You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

DERSLERİN İÇERİĞİ VE YARARLANILACAK KİTAPLAR

FİZ 101 Fizik I (Mekanik)                                                                 (T: 4, U: 2, K: 5, AKTS: 6)

Fiziksel büyüklükler, vektörler, parçacık kinematik ve dinamiği, iş-enerji ve korunum kanunları, çarpışma, dönen cisimlerin kinematik ve dinamiği, katı cisimlerin dengesi, salınımlar, kütle çekimi, akışkanlar mekaniği.

Ders Kitabı:

• Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Fiziğin Temelleri: Mekanik ve Termodinamik 1, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Fiziğin temelleri 1: Mekanik problem çözümleri, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Mekanik: Berkeley fizik dersleri 1, Charles Kittel, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Temel fizik cilt 1, Paul M. Fischbane, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Modern Üniversite Fiziği: Mekanik, Isı ve Termodinamik, J.A. Richard, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
  • College Physics, Raymond A. Serway, Harcourt Bruce College Publishers, Fort Worth.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ 102 Fizik II (Elektrik ve Manyetizma)                                         (T: 4, U: 2, K: 5, AKTS: 6)

Elektrik yükü ve alanlar, Gaus kanunu, elektriksel potansiyel, DC devreleri, magnetik alanlar, Amper kanunu, Faraday kanunu, indüksiyon, maddenin magnetik özellikleri, Maxwell denklemleri, elektromagnetik dalgalar.

Ders Kitabı:

• Fen ve mühendislik için Fizik: Elektrik ve Manyetizma - Işık ve optik, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Elektrik ve Magnetizma: Berkeley fizik dersleri 2, Edward M. Purcell, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Fiziğin Temelleri: Elektrik 2, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Fiziğin Temelleri 2 : Elektrik Problem Çözümleri, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Modern Üniversite Fiziği: Elektrik, J.A. Richard, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.

MAT 101 Matematik I                                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Fonksiyonlar ve limit, türev, türevin uygulamaları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar kompleks sayılar.

MAT 102 Matematik II                                                                     (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Mac-Laurin ve Taylor serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, belirsiz integraller, integrasyon teknikleri, belirli integraller, integral hesabının geometrik uygulamaları, diferansiyel denklemlere giriş.

KİM 101 Genel Kimya I                                                                    (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Atomun yapısı, periyodik sistem, nükleer yapı ve radyoaktiflik, kimyasal bağlar, stokiyometri, gazlar, sıvılar ve hal değişimleri, katılar, çözeltiler, çözelti reaksiyonları, kimyasal kinetik.

KİM 101 Genel Kimya I                                                                    (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Kimyasal denge, sulu çözelti dengeleri, elektrokimya, kimyasal termodinamik, hidrojen ve oksijen, alkali ve toprak alkali metaller, geçiş elementleri, III. Ve IV. Grup elementleri, V. Ve VI grup elementleri, holojenler, soy gazlar.

KİM 115 Genel Kimya Lab I                                                            (T: 0, U: 2, K: 2, AKTS: 2)

Laboratuar tekniklerine giriş, maddeleri özeliklerinden yararlanarak tanıma, stokiyometri, çözeltiler, bir çözeltinin hazırlanması ve volumetrik titrasyon, pH deneyi, kompleks oluşturma ve çöktürme ile ayırma, bakır (II) sülfatın kristal suyunun tayini, özütleme, mağnezyumun eşdeğer ağırlığının tayini, bir sıvının molekül ağırlığının su buharı destilasyonu ile tayini, indirgenme/yükseltgenme tepkimeleri ve donma noktası düşmesi ve kaynama noktası yükselmesinden molekül ağırlığının tayini.

KİM 116 Genel Kimya Lab II                                                           (T: 0, U: 2, K: 2, AKTS: 2)

Kimyasal kinetik; kimyasal denge; elektrokimyasal hücreler; organik bileşikler; kromatoğrafik metodlar; I,II,III,IV ve V. grup katyonların ön denemeleri; I,II,III,IV ve V. grup katyonların analizi;  I,II,III,IV ve V. grup anyonların ön denemeleri ve I,II,III,IV ve V. grup anyonların analizi.

FİZ 111 Fizik I Lab.                                                                          (T: 0, U: 4, K: 2, AKTS: 4)

Arşimet prensibi, eğik düzlemde hareket, merkezcil kuvvet, kütlenin dinamik yoldan ölçülmesi, basit sarkaç, bir yayın yay sabitinin incelenmesi, hareketin incelenmesi, metallerin özısılarının tayini, sıvıların viskozluk katsayılarının ölçülmesi, enerji korunumu.

Ders Kitabı:

• Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Mekanik: Berkeley fizik dersleri 1, Charles Kittel, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ 112 Fizik II Lab.                                                                         (T: 0, U: 4, K: 2, AKTS: 4)

Işınsal alanlar, seri "RLC" devresi, mağnetik alanın temel birimler cinsinden tayini, görüntü yükler, L'nin tayini, C'nin bulunması, Faraday Kafesi, elektromagnetik set, ısınma ısısının bulunması.

• Fiziğin Temelleri: Elektrik 2, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Modern Üniversite Fiziği: Elektrik Problemleri, J.A. Richard, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.

TAR 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

İnkilap ile ilgili kavramlar, Türk inkilabını hazırlayan sebepler, Osmanlı Devleti yenileşme hareketleri, yıkılış sebepleri, Tanzimat Meşrutiyet dönemleri, Trablusgarp, Balkan ve Birinci Dünya Savaşları, Milli Mücadele döneminin siyasi tarihi de 1919 dan 1923 yılına kadar.

TAR 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II                                   (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen hukuk, siyasi, sosyal, eğitim, kültür ve iktisadi alandaki inkilaplar, Atatürk İlkeleri ve nihayet Cumhuriyet dönemi Türk dış politikası konuları.

TÜD 101 Türk Dili I                                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

Dil nedir, dilin sosyal bir kurumolarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür ilişkisi, kltürü oluşturan unsurlar ve özellikleri, karşılıklı konuşma, yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişmesi, tarihi devreleri, yeni yazı dilleri, ve türkçedeki dallanmalar, Türk dilinin bugünkü durumu, Türkçede sesler, bunların sınıflandırılması ve sesbilgisi, Türkçenin hece yapısı, vurgu, imla kuralları, noktalama işaretleri, genel anlatım bozuklukları,  yapım ekleri, isim ve fiil çekimleri, genel değerlendirme.

TÜD 102 Türk Dili II                                                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

Cümle ve cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri ve çözümleri, kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon anlatım şekilleri ve uygulaması,  edebi eserlerin incelenmesi ve retorik uygulamalar, yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması, bilimsel yazıların hazırlanmasında uygulanacak kurallar, genel değerlendirme.

YBD 101 Yabancı Dil I (İngilizce)                                                     (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Bu dersin amacı öğrencilere temel İngilizce bilgisinin kazandırılmasıdır. Bu derste işlenecek konular: days, Months,  Seasons, Numbers, Greetings, Ages; Demonstrative pronouns, yes/no questions Wh-questions, present progressive tense, simple present tense, prepositions, modals (ca/must) possessive pronouns, How questions, quantifiers, prepositions, making suggestions, preferences (...would...like...?), simple past tense, frequency adverbs.

