You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Öğretim elemanımızın proje ortağı olduğu “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini Geliştirmeye Yönelik Su Farkındalık Eğitimi” başlıklı proje TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı Kapsamında Destek Almaya Hak Kazanmıştır

Yürütücülüğünü Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Selçuk ARIK’ın üstlendiği ve Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi, Doç. Dr. Ferhat KARAKAYA’nın düzenleme kurulu üyesi (proje ortağı) olduğu “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini Geliştirmeye Yönelik Su Farkındalık Eğitimi” başlıklı projeTÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı tarafından kabul edilmiştir. Yozgat Bozok Üniversitesi, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Milli Eğitim Bakanlığı paydaşlığında farklı üniversitelerden (Atatürk, Boğaziçi, Erciyes, Gazi, Muğla Sıtkı Koçman, Ondokuz Mayıs, Recep Tayyip Erdoğan, Tokat Gaziosmanpaşa, Trabzon, Yozgat Bozok) ve kurumlardan (Kayseri Şehir Hastanesi ve Milli Eğitim Bakanlığı) eğitmenlerin yer aldığı proje; 4-7 Kasım 2024 (Çevrim İçi) – 19-20 Kasım 2024 (Yüz Yüze) tarihlerinde gerçekleştirilecektir. ProjedeFen bilimleri öğretmenlerinin Birleşmiş Milletler (BM) Kalkınma Grubu (The United Nations Development Group [UNDG]) tarafından belirlenen “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKHler)”ni (United Nation Development Programme (UNDP), 2015) geliştirmek üzere su farkındalık eğitimi almaları” amaçlanmaktadır. 

Bu araştırma kapsamında belirlenen hedefler ve temalar göz önüne alınarak fen bilimleri öğretmenlerinin…

v  su ve yaşamımızdaki önemi konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  su ekosistemleri, sudaki yaşam ve sucul ortamlar konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  küresel ve bölgesel su sorunları (su kirliliği ve atıklar, asit yağmurları, susuzluk, afetler) konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  su kaynaklı hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  su ekosistemlerinde ortaya çıkabilecek kazalar ve yaralanmalar ile bunlara yapılacak ilkyardım eğitimi konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  adil su kullanımı ve su hakkı konusunda bilgi sahibi olmaları,

v  küresel iklim krizi, küresel ısınma ve su sorunları arasındaki ilişki konularında bilgi sahibi olmaları,

v  su farkındalıklarının ve su okuryazarlıklarının arttırılması,

v  su ayak izi konusunda bilgilenmeleri ve su ayak izlerini küçültmek üzere eyleme geçebilmeleri,

v  web 2.0 araçlarını kullanarak su sorunları ile ilgili dijital içerik geliştirmeleri (afiş, poster, sunum, vb.),

v  ADDIE Öğretim Modelini ve farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak ders planı hazırlayabilme becerilerini geliştirmeleri

amaçlanmıştır.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye https://sufarkindalikegitimi.gop.edu.tr/ adresinden ulaşılabilmektedir. 

SKA3 SKA6 SKA11