YOBÜ
Yozgat Bozok Üniversitesi
ÜNİVERSİTEMİZ
AKADEMİK
BİRİMLER
ÖĞRENCİ
E-HİZMETLER
İLETİŞİM
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
Anasayfa
Duyurular
Bölüm Hakkında
Genel Bilgi
Misyon-Vizyon
Bölüm Başkanı
Öğretim Elemanları
Program Hakkında
Program Profili
Misyon-Vizyon
Akademik Kadro
Kabul ve Kayıt Koşulları
Program Anahtar Göstergeleri
Program Eğitim Amaçları
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Müfredatı
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Alan Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri
Alan-Program Yeterlilik İlişkileri
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri
Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri
Üst Derece Programlarına Geçiş
İstihdam Olanakları
Mezuniyet Koşulları
Mezun Bilgi Sistemi (MBS)
Eğitim Bilgi Paketi (EBP)
Öğrenci İşleri
Ders Programı
Akademik Danışmanlık
Müfredatlar
İntibak Tabloları
Ders izlenceleri
Formlar-Belgeler
Etkinlikler
Koordinatörlükler
Koordinatörlükler
Komisyonlar
Komisyonlar
Hızlı Erişim
Mevzuat
E- Hizmetler
Önemli Bağlantılar
Kalite Yönetim Sistemi
Fotoğraf Galerisi
MEDEK Akreditasyon
MEDEK
İletişim Bilgileri
İletişim Bilgileri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
Farklı ülkelerdeki çocuk gelişimi uygulamalarını bilir.
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerinin giderilmesine ilişkin uygulama yapar.
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
Çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal duygusal gelişim alanlarını dikkate alarak özgün etkinlik planları oluşturur.
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında yeterli bilgi seviyesiyle gereken ilk müdahaleleri yapar.
Çocukların gelişim düzeylerini dikkate alarak öğretim materyalleri kullanır ve tasarlar.
Çocuk araştırmalarına katılım sağlamaya istekli ve gönüllü olur ve sorumluluk alır.
Çocuk gelişimi alanındaki yeterliliğini artırmaya yönelik ulusal ve uluslararası eğitim programlarına katılır.
Çocuk gelişimi alanına ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izleyerek kendini geliştirir.
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar.
Çocuk gelişimi alanında bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışmasına yönelik tutum geliştirir.