YBD 102 Yabancı Dil II (İngilizce)                                                   (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Comparisons (with adjectives/with adverbs) planned future and strong prediction, unplanned future and weak predictions, past progressive tense, present perfect tense, future progressive tense, enough/too, past perfect tense, past perfect progressive tense, future perfect tense,future perfect progressive tense, direct and indirect speech, active and passive voice.

SGT 101 Siber Güvenliğin Temelleri                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

Kriptografi, ağ güvenliği, zararlı yazılım analiz ve tespiti, adli bilişim, blokzincir güvenliği ve uygulamaları, penetrasyon testleri, mahremiyet korumalı veri yönetimi, siber güvenlik hukuku, siber güvenlik planlaması ve yönetimi müfredatı

KP 102 Kariyer Planlama                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 2)

Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi’nin sunduğu ders içeriğine göre belirlenir.

FİZ 201 Fizik III (Modern Fizik)                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Relativistik mekanik; fotonlar, elektronlar ve atomlar; parçacıkların dalga tabiatı, temel kuantum fiziği kavramları; atomik yapı, moleküler ve yoğunlaşmış maddeler; temel nükleer fizik kavramları.

Ders Kitabı:

• Fen ve Mühendislik İçin Fizik (Modern Fizik İlaveli) 3, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Concept of modern physics, Arthur Baiser, Mc Graw -Hill, New York.
  • Fen ve Mühendislik İçin Fizik :modern fizik ilaveli:problem çözümleri, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Fizik ve mühendislikte modern fizik, John R. Taylor. Güven Kitap, İstanbul.
  • Physics with Modern Physics: for scientists and engineers, Richard Wolfson, Harper Collins Publishers, New York.

FİZ 202 Fizik IV (Optik ve Dalgalar)                                                (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Işığın doğası, geometrik optik, yansıma ve kırılma kanunları, aynalarda yansıma, merceklerde kırılma, girişim, kırınım, kutuplanma, basit sistemlerin serbest salınımları, zorla salınımlar, ilerleyen dalgalar ve elektromanyetik dalgalar.

Ders Kitabı:

• Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1 : Mekanik - Mekanik Dalgalar - Termodinamik, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Fiziğin Temelleri : Mekanik ve Termodinamik 1, David Halliday, Arkadaş Yayınevi.
  • Dalgalar: Berkeley fizik dersleri 3, Frank J. S. Crawford, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Temel fizik cilt 1, Paul M. Fischbane, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Modern üniversite fiziği :Optik ve modern fizik problemleri, J.A. Richard, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
  • Titreşim ve dalgalar problemleri, Fahri Domaniç, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ 203 Temel Bilgisayar Teknikleri                                               (T: 3, U: 0, K: 3, AKTS: 4)

Bilgisayarlar ve elemanları, çevre birimleri, işletim sistemleri; dosya organizasyonu; veri tabanları; yazılım araçları ve paket yazılımlar; internet. Sayı sistemleri, algoritma ve akış diyagramları, Fortran veya BASIC programlama dilinde giriş, sabitler, değişkenler, tip bildirme deyimleri, aritmetik ve mantıksal işlem ve deneyimler, basit giriş çıkış deyimleri, kontrol deyimleri, alt programlar.

Ders Kitabı:

• Bilgisayar programlama ve Fortran 77, Mustafa Aytaç, Beta yayınları, İstanbul.

Yardımcı Ders Kitapları

• Açıklamalı örneklerle Fortran 4 ve Fortran 77 algoritma kurma ve program geliştirme, Fikret Keskinel, Birsen Yayınevi, İstanbul.
  • Fortran 77: çözümlü problem kitabı, İbrahim Akman, Kordon Yayınları, İzmir.
  • Fortran 90/95/2000, Mithat Uysal, Beta Basım, İstanbul.

MAT 231 Diferansiyel Denklemler I                                                  (T: 3, U: 0, K: 3, AKTS: 4)

Diferansiyel denklemlerin oluşturulması, I. Mertebeden lineer diferansiyel denklemler I. Mertebeden non-lineer diferansiyel denklemler, n mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler, II. Mertebeden değişken katsayılı lineer diferansiyel denklemler ve kuvvet serileri ile çözümü.

MAT 232 Diferansiyel Denklemler II                                                 (T: 3, U: 0, K: 3, AKTS: 4)

Sabit katsayılı lineer Dif. Denk. (kısa yöntemler, parametrelerin değişimi metodu) değişken katsayılı lineer Dif. Denk. (bağımlı değişken değiştirilmesi, bağımsız değişkenin değiştirilmesi, operatörün çarpanlara ayrılması metodu, II veya daha yüksek mertebeden lineer olmayan Dif. Denklemler değişken katsayılı lineer Dif. Denk. Kuvvet serileri ile çözümü.

FİZ 209 Elektronik                                                                            (T: 3, U: 0, K: 3, AKTS: 4)

Doğru akım devreleri, alternatif akım devreleri, diyod devreleri ve uygulamaları, transistörler, transistörlü yükselteç devreleri, çok katlı yükselteç devreleri, işlemsel yükselteçler, osilatörler, sayısal elekttronik, sayısal özlçmeler, mikroişlemciler.

Yardımcı Ders Kitapları

• Elektrik ve Manyetizma: Berkeley fizik dersleri 2, Edward M. Purcell, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Fiziğin Temelleri: Elektrik 2, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Fen ve mühendislik için Fizik : Elektrik ve Manyetizma - Işık ve optik, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

FİZ 205 Fizikte Matematik Metodları I                                             (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Vektörler, vektörlerin diferansiyeli, integralleri, integral teoremleri, dik eğirisel koordinat sistemleri, soyut vektör uzayları, işlemciler, matrisler ve determinantlar, özdeğer denklemleri, tek karmaşık değişkenli kompleks fonksiyonlar.

Ders Kitabı:

• Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Bekir Karaoğlu, Seçkin Yayınları, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Fizikte Matematik Yöntemler 1 (Çözümlü Örnekler), Saffet Nezir, Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Matematikçi, fizikçi ve mühendisler için yüksek matematik, Rudolf Rothe, İTÜ Matbaası, İstanbul.
  • Yüksek Matematik: Matematikçi, Fizikçi, Kimyacı ve Mühendisler için, Bahattin Başar, Birsen Yayınevi, İstanbul.

FİZ 206 Fizikte Matematik Metodları II                                            (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Kompleks integral, Rezidü teoremi, özel integraller, Fourier seriler, integral (Fourier) dönüşümleri, kısmi türevli diferansiyel denklemler, fizikte özel fonksiyonlar, Bessel, Legendre, Hermite diferansiyel denklemleri ve fonksiyonları, varyasyonlar hesabı.

