You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

 

Program Tanıtımı

Kuruluş

Yozgat Bozok Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Sanat Tarihi Bölümü 2009 yılında kurulmuştur. 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Lisans Programı açılmıştır.

Kazanılan Derece

Lisans

Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)

6. Düzey

Kabul ve Kayıt Koşulları

Sanat Tarihi Bölümü'ne ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile alınır. Her yıl için 30 öğrenci kontenjanı vardır.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Formal

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Normal eğitim 4 yıldır. Sanat Tarihi bölümünden lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin gerekli derslerin tümünü almaları, tamamlamaları ve genel not ortalamalarının da 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. 60 AKTS seçmeli derslerden oluşmak üzere toplamda 240 AKTS tamamlamak gerekmektedir.

Program Profili

Sanat Tarihi disiplininde sanat objeleri kronolojik olarak coğrafyalara, medeniyetlere, üslup özelliklerine, malzeme ve tekniğe, süsleme unsurlarına göre incelenir. Resim, heykel, mimari, seramik, mobilya, dokuma ve diğer dekoratif objeler sanat tarihinin inceleme alanı içindedir. Sanat tarihi sanat objelerine yakından bakma, onları tanımlama ve tarihsel kaynakların sistematik olarak kullanımı becerilerini geliştirir. İnsanı çevreleyen görsel ve tarihsel kültürün zenginliğini yorumlar. Çeşitli sosyal ve kültürel alanlarda tarihsel olarak temellendirilmiş bir sanatsal üretim anlayışı oluşturmak için araçlar ve kelimeler sunar.

Program Eğitim Amaçları

1 Sanat tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip, akademik ve mesleki çalışmalarda başarılı olabilecek bireyler yetiştirmek: Mezunlar, Batı Sanatı, Türk İslam Sanatları ve çağdaş sanat akımları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacak (FEDEK I, II, III, VI).

2 Kültürel ve toplumsal bağlamda üretilmiş sanat yapıtlarını eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilecek bilgi ve beceri kazandırmak: Mezunlar, sanat eserlerini sanat tarihinin çeşitli dönemlerine ve coğrafyalarına göre analiz edebilecek, eleştirel yorum yapabilecek donanıma sahip olacak (FEDEK I, III, VI).

3 Sanat tarihini disiplinler arası yaklaşımla değerlendirebilen ve farklı alanlardan yararlanabilen bireyler yetiştirmek: Mezunlar, arkeoloji, sosyoloji, tarih, antropoloji gibi yardımcı disiplinlerden faydalanarak kapsamlı analizler yapabilecek (FEDEK IV, V, VII).

4 Sanat tarihi alanındaki araştırma ve projelerde bireysel ya da takım çalışması yapabilecek, güncel teknolojik araçları kullanabilen bireyler yetiştirmek: Mezunlar, dijital araçları kullanarak veri toplama, analiz etme, sunma gibi becerileri kazanacak ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyecek (FEDEK V, VIII, IX).

5 Sanat eserlerinin korunması ve tanıtımı konusunda bilinçli, mesleki etik ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek: Mezunlar, kültür varlıklarını koruma, tanıtma ve gelecek kuşaklara aktarma bilincine sahip olacak (FEDEK X, XI)

