You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ

2.1. KALİTE POLİTİKAMIZ

Bütün faaliyetlerimizi, katılımcı bir anlayış ile şeffaf ve hesap verebilir ölçülerde kalite düzeyi yüksek ve üniversitemizin, akreditasyon uygulamaları çerçevesinde belirlenen standartlara uygun hizmetler olarak sunmaktır. Kaliteli hizmetler sunarken, kalitenin sürekli gelişimine katkı sağlamaktır.

Kurumun Stratejileri, Öncelikleri ve Tercihlerinin Misyon, Vizyon ve Hedefleri ile İlişkisi:

Merkezimiz, politika, strateji ve hedeflerini vizyon ve misyon beyanlarına göre belirlemektedir.

Kurumun Kalite Politikasının Tüm Süreçlerini Kapsayacak Şekilde Tanımlanması ve İlan Edilmesi:

Merkezimiz, belirlemiş olduğu kalite politikası çerçevesinde faaliyetlerini sürdürmekte ve raporlamaktadır. 

Kurumun Kalite Politikasını Tüm Paydaşlarına Duyurma ve Kurum İçi ve Dışında Yayılımını Sağlama Yöntemi:

Merkezimizin kalite politikası, başta web sayfamız olmak üzere gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerde bütün paydaşlarımıza aktarılmaya çalışılmaktadır. 

Kurumda Kalite Politikasının Benimsendiğini Gösteren Uygulamalar:

Merkezimiz, şikâyet ve önerileri değerlendirilip süreçlerin iyileştirilebilmesi için düzeltici ve önleyici faaliyet sistemi kullanılmaktadır. 

2.2. YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE KOMİSYONLARININ GÖREV, SORUMLULUK VE FAALİYETLERİ

Kalite Komisyonunun Kurumda Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirmek Üzere Kurmuş Olduğu Kalite Yönetim Sistemi:

Merkezin, kalite güvencesi ve iç değerlendirme süreçleri kapsamındaki ölçme ve izleme sistemi, üniversitemiz Kalite Komisyonu tarafından oluşturulmuş esaslara göre yapılmaktadır.

Kurumda Kalite Yönetimi Çalışmalarında Tüm Birimlerin Katılımının/Temsiliyetinin Sağlanması:

Merkezimiz, kalite yönetim süreçlerine tam katılım esası ile bakmaktadır.

Kurumda Kalite Komisyonu Tarafından Kalite Kültürünün Benimsenmesi ve Yaygınlaşması İçin Yürütülen Çalışmalar:

Gerekli zamanlarda gerekli bilgilendirmeler yapılmaktadır. 

Kurumdaki Liderlerin Kurumun Amaçları ve Hedefleri Doğrultusunda Çalışanların Hedef Birliğini Sağlama Yöntemi:

Merkezimiz, idarecisi tarafından verilen bütün görevleri süreçlere uygun bir şeklide sürdürmektedir.

2.3. PAYDAŞ KATILIMI

Kurumun Paydaşları Arasındaki Önceliklendirmeyi Belirleme Şekli:

Merkezimizin faaliyetlerinden doğrudan ve dolaylı olarak etkilenen kişi, grup ve kurumlar paydaşlarımız olarak belirlenmiştir. Paydaşlarımız ile ilişkilerimiz etki düzeylerine göre sürdürülmektedir. Zaman zaman bilgilendirmeler yapılarak paydaşlar ile çift yönlü etkileşim kurulmaya çalışılmıştır.

İÇ PAYDAŞLAR 

Üniversite Yönetimi

Öğrenciler

Üniversite Akademik Birimleri

Üniversite İdari Birimleri

Üniversite Uygulama ve Araştırma Merkezleri

DIŞ PAYDAŞLAR

Yozgat Valiliği

Yozgat Belediyesi

Yozgat İli Ticaret ve Sanayi Odaları

Yozgat İli Ticaret Borsaları

İŞKUR

KOSGEB

MÜSİAD

İşverenler

Merkezimiz, gerek iç paydaşlar ve gerekse dış paydaşlar ile karşılıklı görüşmeler yaparak paydaşlarımızı karar süreçlerine katılımını sağlamaktadır.  