Yardımcı Ders Kitapları

• Matematikçi,  Fizikçi ve Mühendisler İçin Yüksek Matematik, Rudolf Rothe, İTÜ Matbaası, İstanbul.
  • Yüksek matematik : matematikçi, fizikçi, kimyacı ve mühendisler için, Bahattin Başar, Birsen Yayınevi, İstanbul.

FİZ 211 Fizik III Lab.                                                                        (T: 0, U: 4, K: 2, AKTS: 4)

Atomik spektrumun incelenmesi, elektron kırınımı, Stefan-Boltzman sabitinin incelenmesi, e/m oranının tayini, fiber optik kablodan bilgi aktarımı ve ışık hızının ölçümü, ideal gaz kanunu, laser optiği ve uygulamaları.

Yardımcı Ders Kitapları

• Concept of modern physics, Arthur Baiser, Mc Graw -Hill, New York.
  • Fizik ve mühendislikte modern fizik, John R. Taylor. Güven Kitap, İstanbul.

FİZ 212 Fizik IV Lab.                                                                        (T: 0, U: 4, K: 2, AKTS: 4)

Yansıma ve kırılma kanunu, silindirik ve küresel aynalarda gönüntü oluşumu, ince kenarlı mercekle cisim ve görüntü ilişkisi, çift yarıkta girişim ve kırınım ağının tanıtımı, bazı optiksel araçların tanıtımı, çiftlenimli sarkaçların serbest salınımı, kütle-yay sistemlerinin boyuna serbest salınımı, ultrasonik daglalar, dalga tankı, mikrodalgalar.

Ders Kitabı:

• Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1: Mekanik - Mekanik Dalgalar - Termodinamik, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

• Temel fizik cilt 1, Paul M. Fischbane, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Titreşim ve dalgalar problemleri, Fahri Domaniç, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ 214 Elektronik Lab.                                                                    (T: 0, U: 4, K: 2, AKTS: 4)

Eşdeğer (Thevenin ve Norton) devreler, RC devrelerinin frekans tepkisi, Maxwell köprü devresi, seri rezonans tepkisi, p-n eklem diyod karakteristiği, yarım ve tam dalga doğrultucu devreleri, zener diyod karakteristiği, silisyum kontrollü doğrultucu (SCR) devresi, kırpıcı ve kıskaç devreleri, iki-kutuplu transistör (BJT) karakteristiği, ortak-yayıcı BJT yükseltici, eklem alan etkili transistör (JFET) karakteristiği, ortak-kaynak TFET yükselteci. İki katlı yükselteç devresi, fark yükselteci, doğrusal işlem yükselteci, toplama (çıkarma), türev ve integrasyon devreleri, osilatör devreleri, işlemsel yükseltecin frekans-kazanç karakteristiği, multivibratör devreleri, mantık geçit devreleri, Flip-Flop devreleri, sayıcılar ve kaymalı kaydediciler

• Fiziğin Temelleri: Elektrik 2, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.

FİZ 301 Kuantum Fiziği I                                                                 (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Klasik fiziğin yetersizliği ve kuantum teorisinin doğuşu, dalga-parçacık ikiliği, Heisenberg belirsizlik ilkesi, dalga fonksiyonu ve Schröndinger dalga denklemi, öz değer ve öz vektörler, bir boyutlu potansiyeller, basit harmonik osilatör.

Ders Kitabı:

• Kuantum Fiziği: Berkeley fizik dersleri 4, Eyvindh H. Wichman, Bilim Yayınları, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Kara cisimler ve kuantum kedileri, Jennifer Ouellette, TUBİTAK Yayınları, Ankara.

FİZ 302 Kuantum Fiziği II                                                                (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Kuantum mekaniğinin postülatları, üç boyutlu Schröndinger dalga denklemi, yörüngesel açısal momentum, hidrojen atomu, radyal denklem, operatör formalizmi, N parçacıklı sistemler, Özdeş parçacıklar, Pauli prensibi, Matrix mekaniği, Pauli spin matrisleri, Spin dalga fonksiyonları.

Yardımcı Ders Kitapları

• Teorik fizik dersleri: kuvantum mekaniği, Çetin Cansoy, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Atom ve çekirdek fiziğine giriş, Adil Gedikoğlu, Ekonomist Yayınevi, Ankara.

FİZ 305 Klasik Mekanik I                                                                 (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Parçacık kinematiği, parçacık dinamiği, parçacık sistemleri, dinamiğin genel teoremleri, gravıtasyon, merkezi kuvvet problemi, katı cisim mekaniği.

Ders Kitabı:

• Klasik Mekanik, Emine Rızaoğlu, Okutman Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Fiziğin Temelleri : Mekanik ve Termodinamik 1, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Mekanik : Berkeley fizik dersleri 1, Charles Kittel, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ 306 Klasik Mekanik II                                                               (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Lagrange hareket denklemleri, Hamilton varyasyon ilkesi, Hamilton hareket denklemleri, kanonik dönüşümler, Hamilton-Jaccobi teorisi.

Ders Kitabı:

• Klasik Mekanik, Emine Rızaoğlu, Okutman Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Mekanik : Berkeley fizik dersleri 1, Charles Kittel, Bilim Yayınları, Ankara.
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.

FİZ307 Elektromagnetik Teori I                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Vektörel analize kısa bir bakış; elektrostatik, elektrostatik alan, elektrostatik alanın diverjans ve rotasyoneli, elektrik potansiyel, iş ve elektrostatik enerji, elektrostatik alanda iletkenler; potansiyel hesap teknikleri, Laplace denklemleminin genel özellikleri, görüntü yöntemi, değişken ayırımı, çok-kutup açılımı; dielektrik ortamlar, polarizasyon, polarize olmuş bir cismin elektrik akımı, deplasman vektörü, lineer dielektrikler.

Ders Kitabı:

• Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Gazi Kitabevi, Ankara.

• Fiziğin Temelleri: Elektrik 2, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.

FİZ 308 Elektromagnetik Teori II                                                     (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Magnetostatik; Lorentz kuvveti, Biot-Savart yasası, magnetik alanın diverjans ve rotasyoneli, magnetik  vektör potansiyeli, magnetik ortamlar, magnetizasyon, mıknatıslanmış bir cismin magnetik alanı, H-alanı, lineer ve lineer olmayan ortamlar; Elektrodinamik; elektromotor kuvveti, Faraday yasası, Maxwell denklemleri, elektrodinamikte enerji ve momentum.

FİZ 401 İstatistik Fizik                                                                     (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 4)

Denge durumundaki dalgalanmalar, tersinmezlik ve dengeye yaklaşım, denge durumunun özellikleri, ısı ve sıcaklık; bir ideal gazın basıncı ve moleküllerinin hareketi; temel olasılık kavramlar; istatistik topluluk; istatistik postülalar; makroskopik sistemde girilebilir durum sayısı; sistemler arası etkileşme; kanonik dağılım ve uygulamaları.