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Sanat Tarihi Bölümü’nden dört yıllık lisans eğitimi sonunda mezun olanlar "Sanat Tarihçisi" unvanına sahip olarak, farklı iş alanlarında çalışabilirler. Sanat tarihi alanında derinleşmek isteyen öğrencilerin önemli bir kısmı akademik kariyer yapmayı tercih etmektedir. Bu doğrultuda öğrenciler, üniversitelerin Sosyal Bilimler Enstitülerinde gerekli başvuru koşullarını sağladıkları takdirde Yüksek Lisans ve Doktora çalışmaları yapabilirler. İlgili şartları karşıladıklarında, üniversitelerde araştırma görevlisi olarak da görev alabilirler. Ayrıca YÖK Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında herhangi bir üniversitede araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. Yüksek Lisans ve Doktora programlarına ise diledikleri başka bir üniversitede devam edebilirler. MEB ve YÖK bursları ile yurt dışında da lisansüstü eğitim alma imkanına sahip olabilirler. Sanat Tarihi mezunları, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, müzeler, restorasyon ve konservasyon merkezleri, arkeolojik kazılar ve tarihi eserlerin korunmasıyla ilgili kamu kuruluşlarında görev alabilirler. Ayrıca özel sektör müzeleri, sanat galerileri, kültür merkezleri ve sanat vakıflarında uzman ya da danışman olarak çalışabilirler. Sanat eserlerinin korunması ve restorasyonu alanında uzmanlaşarak restorasyon şirketlerinde görev alabilirler. Mezunlar, medya ve yayıncılık alanında sanat tarihi içerikli projelerde, sanat dergileri ve kitap yayınevlerinde de çalışabilirler. Ayrıca turizm sektöründe rehber olarak görev alabilir, kültürel miras ve turizm projelerinde danışmanlık yapabilirler. Sanat eserlerinin koleksiyon yönetimi ve küratörlük gibi alanlarda uzmanlaşarak özel koleksiyonlar, müzeler ve sergilerde küratör olarak çalışabilirler. İlgili sertifikaları alarak iş güvenliği alanında "İş Güvenliği Uzmanı" olarak da çeşitli sektörlerde görev yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar, ALES ve yabancı dil sınavlarından geçerli not alarak lisansüstü programlara (tezli yüksek lisans ve doktora) geçiş yapabilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınav katkısı % 40 ve yarıyıl sınavı katkısı % 60 'dır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Adres: Doç. Dr. Mehmet Kutlu, Sanat Tarihi Bölümü, Fen - Edebiyat Fakültesi, Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ Kampüsü Atatürk Yolu 7. Km 66900 Yozgat

Bölüm Olanakları

Sanat Tarihi bölümünde, dünyada ve Türkiye’de gelişen sanat tarihi araştırma yöntemleri ve yaklaşımları doğrultusunda güncel ve kapsamlı bir eğitim verilmektedir. Bu kapsamda, öğrencilere kuramsal bilginin yanı sıra, uygulamalı ve saha çalışmalarıyla desteklenen bir eğitim sunulmaktadır. Sanat eserlerini yerinde incelemek ve analiz etmek amacıyla müze gezileri, tarihi yapılar ve arkeolojik alanlarda yapılan saha çalışmaları ders programlarının önemli bir parçasıdır. Sanat Tarihi bölümünde ayrıca, çeşitli seminerler, konferanslar ve atölye çalışmalarıyla, öğrencilere sanat dünyasındaki profesyonellerle etkileşim kurma fırsatı sağlanmakta, bu sayede öğrenciler, alanında uzman akademisyenler ve küratörlerle çalışma fırsatını yakalamaktadırlar.

Program Çıktıları

1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2 Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir.

3 Sanat Tarihi uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve gerekli durumlarda ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.

4 İmge ve simgeleri görür ve tanımlar.

5 Sanat Tarihi alanında üslup karşılaştırması yapabilir.

6 Sanat Tarihi alanında edindiği bilgileri sözlü ve yazılı ifade edebilir.

7 Sanat Tarihine yardımcı disiplinlerden (edebiyat, tarih, arkeoloji, antropoloji, felsefe, sosyoloji gibi) yararlanma becerisine sahiptir.

8 Sanat Tarihi araştırmaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilir.

9 Sanat eserlerini sistematik olarak belgeler, yorumlar ve analiz eder.

10 Alan araştırmalarında takım çalışması yapabilir.

11 Alan çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem/tekniklerini ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanır.

12 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir.

13 Hayat boyu öğrenmenin gerekliğinden yola çıkarak almış olduğu eğitim paralelinde bilgilerin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır.

14 Kültürel mirasın gözetilmesi ve korunması konusunda etik değerlere duyarlılık oluşturur ve geliştirir. Toplumda tarihi çevrenin korunmasına dair farkındalık geliştirilmesine katkıda bulunur.

15 Sanat, kültür ve yaşamın bütünlüğünü güncellenmiş bilgilerle öğrenmeye ve kültür varlıklarını koruma, sahip çıkma ve tanıtma bilincine sahiptir.

16 Batı ve Çağdaş Sanatlar ile Türk İslam Sanatları hakkında bilgi sahibi olma

17 Bibliyografya ve arşiv kaynakları gibi bilgiye ulaşma yollarını etkin olarak kullanabilme

18 Farklı coğrafya ve tarihi kesitlerde üretilmiş yapıtları kültürel ve toplumsal bağlamı içinde kuramsal yöntemlerle değerlendirebilme becerisine sahiptir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme