Kuruluş
Fizik bölümü, 1994 yılında Erciyes Üniversitesinin Yozgat Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Daha sonra 01 Mart 2006 tarihinde 5467 Sayılı Kanunla Bozok Üniversitesi adıyla yeni bir üniversite olarak kurulmasıyla Erciyes Üniversitesi bünyesinde bulunan Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu, Meslek Yüksekokulu ve Cumhuriyet Üniversitesi bünyesinde bulunan Akdağmadeni Meslek Yüksekokulu, Yozgat Bozok Üniversitesi’ne bağlanmıştır.
Kazanılan Derece
Lisans
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
6. Düzey
Kabul ve Kayıt Koşulları
Fizik bölümüne öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile alınır. Her yıl için 30 öğrenci kontenjanı vardır. Genel Kayıt ve Kabul Koşulları, YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ'nin 4. maddesinde belirtilmiştir.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Formal
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Normal eğitim 4 yıldır. Fizik bölümünden lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin gerekli derslerin tümünü almaları, tamamlamaları ve genel not ortalamalarının da 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. 60 AKTS seçmeli derslerden oluşmak üzere toplamda 240 AKTS tamamlamak gerekmektedir.
Program Profili
Bölümün temel eğitim felsefesi; Fizik alanında laboratuvar uygulamalarıyla pratik olarak desteklenen bir alt yapı ile mevcut bilimsel ve teknolojik durumlarla uyumlu bir mesleki eğitim sağlamaktır. Laboratuvar uygulamaları eğitim programının önemli bir parçası olarak kabul edilir. Bölüm bünyesinde Atom ve Molekül Fiziği, Genel Fizik, Katıhal Fiziği, Matematiksel Fizik, Nükleer Fizik ve Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği olmak üzere altı anabilim dalı mevcuttur. Bölüm Laboratuvarları öğrencilerin ihtiyacına cevap verecek şekilde donatılmıştır.
Program Eğitim Amaçları
1 |
Mesleki çalışmalarında başarılı olabilmeleri için gerekli temel bilgilere sahip olmak, akademik çalışmalarda başarılı olabilmeleri için gereken Temel Fizik, Endüstriyel Fizik ve Matematik kavramlarıyla donatılmış bireylerin yetiştirilmesi (FEDEK I, II, III, V, VI). |
2 |
Bir üst öğrenim düzeyinde edinecekleri bilgiler için ya da yapacakları bilimsel çalışmalar için gerekli ön öğrenmelere sahip olabilmelerini sağlamak (FEDEK I, II, III, V, VI). |
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanlarında rekabet edebilen bireyler yetiştirmek (FEDEK III, IV, V, VII, VIII, X). |
4 |
Takım halinde ve bireysel çalışma yetisine sahip, bilgiye ulaşma yollarını kullanabilen bireyler yetiştirmek (FEDEK V, VII, X). |
5 |
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavramış ve ilke haline getirmiş bireyler yetiştirmek. Her türlü bilgi kaynağından yararlanarak mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürecek bireylerin yetiştirilmesi (FEDEK II, III, V, IX, X). |
6 |
Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluklara sahip bireyler yetiştirmek (FEDEK X, XI). |
7 |
Başarılı bir uygulamalı ve temel bilimci kariyeri için gereken problem çözme, laboratuvar ve el aleti kullanma becerileri ile donatılması ve bu yetilerin kazandırılması (FEDEK I, IV). |
8 |
Güncel elektronik, bilgisayar ve yazılım araçlarının etkin olarak kullanabilmesini sağlamak (FEDEK IX). |
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Fizik Bölümü’nden dört yıllık lisans eğitimi sonunda mezun olanlar “Fizikçi” unvanına sahip olarak, çeşitli iş alanlarında çalışabilirler. Temel bilimleri tercih eden öğrencilerin büyük bir çoğunluğu akademik kariyer yapmayı tercih etmektedir. Bu amaçla öğrenciler üniversitelerin Fen Bilimleri ve Yüksek Teknoloji Enstitülerinin başvuru koşullarını sağladıkları takdirde Yüksek Lisans ve Doktora çalışması yapabilirler. Bu arada isterlerse gerekli şartları sağladıkları takdirde araştırma görevlisi olarak da çalışabilirler. Ayrıca YÖK Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı çerçevesinde herhangi bir üniversitede araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. Yüksek Lisans ve Doktora programlarına ise tercih ettikleri farklı bir üniversitede devam edebilirler. MEB ve YÖK bursları ile yurt dışında Yüksek Lisans ve Doktora çalışması yapabilirler. Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, TUBİTAK (Çekmece Nükleer Araştırma Merkezi, Marmara Araştırma Merkezi, BİLGEM), Devlet İstatistik Enstitüsü, Türk Telekom, Aselsan, Roketsan, Türk Standartları Enstitüsü gibi kuruluşlarda araştırmacı veya memur olarak çalışabilirler. Hastanelerin radyoloji bölümlerinde (Medikal Fizik alanında Yüksek Lisans yaptığı takdirde), firmaların kalite kontrol laboratuvarlarında, bilgisayar firmalarında, teknik cihazların satış ve servis şirketlerinde, elektronik ve sanayi alanında çalışan kuruluşlarda ve bankalarda çalışabilirler. İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimine katılıp, bu süreç sonucunda yapılan sınavda başarılı olanlar, çeşitli sektörlerde “İş Güvenliği Uzmanı” olarak çalışabilirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar, ALES ve yabancı dil sınavlarından geçerli not alarak lisansüstü programlara (tezli yüksek lisans ve doktora) geçiş yapabilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her ders için bir uygulama (ödev, quiz, rapor, seminer...), bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna uygulama ve ara sınavın katkısı % 40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 'tır. Geçme notu sınavlar sonunda Öğretim Üyesi/Elemanının taktirine bırakılmıştır.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan zorunlu ve seçmeli dersleri alarak tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler Fizik lisans diploması almaya hak kazanır. 60 AKTS seçmeli derslerden oluşmak üzere toplamda 240 AKTS tamamlamak gerekmektedir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Adres: Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 66100 Yozgat
Program Başkanı: Prof. Dr. Recep ŞAHİNGÖZ
AKTS Koordinatörü: Doç. Dr. Durgun DURAN E-Posta: durgun.duran@bozok.edu.tr
Tel: 0354 242 10 21/2601
Bölüm Olanakları
Fizik bölümünde, dünyada yeni gelişen ve hızla yaşantımıza adapte olan teknolojilerin gerçekleştirilmesi amaç ve hedefiyle güncel ve çağdaş bir eğitim verilmektedir. Bu kapsamda kuramsal bilginin yanı sıra uygulamalı ve deneysel eğitimlerini geliştirmek için öğrencilere Genel Fizik laboratuvarı, Elektrik ve Manyetizma laboratuvarı, Modern Fizik laboratuvarı, Elektronik laboratuvarı, Optik ve Dalgalar laboratuvarı ve Bilgisayar laboratuvarı gibi dersler de gösterilmektedir.
Program Çıktıları
1 |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisine sahip olur. |
2 |
Fiziksel kavramları anlamak için deney yapar, deney sonuçlarını bireysel ve grup halinde değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
3 |
Problemlere matematiksel modeller önerir, problemleri çeşitli yöntemlerle (analitik/nümerik) çözer ve sonuçları yorumlar. |
4 |
Program kapsamındaki analog/dijital ölçüm aletlerini kullanır, en uygun ölçüm yöntemini seçer ve uygular. |
5 |
Bilimsel bilgiye erişebilme, sorgulama, akıl yürütme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
6 |
Fizik ile ilgili konuları yazılı, sözlü veya sunum tekniklerini kullanarak aktarır. En az bir yabancı dili öğrenir ve etkin olarak kullanır. |
7 |
Temel bilgisayar programlama dillerinden en az birini öğrenir. |
8 |
Fiziksel sistemlerin istatistik ve olasılık doğasını inceleyerek, analiz için gerekli kavram ve hesaplamaları öğrenir. |
9 |
Fizik biliminden edindiği bilgi ve becerileri, kendi disiplini içindeki/dışındaki problemleri algılama, modelleme ve farklı bakış açıları ile çözüm üretme süreçlerinde etkin kullanır. |
10 |
Fizik biliminin tarihsel gelişimini anlar, doğasını tanır. |
11 |
İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olur. |
12 |
Laboratuvar güvenliği hakkında bilgi sahibi olur ve gerekliliğini kavrar. |
13 |
Kalite kavramını ve sistemlerini öğrenir, kalite güvencesi kültürünü benimser. |
14 |
Fizik biliminden elde ettiği bilginin teknolojik gelişimdeki önemini kavrar ve güncel konular ile ilişkilendirir. |
15 |
Maddenin fiziksel özellikleri ile ilgili temel kavramları ve teknolojideki kullanım alanlarını öğrenir. |
16 |
Etkili iletişim kurma becerisi kazanır. |