• İstatistik Fizik: Berkeley fizik dersleri, F. Reif, Bilim Yayınları, Ankara,

Yardımcı Ders Kitapları

• Fiziğin temelleri 1: Mekanik ve Termodinamik problem çözümleri, David Halliday, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • Temel fizik cilt 1, Paul M. Fischbane, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
  • College Physics, Raymond A. Serway, Harcourt Bruce College Publishers, Fort Worth,
  • Physics, John D. Cutnell, John Wiley&Sons, New York.
  • Fen ve Mühendislik İçin Fizik Mekanik-Mekanik Dalgalar-Termodinamik, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık, Ankara.

FİZ 403 Katıhal Fiziği I                                                                    (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Kristallografiye giriş, difraksiyon, kristallerde bağlanmalar, örgü titreşimleri, yalıtkanların ısısal özellikleri, metallerde elektronlar.

Ders Kitabı:

• Katıhal Fiziğine Giriş, Charles Kittle, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

FİZ 404 Katıhal Fiziği II                                                                   (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Enerji bantları, yalıtkanlarda ve yarıiletkenlerde elektriksel iletkenlik; süper iletkenlik, katıların optik özellikleri; katılardaki manyetik olaylar (Paramanyetizma, diamanyetizma, ferromanyetizma).

Ders Kitabı:

• Katıhal Fiziğine Giriş, Charles Kittle, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

FİZ 410 Atom ve Molekül Fiziği I                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 6)

Atomik spektra, Bohr'un hidrojen atomu modeli, atomik vektör modeli, bir elektron atomları için Schrödinger denklemi, hidrojenik atomların ince yapısı, Zeeman ve stark olayı, iki elektronlu atomlarının temel ve uyarılmış halleri, çok elektronlu atomlar, periyodik sistem, Hund kuralları.

Ders Kitabı:

• Atom ve çekirdek fiziğine giriş, Adil Gedikoğlu, Ekonomist Yayınevi, Ankara.

Yardımcı Ders Kitapları

• Çekirdek Fiziğine Giriş, W. N. Cottingham, Literatür, İstanbul.
  • Çekirdek Fiziğine Giriş, Atam P. Arya, Aktif Yayınevi, Erzurum.

FİZ 407 Tez Çalışması I                                                                     (T: 0, U: 2, K: 1, AKTS: 6)

FİZ 408 Tez Çalışması II                                                                   (T: 0, U: 2, K: 1, AKTS: 6)

MESLEKİ SEÇMELİ DERS GRUBU (FİZMES)

FİZMES kodlu Mesleki Seçmeli Ders grubunun modüllerinden en az 4 ders olmak üzere toplamda en az 16 ulusal kredi /en az 20 AKTS’lik ders alınması zorunludur.

FİZ 406 Nükleer Fizik                                                                         (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Atom çekirdeği; Bağlanma enerjisi ve kararlılık; Radyoaktivite; Bozunma kanunu; Yapay radyoaktivite; Nükleer reaksiyonlar; Fizyon ve termonükleer fizyon; Füzyon; Nükleer reaktörler; Radyasyonun biyolojik etkileri.

FİZ453 Temel Parçacıklar Fiziği                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Klasik mekanik ve özel relativite teorisinin gözden geçirilmesi, temel etkileşmeler, temel parçacıkların sınıflandırılması, korunum kanunları ve simetriler, quark modeli.

FİZ 449 Yarı İletkenler Fiziği I                                                         (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Yarıiletkenlerin temel özellikleri, kristalik katılarda enerji seviyeleri, kristal katılarda kusurlar ve kirlilikler, termal dengede taşıyıcı konsantrasyonları, elektron transport, yarıiletkenlerde termal etkiler, elektronların diffüzyonu ve fozitif deşikler (ho4ğles), elektron ve hollerin saçılması.

FİZ 448 Yarı İletkenler Fiziği II                                                       (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Elektron ve deşiklerin (holes) rekombinasyonu, yarıiletkenlerde optik ve yüksek-frekans etkileri, band yapısı ve etkin (effective)-kütle yaklaşımı, yüksek elektrik ve magnetik alanların yarıiletkenlerin transport ve optik özellikler üzerine etkisi, yarıiletken materyaller, amorf yarıiletkenler, bazı özel kanunlar.

FİZ 415 Malzeme Bilimi                                                                     (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Malzemeler ve özellikleri, Atomik bağlanma ve düzen, yapısal kusurlar, Atom hareketleri, denge diyagramları, Metal ve özellikleri, Yapıda değişim boyunca malzemelerin özelliklerinin değişimi, Organik malzemeler ve özellikleri.

FİZ 451 Kuantum Mekaniği I                                                           (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Kuantum mekaniğinin doğmasına neden olan olaylar, bir boyutlu Schrödinger denklemi, üç boyutlu Schrödinger denklemi, kuantum mekaniğinin temel önermeleri, açısal momentum işlemcileri.

FİZ 450 Kuantum Mekaniği II                                                           (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

3 boyutlu Schrödinger denklemi, Açısal momentum ve spin, Açısal momentumun eklenmesi, Yaklaşım metotları, Varyasyon metodu,  Pertürbasyon teorisi, Operatörler, Matrisler, Özdeş parçacıklar, Saçılmalar.

FİZ 495 Hızlandırıcı Fiziği                                                                (T: 4, U: 0, K: 4, AKTS: 5)

Yüklü Parçacık Işımalarının faz uzayı tanımı, Işın fiziğine giriş, Elektron ve İyon tabancaları, Elektrostatik Hızlandırıcılar, Lineer indüktif hızlandırıcılar, Betatron, Faz Dinamiği, Radyo frekanslı lineer hızlandırıcılar, Syklotron ve Sinkrotron

SEÇMELİ DERS GRUBU (FİZSDG0, FİZSDG1, FİZSDG2, FİZSDG3, FİZSDG4)

FİZSDG kodlu Seçmeli Ders grubunun modüllerinden en az 10 ders olmak üzere toplamda en az 21 ulusal kredi /en az 40 AKTS’lik ders alınması zorunludur.

2. SINIF SEÇMELİ DERS LİSTESİ

FİZ 204 Bilgisayar Programlama                                                      (T: 2, U: 2, K: 3, AKTS: 4)

Sayı sistemleri, algoritma ve akış diyagramları, Fortran programlama diline giriş, sabitler, değişkenler, tip bildirme değimleri, aritmetik ve mantıksal işlem ve deyimler, basit giriş, çıkış deyimleri, kontrol deyimleri, alt programlar, kütük açma, kütükten okuma ve yazdırma.

FİZ 208 İleri Programlama                                                               (T: 2, U: 2, K: 3, AKTS: 4)

Bilgisayarların tarihi, Programlama dilleri, Algoritmalar, C (ya da Pascal, Python) diline giriş ve C (ya da Pascal, Python) de kullanılan değişkenler ve tanımları, Operatörler ve operatör örnekleri, Karşılaştırma ve değişkenler ölçümü, ilmikler, Genel C (ya da Pascal, Python) tipi fonksiyonlar ve C (ya da Pascal, Python) fonksiyonlarına geçiş parametresi, Basic I/O fonksiyonları ile fonksiyon çağırma, Düzen ve diziler, gösterge ve fonksiyonlar, Gösterge sınıflandırma ve 2 boyutlu göstergeler, Yapılar ve göstergeler için bağıntılar ve yeni data çeşitleri, Dosya giriş fonksiyonları, Dosya giriş programları.

FİZ 214 Fen Bilimleri İçin Bilgisayarla Matematiksel Hesaplar       (T: 2, U: 2, K: 3, AKTS: 4)

Metin ve matematiksel ifadelerin yazılması, Hesaplamaların temel noktaları, Temel sayılar teorisi, Fonksiyon ve bağlantıları, Kompleks sayılar, Birimler ve ölçme, Polinomlar ve ilişkideki ifadeler, Tanımlı değişkenler ve fonksiyonlar, Polinomsudenklemlerin çözümü,Üstel ifadeler ve logaritmalar,Trigonometri, iki ve üç boyutlu ifadelerin grafiklerinin çizimi, Limit, Difefansiyel hesaplar, Tanımsız integral, Integral hesaplama yöntemleri, Tanımlı integral, Diziler ve Seriler, Çok değişkenli hesaplar, Matrislerde işlemler, Vektörel işlemler, Gradyent, Diverjans ve Rotasyonel, Diferansiyel denklemler, İstatistik Modern cebire uygulamalar.

3. SINIF SEÇMELİ DERS LİSTESİ

FİZ 316 Manyetizma ve Manyetik Malzemeler                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Magnetik alanlar, mıknatıslanma ve magnetik moment, magnetik maddeler, magnetik özellikler, magnetik domainler, domain duvarları, magnetik düzenlenim ve kritik olaylar, magnetizmanın quantum teorisi, yumuşak ve sert magnetik maddeler.

FİZ 317 Güneş Enerjisi                                                                     (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel bilgeler, güneş açıları ve atmosfer dışında güneş ışınımı, yeryüzüne gelen güneş ışınımı, düz güneş toplayıcılar, ışınımın yoğunlaştırılması ve yoğunlaştırılan toplayıcılar, güneş enerjisinin depolanması, güneş genirjisi sıcak su sistemleri.

FİZ 319 Nümerik Hesaplamalar I                                                     (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Sayısal hesaplama ve hatalar; denklemlerin köklerinin bulunması, doğrusal denklem takımlarının çözüm yöntemleri; doğrusal olmayan denklem takımlarının çözüm yöntemleri; sonlu farlar; sayısal türev; sayısal integral; eğri uydurma; interpolasyon; istatistiksel analiz.

FİZ 320 Nümerik Hesaplamalar II                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Adi diferansiyel denklemlerde başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümü; kısmi diferansiyel denklemlerin nümerik çözümü.

FİZ 321 Biyofizik                                                                               (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Biyofiziğe Giriş, Biyomekanik, Kuvvetler, Biyofizik Kuraları ve Yasaları

FİZ 322 Akışkanlar Mekaniği                                                           (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Akışkanların özellikleri, durgun akaşkanların denge denklemleri, Lagrange ve Euler yöntemleri, akış türleri, süreklilik denklemi, dönümlü ve dönümsüz akışlar, Bernoulli denklemi ve uygulamaları, hareket miktarı teoremi ve uygulamaları.

FİZ 323 Akustik (Ses)                                                                          (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel bilgiler, sesin kaynakları ve meydana gelişi, sesin yayılması ve özellikleri, sesin önemi ve zararları.

FİZ 324 Isı aktarımı                                                                           (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel kavramlar, dokunum ile ısı aktarımı, dolanımlı ısı aktarımı, ışıma (radyasyon) ile ısı aktarımı, ısı değiştiricileri.

FİZ 329 İleri Optik I                                                                          (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

İzotronik olmayan ortamda dalga yayılması; optik aktiflik;

FİZ 330  İleri Optik II                                                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Elektrooptik; magnetooptik; akustooptik etkiler; lineer olmayan optiğe giriş.

FİZ 332 Bilimsel Araştırma Yöntemleri                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Scientific Work Place program penceresini tanımak ve anlamak, doküman oluşturmak, metin girmek, karakter ve sembollerin girimi, matematik işlemlerin girimi, metin ve matematik dokümanların çıktılarının alımı, grafik çizimi, yazıcıdan çıktı almak, kaydetmek, geleneksel programla ilişkiler.

FİZ 337 Mesleki İngilizce I                                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Properties of shapes, location, structure, measurement, function and ability, action in sequence, quantity, cause, and effect.

FİZ 338 Mesleki İngilizce II                                                              (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Proportion, frequency, tendency, probability, method, consolidation, reading and understanding some scientific paper, writing-reading some and understanding some scientific paper.

FİZ 353 Sağlık Fiziği                                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

SI birimler, elektromanyetik dalgalar, radyasyon basıncı ve poynting vektör, radyoaktivite, radyasyon türleri, fotonun maddeyle etkileşimi, zayıflatma katsayıları, yüklü parçacıkların maddeyle etkileşimi, aktivite ve doz, radyasyon dedeksiyonu, radyonüklid üretii ve radyofarmasötikler, radyobiyoloji, dozimetri,  radoloji uygulamaları, nükleer tıp uygulamaları, radyoterapi uygulamaları.

FİZ 354 Kümeleşme Fiziği                                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Atom ve molekülün yapısı, bağlanma türleri, Lazerle indüklenen parçalanma spektroskopisi (LIBS) ile kombinasyon halinde kütle spektroskopisi

FİZ 355 Bilim Tarihi                                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Derste bilimin doğası nedir? Sorusu temel alınarak, bilim ile bilim olmayan arasındaki fark üzerinde durulmakta, aynı zamanda bu soru bağlamında, Aristoteles, Ptolemaios, Kopernik, Galileo, Kepler, Newton ve Einstein gibi bilimin önemli temsilcilerinin geliştirdikleri kuramların katkı yapıcı yönleri ele alınmaktadır. Bilgisayar ve teknolojik yapıdaki gelişmeler.

FİZ 378 Kimyasal Fizik                                                                     (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel Kavramlar, Kinetik Gaz Kuramı, Termodinamik Yasalar, Maddenin Halleri. Fazlar arası Dengeler, Yüzey Termodinamiği, Kimyasal Kinetik

FİZ 379 Katıhal Kimyası                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Katı hal Kimyasına giriş, elementler, metaller, ametaller, bileşikler, alaşımlar; Katı faz reaksiyonları ve katıların hazırlanma yöntemleri; Kristallendirme Teknikleri, çözeltilerin, eriyiklerin ve jellerin kristallendirilmesi, tek kristallerin büyütülmesi; Birim Hücre Kavramı ve Parametreleri; Miller İndisleri; Kristal Sistemleri, Bravais Hücreleri; Kristallerde Simetri Elemanları ve Nokta Grupları; Metalik Kristaller; İyonik Katılar İçin Yaygın Kristal Türleri; Metallerde Örgü Yapısı; Kristal kusurları ve stokiyometriden sapmalar; İnorganik katıların karakterizasyonunda kullanılan yöntemler; Kristallerin elektronik yapısı (metalik, iyonik ve kovalent kristallerin elektronik yapıları); inorganik katıların elektronik, manyetik ve optik özellikleri

FİZ 381 Denel Fizik Uygulamaları I                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Modern fizikte temel laboratuar deneyleri, Öğrencilere aynı zamanda kendi seçtikleri deneyleri geliştirmeye teşvik etmek.

