrupa Yeterlilikler çerçevesi kapsamında 5. seviye eğitim düzeyine karşılık gelmektedir.

DERECENİN DÜZEYİ

Ön Lisans

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Bu programa başvurabilmek için ÖSYM Başkanlığınca yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) girmeleri ve Temel Yeterlilik Testinde (TYT) yeterli puanı almaları gerekir.

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN (FORMAL, İN-FORMAL, NON-FORMAL) TANINMASI HAKKINDA

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu' nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖN LİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Yozgat Bozok Üniversitesi' nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLAR

İki yıl (dört yarıyıl) süren eğitim - öğretim programlarının tüm dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) ile 20 iş günü zorunlu meslek stajını başarıyla tamamlayan öğrenciler ön lisans derecesi alırlar.

PROGRAM PROFİLİ

Rekabetin ve değişimin son derece hızlı olduğu günümüz çalışma hayatında işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmelerinin yolu müşteriler ile olan ilişkilerine bağlıdır. Müşteriler ile ilişkilerin bir yolu olarak çağrı merkezi sektörü her geçen gün büyümektedir. Zaman içerisinde meydana gelen teknolojik gelişmelerin yanı sıra artan müşteri sayısı, yoğun rekabet, kaliteli mal veya hizmet üretimi anlayışı çağrı merkezlerinin ortaya çıkmasında ve büyümesinde etkili olmuştur. Çağrı merkezi hizmetleri temel olarak; iletişim, ikna, satış, pazarlama, kriz ve stres yönetimi gibi alanlar ile ilgilidir. Programdaki öğrenciler çağrı merkezleri hakkında yeterli bilgiye sahip, iletişim ve ikna becerileri gelişmiş, takım halinde çalışabilen, sorun çözücü, temel düzeyde bilgisayar kullanabilen ve kendini sürekli geliştiren bireyler olarak yetiştirilmektedir.

MEZUNLARIN İSTİHDAM PROFİLLERİ

Çağrı Merkezi Hizmetleri programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Özel Çağrı Merkezi Şirketlerinde, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde, Kamu Kuruluşlarının Çağrı Merkezlerinde ve tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ

Programdan mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabileceklerdir.

  • Halkla İlişkiler,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım,
  • İletişim,
  • İletişim Bilimleri,
  •  İletişim Sanatları,
  • İnsan Kaynakları Yönetimi,
  • İşletme,
  • İşletme Bilgi Yönetimi,
  • Lojistik Yönetimi,
  • Medya ve İletişim,
  • Medya ve İletişim Sistemleri,
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler,
  • Yeni Medya,
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

 

Anadolu Üniversitesinin açıköğretim sistemine göre öğretim yapan İktisat ve İşletme Fakültelerinin;

  • İktisat
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
  • Kamu Yönetimi
  • Maliye
  • Uluslararası İlişkiler
  • İşletme
  • Konaklama İşletmeciliği lisans programlarına Dikey Geçiş Sınavı ile geçiş  yapma olanağına sahiptirler.

SINAVLAR, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Her ders için öğrenciler yarıyıl içi çalışmalar (ara sınav, kısa sınav, ödev, proje, uygulama veya benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

MEZUNİYET KOŞULLARI

Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de 20 iş günü zorunlu yaz stajının tamamlanması mezuniyet için şarttır.

ÇALIŞMA ŞEKLİ (TAM ZAMANLI, E-ÖĞRENME)

Tam Zamanlı

ADRES VE İLETİŞİM BİLGİLERİ (PROGRAM BAŞKANI)

Bölüm Başkanı: Öğr. Gör. Tülay ÖZBEK KABADAYI -tulay.ozbek@yobu.edu.tr

Adres: Yozgat Bozok Üniversitesi, Şefaatli Meslek Yüksekokulu, Yeni Mah. Kanuni Cad. No:58 Şefaatli/YOZGAT

Tel: 0 354 564 40 07-7217