FİZ 382 Denel Fizik Uygulamaları II                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Modern fizikte temel laboratuar deneyleri, Öğrencilere aynı zamanda cihaz yapmaya ve tasarlamaya teşvik edilecektir.

FİZ 384 Polimer Kimyası                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Molekül ağırlığı ve makromoleküllerin konfigürasyonu, Uzun-zincirli-moleküllerin istatistiksel termodinamiği, Elastik ve vizkoelastik deformasyon, Polimerlerin elektriksel ve optik özellikleri, Moleküler yapılar koşulları altında polimer özelliklerinin anlaşılması üzerine temas.

FİZ 386 Kuantum Optiği                                                                   (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Elektromanyetik ışığın atomlarla etkileşmesi, ışımanın kuantum teorisi, koherent durumlar, atomlarla ışımanın yayılması ve soğurulması, kuantum koherenslik fonksiyonları, Demet bölücüler ve girişimölçerler, klasik-olmayan ışık, yitirimli etkileşmeler ve dekoherens, Kuantum Mekaniği’nin optik testi, tuzaklanmış iyonlarla oyuklardaki deneyler, kuantum dolanıklık üzerine uygulamalar.

FİZ 387 Özel Relativite Teorisi                                                          (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Klasik mekanikte uzay ve zaman kavramları, klasik relativite, özel relativite teorisinin ilkeleri, Lorentz dönüşümleri, Relativistik dinamik, özel ve genel relativitenin deneysel kanıtları.

FİZ 389 Yoğun Madde Fiziği                                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Katıların Dielektrik Özellikleri, Diamagnetizma ve Paramagnetizma Ferromagnetizma ve Antiferromagnetizma, Manyetik Rezonans, Elektron-Fonon Etkileşimi, Süperiletkenlik, Katıların Optiksel Özellikleri.

4. SINIF SEÇMELİ DERS LİSTESİ

FİZ 414 Maddenin Yapısı ve Özellikleri                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Atomik yapı ve katılarda atomik; Kristal katıların yapısı; Kristal katılardaki kusurlar; Difüzyon; Elektriksel özellikler ve yarıiletkenlik; Termal özellikler; Magnetik özellikler; Optik özellikler.

FİZ 425 Termodinamik Uygulamalar                                               (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Termodinamiğin ikinci yasası, Carnot çevirimi, Entropi, Çeşitli süreçlerde entropi değişimi, Termodinamiğin üçüncü yasası, mutlak  sıfır, Gibbs ve Helmholtz serbest enerjileri, Gibbs eşitlikleri, Kimyasal potansiyel, Denge ve kimyasal reaksiyonlar, Denge sabiti, Van't Hoff eşitliği, Kimyasal reaksiyonların standart termodinamik fonksiyonları, İç enerji ve entalpi oluşumu.

FİZ 426 Katılaştırma ve Faz Dönüşümleri                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Termodinamik ve istatistik mekanikte faz dönüşümleri; termodinamik ve faz diyagramları; difüzyon; kristal ara yüzeyleri ve mikro yapılar, Homojen çekirdeklenme, heterojen çekirdeklenme, saf bir katının büyümesi, yüzey çekirdeklenmesi, ısı akışı ve arayüzey kararlılığı, İkili alaşımların dengesel katılaştırılması (düzlemsel, hücresel ve dendritik katılaştırılması), katılarda difüzyon yolu ile dönüşümler, bütün dönüşümlerin kinetiği ve TTT diyagramları, dönüşüm fazları, ötektik dönüşümler, Biantite dönüşümleri, difüzyonsuz dönüşümler, martensitik çekirdeklenme teorisi ve martensit büyütme.

FİZ 427 C Programlama Diline Giriş                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Bilgisayarların tarihi, Programlama dilleri, Algoritmalar, C diline giriş ve C de kullanılan değişkenler ve tanımları, Operatörler ve operatör örnekleri, Karşılaştırma ve değişkenler ölçümü, ilmikler, Genel C tipi fonksiyonlar ve C fonksiyonlarına geçiş parametresi, Basic I/O fonksiyonları ile fonksiyon çağırma, Düzen ve diziler, gösterge ve fonksiyonlar, Gösterge sınıflandırma ve 2 boyutlu göstergeler, Yapılar ve göstergeler için bağıntılar ve yeni data çeşitleri, Dosya giriş fonksiyonları, Dosya giriş programları.

FİZ 428 Görsel Programlamaya Giriş                                               (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Programlamaya giriş ve .NET platformu, Visual Studio kurulum ve ortamı, proje hazırlama adımları, Visual C# programlama dilinde veri tipleri, karar yapıları ve döngüler, geriye değer döndüren ve döndürmeyen metotlar, istisna yönetimi, nesneye dayalı programlama, Windows formları ve denetimler, veritabanı ekleme, arayüz geliştirerek Windows uygulamaları oluşturmak.

FİZ 431 X-Işınları ve Uygulamaları                                                   (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

X-Işınlarının özellikleri, eldesi, sürekli ve karakteristik spektrum, X-Işınlarının süzülmesi, absorbsiyon, kristal yapı, Bragg yasası, zonlar, X-Işınları ile kimyasal, fluoresan ve absorbsiyonla analiz, tek e toz kristal metodları.

FİZ 434 Astronomi                                                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Güneş sistemi, gezegen yörüngeleri, Kepler ve Newton yasaları, yıldızların özelikleri, yıldız evrimi, kümeler, Samanyolu gökadası, gökadalar, evrende yaşam olasılıkları, uzay çalışmaları.

FİZ 439 Bilişim Teknolojileri                                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Bilgi işlem sistemlerine giriş, Bilgi işlem metotları

FİZ 440 İleri Atom ve Molekül Fiziği                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Titreşim spektroskopisi ve normal mod analizi,  elektronik spektroskopi (kromoforlar, eksiton çiftlenimi, iki-foton soğurumu), florosans spektroskopisi ve görüntüleme teknikleri, NMR spektroskopisi (kimyasal kayma, skaler çiftlenim, AX, AB ve A2 spektrumları, NOE ve çok boyutlu NMR). Moleküler yapı ve çok atomlu moleküllerin elektronik yapısı, iki atomlu moleküllerin dönme enerji seviyeleri ve titreşim-dönme spektrumları, kimyasal bağların niteliği, moleküllerin geometrik, elektrik ve optik özellikleri.

FİZ 441 Moleküler Fizik                                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Moleküler titreşimler, iki atomlu moleküller, Moleküllerin durumları, Titreşim ve dönme durumlar, Çok atomlu moleküller, Moleküllerde simetri, Moleküler spektroskopi.

FİZ 442 Laser ve Uygulamaları                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel kavramları ve lazer teorisi (Ani, Uyarılmış Yayımlama ve Soğurma, vb.) radyasyonun madde ile etkileşimi, optik rezonatörler, lazer çeşitleri ve uygulamaları.

FİZ 443 Süperiletkenlik                                                                     (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Meissner etkisi, mükemmel diamagnetizm, ısı kapasitesi, BCS teori, yüzey enerjisi, enerji spectrumu, akı'nın kuantizasyonu, yüksek sıcaklık süperiletkenler

FİZ 444 İleri Elektronik II                                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

FET türleri, yapıları, özellikleri, FET yükselteç devreleri ve öneğilimleme, FET transistörlerde küçük sinyal modeli, kazanç, giriş-çıkış empedansları, Mikroelektronik yaklaşımla yükselteç devreleri, Akım kaynak devreleri ve transistörleri akım kaynaklarıyla öneğilimleme, İşlemsel yükselteç iç yapısı.

FİZ 445 İleri Elektronik I                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Atomun yapısı, yarıiletken maddeler, P ve N tipi madde, Diyotlar, diyot uygulamaları, Zener diyot, Temel düzengeç devreleri, Diğer diyot çeşitleri, BJT transistörlerin yapısı, özellikleri, CE, CB, CC yükselteç devreleri ve öneğilimleme, BJT transistörlerde küçük sinyal modeli, kazanç, giriş-çıkış empedansları.

FİZ 446 Dijital Elektronik                                                                 (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Sayısal sistemler ve kodlamalar, mantık (logic) devrelerinin analizi için cebirsel metodlar, mantık fonksiyonlarının indirgenmesi, modüler birleşik mantık, programlanabilir mantık cihazları ile birleşik devre dizaynı, sıralı (ewuential) cihazlar, sıralı (sequential) devrelerin indirgenmesi, programlanabilir mantık cihazları ile sıralı devreler, mantık devre testleri ve dizaynları.

FİZ 447 Optoelektronik                                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Işık, katıhal fiziğinde temel kavramlar, ışık modülasyonu ve demodulasyon tekniği, gösteri cihazları, lazerler, foto-detektörler, fiber optik dalga kılavuzları.

FİZ 456 İstatistik Mekanik                                                               (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel termodinamik kavramlar ve kemiyetler; klasik ve kuantum istatistik fiziğin prensipleri; Gibbs dağılımı ve uygulamaları; Maxwell-Boltzmann dağılımı ve uygulamaları; ideal gazlar. Gazların Kinetik Teorisi, Mikrokanonik Topluluk, İki Seviyeli Sistemler, Karışma Entropisi ve Gibbs Paradoksu, Kanonik Topluluk, Gibbs Kanonik Topluluğu, Büyük Kanonik Topluluk, Etkileşen Parçacıklar, Yoğuşmanın Ortalama Alan Teorisi, İlgili Durumlar, Kritik Nokta Davranışı, Kuantum Mikrodurumları, Kuantum Makrodurumları, İdeal Kuantum Gazları

FİZ 457 Radyo Astronomi                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Galaktik ve aşırıgalaktik radyo kaynakları, Spektral, Pulsarlar, Kuasarlar, Süperparlak kaynaklar,  Radyo incelemeleri.

FİZ 458 Astrofizik II                                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Yıldızların oluşumu ve evrimi, Yıldız iç yapı fiziği ve yıldız yapı denklemleri, Soğurma olayı, yıldız atmosferleri, Konvektif durumlar, Yıldız rüzgarları, Termonükleer reaksiyonlar ve nükleosentez, Yıldızlarda zayıf etkileşmeler, Yıldız kararlılığı ve hidrodinamik, Yıldız manyetik alan, Beyaz cüceler, Nova ve süpernovalar, Nötron yıldızları, Kara delikler.

FİZ 459 Astrofizik I                                                                           (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Astrofiziğin gözlemsel verileri, atomik ve moleküler spektra, yıldız atmosferlerinde salma ve soğurma olayları, yıldız opasitesi, yıldızların iç yapıları, gaz yapının denge ve termadinamiği, yıldız yapı denklemleri, hal denklemi, yıldız merkezinde enerji üretimi, termonükleer reaksiyonlar.

FİZ 460 Gök Mekaniği                                                                      (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Tarihsel gelişme, Koordinat sistemleri, Kadir ve parlaklık sınıfları, Uzaklık tayin yöntemleri, Zaman, Işığın yapısı ve elektromanyetik spektrum, Ay ve gezegenler, Güneş, Gözlem yöntemleri ve teleskoplar, Çift yıldızlar.

FİZ 461 Fizikte Yeni Gelişmeler                                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Dünyada ve Türkiye’de yapılan araştırmalar, Yayınlar ve yeni teknolojiler.

FİZ462 İleri Nükleer Fizik I                                                              (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Çekirdeğin genel özellikleri; Nükleer kuvvetler; Nükleer yapı modelleri; Nükleer reaksiyonlar; Alfa, Beta ve Gama Bozunumu.

FİZ 469 Fiziğin Teknolojik Uygulamaları                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Fizikte teknolojik gelişimlerin incelenmesi.

FİZ 470 Fizikte İleri Konular                                                            (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Fizikte güncel ve ileri konuların araştırılması ve tartışılması

FİZ 471 Reaktör Fiziği                                                                      (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Nükleer reaktörlerde nötron davranışının temelleri, Nükleer fizyon süreç, Nötronların  difüzyonu,  termal reaktörler ve nötronların yavaşlaması, Reaktör kontrol.

FİZ 472 Yüzey Fiziği                                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Yüzey Fiziğine Giriş, Yüzeyin Kimyasal Kompozisyonu, Kimyasal Bağlar, Yeniden Yapılanma ve Bağlar, Kristal Kusurları, Yüzey Yapısı, Yüzeyin Elektronik Özellikleri, Yüzeyde Atomik Hareketler, Yüzeyde Molekül ve Atomların Adsorpsiyonu, Simetri, Yüzey Termodinamiği, Tek Quasi Parçacıklar, X-Işınları Difraksiyonu, Elektron Mikroskobu, Atomik Kuvvet Mikroskobu ile Yüzey Yapılarının İncelenmesi

FİZ 473 Fizikte Seçme Konular                                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Fizikte güncel konuların araştırılması ve tartışılması.

FİZ 474 Medikal Fizik II                                                                   (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Laser, radyolojik görüntüleme yöntemlerinin (transmisyon, emisyon, refleksyon) temel ilkeleri, Görüntüleme teknikleri (Röntgen, BT, Ct, MR, NMR, Ultrason, Doppler, nükleer görüntüleme, endoskopi)

FİZ 475 Medikal Fizik I                                                                     (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Biyolojik membranlar, zar taşınım sistemleri, aksiyon potansiyeli, solunum, kas ve dolaşım sistemleri ile ilgili yasalar

FİZ 476 Fizikte Bilgisayar Uygulamaları                                          (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Bilgisayara giriş, Bilgisayarda hesaplama teknikleri, Sayılar ve fonksiyonlar, Tek değişkenli fonksiyonlar, Çift değişkenli fonksiyonlar, Üç değişkenli fonksiyonlar, Polinomlar, Polinomsu denklemlerin çözümü, Logaritmalar ve üstel ifadeler, Trigonometrik denklemler-1, Trigonometrik denklemler-2, Polar koordinatlarda grafik çizimi, Üç boyutta çizimler, Fiziksel sistemlere uygulamalar, Küresel Koordinatlarla Grafik çizimi, Limit, Türev, İntegral-1, İntegral-2, Dizi, Seri, Matris, Eğim, Iraksama, Kıvrım, Lampale, Diferansiyel Denklemler, İstatistik.

FİZ 477 Spektroskopi                                                                       (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Manyetik Rezonans(MR), Nükleer Manyetik Rezonans(NMR), Elektron Spin Rezonans(ESR), Infrared, Raman ve Ultraviole(UV) spektroskopik yöntemleri ve fizikte uygulamaları, Spektroskopi ve Kuantum Mekaniği, Kuantum Mekaniğinin gelişimi, Schrödinger denklemi ve bazı çözümleri, Elektromanyetik Radyasyon, Radyasyonu absorpsiyonu ve emisyonu, Elektromanyetik spektrum, nükleer spektroskopi, analizörler, GATE’leme.

FİZ 483 Maddenin Yapı Termodinamiği I                                        (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Temel termodinamik kavramları, termodinamiğin birinci kanunu; termodinamiğin ikinci kanunu ve entropi; termodinamik büyüklükler.

FİZ 484 Maddenin Yapı Termodinamiği II                                       (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Termodinamiğin üçüncü kanunu; termodinamik sistemlerde kararlılık ve eşitsizlikler, faz dengeleri; birinci dereceden faz dönüşümleri ve faz dönüşümlerinin termodinamiği.

FİZ 485 Fiber Optik                                                                          (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Optik fiber dalga kılavuzları, optik fiberlerin iletim karakteristikleri, fiber malzemeleri ve özellikleri, optik fiber üretme teknikleri, özel fiberler ve sensörler, bağlantılar, kablolama.

FİZ 486 Radyasyon Ölçüm Teknikleri                                              (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

İyonize edici radyasyon çeşitleri ve kaynakları, Radyasyon alanının tanımlanması, İyonize edici radyasyonun madde ile etkileşmesini tanımlayan temel büyüklükler, absorplanan doz, maruz kalma, doz eşdeğeri ve yüklü parçacık dengesi,  Radyoaktif madde içinde absorbe edilen doz, alfa ve beta bozunumu, elektron yakalama geçişi, iç dönüşümü ve gama-ışını yayınlanması, Radyoaktif bozunum, bozunum sabiti, aktivite birimleri, ortalama ömür ve yarı ömür, radyoaktif madde ve bozunum ürünleri arasındaki ilişki, gama ve X-ışınlarının maddeyle etkileşmesi, Compton olayı, fotoelektrik olay, çift oluşumu, fotonükleer etkileşmeler, kütle absorpsiyon katsayısı.

FİZ 487 Proje Yönetimi I                                                                  (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri-1, 1501 - Sanayi Ar-Ge Proj,eleri-2,1502 - EUREKA Sanayi Ar-Ge Ağı-1, 1502 - EUREKA Sanayi Ar-Ge Ağı-2, 1503 - Proje Pazarları-1,1503 - Proje Pazarları-2, 1507 - KOBİ Ar-Ge-1, 1507 - KOBİ Ar-Ge-2, 1508 - Tekn ve Yenilik Odaklı-1, 1508 - Tekn ve Yenilik Odaklı-2, 1001 - Araştırma Projeleri-1, 1001 - Araştırma Projeleri-2, 1002 - Hızlı Destek-1,1002 - Hızlı Destek-2.

FİZ 488 Proje Yönetimi II                                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

108 – Patent-1, 1008 - Patent -2, 1010 – EVRENA- 1, 1010 – EVRENA- 2, 1011 - Uluslararası Projeler- 1, 1011 - Uluslararası Projeler-2, 1301 – İŞBAP-1, 1301 – İŞBAP-2, 3501 - Kariyer Programları, 1007 - Kamu Projeleri, 4001 - Doğa Eğitimleri, 4002 - Bilim Kampları / Okulları, DPT- Araştırma Altyapı Projesi, DPT- Araştırmacı İnsan Gücü Yetiştirme Projesi.

FİZ 489 Bulanık Mantık                                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Belirsizlik Kavramları, Üyelik Fonksiyonları, Klasik ve Bulanık Kümeler, Küme İlişkileri, Durulaştırma, Bulanık Kurallar ve Sistemler, Genel Uygulamalar.

FİZ 490 Yapay Sinir Ağları                                                               (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Yapay Zeka Kavramları ve Teknikleri, Yapay Sinir Ağlarına Giriş, Yapay Sinir Ağı Yapıları, YSA Öğrenme Algoritmaları, YSA Tasarımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ve Uygulamaları.

FİZ 491 Nanoteknoloji 1                                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Nanoteknoloji nedir?, Makro, mikro, nano yapılar, Nano yapıların sentez yöntemleri,  Plazma ark yöntemi, Kimyasal buhar çökeltimi, Sol-gel, Elektroçöktürme, Öğütme, Doğal nanopartiküllerden elde etme, Nanoyapıların incelenmesinde kullanılan yöntemler.

FİZ 492 Nanoteknoloji 2                                                                    (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Mikroskobik yöntemler (AFM, SEM, TEM),  Spektroskobik yöntemler (FTIR, Raman, X-ışınları), Nanoteknolojilerin Uygulamaları, Boya, Tekstil (Tıbbi, teknik, ekolojik, ev ve akıllı tekstil ürünler), Sağlık uygulamaları, Gelecekteki olası uygulamalar.

FİZ 493 Kuantum Bilişim Kuramı I                                                       (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Kuantum Mekaniğine giriş, Bilgisayar Bilimine giriş, Kuantum Hesaplama, Kuantum devreler, kuantum Fourier dönüşümü ve uygulamaları, kuantum arama algoritmaları, kuantum bilgisayarlar ve fiziksel realizasyonları

FİZ 494 Kuantum Bilişim Kuramı II                                                (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Kuantum gürültü ve kuantum işlemler, kuantum bilişim için uzaklık ölçüleri, kuantum hata-düzeltme, entropi ve bilişim, Kuantum Bilişim Teorisi

FİZ 496 Sicim Kuramına Giriş                                                         (T: 2, U: 0, K: 2, AKTS: 4)

Işık konisi, koordinat sistemleri, gravitasyona giriş, sicim kuramına giriş ve ekstra boyutlar

Not 1: Sürekli gelişen Fizik bilimi içerisinde aktif bir şekilde yer alabilmek için özellikle seçmeli dersler için belirlenen kaynakların söz konusu alanda çalışmalar yapan bölümümüz öğretim üyeleri tarafından güncel kaynaklar arasından seçilebilmesi adına bahsi geçen dersler için kaynaklar belirtilmemiştir.

Not 2: ADSL kodlu Üniversite Alan Dışı Seçmeli Ders Grubu modüllerinden en az 2 ders olmak üzere en az 4 ulusal kredi/4 AKTS’lik ders alınması zorunludur.