 

 

 

  1. LİDERLİK, YÖNETİM VE KALİTE

Liderlik ve Kalite

Merkezimizin yönetim anlayışı ve organizasyon yapısı yönetmeliklerin belirlediği çerçeve dâhilinde sürdürülmekte olup, kalite kültürü benimsenerek faaliyetlere devam edilmektedir. Süreçler, şuan için oluşturulmuş iş akış şemaları ile devam ettirilmemektedir.

Misyon ve Stratejik Amaçlar

Merkezimizin bütün faaliyetleri vizyon, misyon ve stratejik amaçlarına uygun bir şeklide sürdürülmektedir.

 

Paydaş Katılımı

Merkezimiz, bütün faaliyetlerinde paydaş katılımını esas almaktadır.


4. EĞİTİM VE ÖĞRETİM 

 

Merkezimizin yapmış olduğu bütün organizasyonlara, üniversitemiz bünyesinde yer alan her öğrencimizin katılımın sağlanması için genel duyurular ile bilgilendirmeler yapılmaktadır. Bazen toplu katılıların zorluğu sebebi ile faaliyetler gruplandırılarak öğrencilerimizin daha kolay katılımları sağlanmaktadır. 

5.YÖNETİM SİSTEMİ

5.1. Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı

Kurumun eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı süreçlerinin yönetim ve idari birimlerinin yapılanması: 

Müdür; Üniversite öğretim üyeleri ile gerekli görüldüğü takdirde Üniversite içinden veya dışından girişimcilik konusunda deneyimli kişiler arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür, yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan görevinden ayrılan Müdürün yerine Rektör tarafından aynı yöntemle yeniden görevlendirme yapılır.

Rektör, Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişiyi, Müdürün önerisi ile müdür yardımcısı olarak görevlendirir.

Yönetim Kurulu; Müdür ve Merkezin çalışma alanları ile ilgili olarak Üniversitede tam gün çalışan öğretim elemanları veya Üniversite dışından, girişimcilik ile ilgili faaliyetlerde mesleki, akademik ve saha deneyimi olan kişiler arasından Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam beş üyeden oluşur.

 

Danışma Kurulu; Müdürün önerisi ile Üniversite içinden veya istekleri halinde Üniversite dışından ilgili sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ve özel sektörden girişimcilik ile ilgili faaliyetlerde mesleki, akademik ve saha deneyimi olan kişiler arasından seçilir. Rektör tarafından en az bir, en fazla üç yıl süreyle görevlendirilir. Danışma Kurulunun üye sayısı en fazla 15 kişidir.

5.2. Kaynakların Yönetimi

İnsan kaynaklarının yönetimi ve etkinliği:

Merkezimiz, amaçları doğrultusunda ihtiyaç duyduğu insan kaynağı için üniversite yönetimine bilgi vermekte ve ihtiyaçlarını iletmektedir.

5.3. Bilgi Yönetimi Sistemi

Merkezimiz, bütün çalışmalarında, bilgilendirmeleri üniversitemiz Medya İletişim Merkezi ile koordine etmektedir. Gerekli bilgilendirmeler için üniversitemiz bozok.edu.tr yobu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri kullanılmaktadır. EBYS şimdiye kadar müstakil olarak tarafımızdan kullanılmamış olup işbirliği ve duyurumlar bu sistem üzerinden idare tarafından yapılmıştır. Yaptığımız faaliyetlere dair yazışmalar ve etkinlik görselleri tarafımızdan arşivlenmektedir.

5.4. Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği, Kamuoyunu Bilgilendirme

Merkezimiz, web sayfası aracılığı ile yaptığı bütün çalışmaları kamuoyuna sunmaktadır. Web sayfası kullanımı konusunda şifre alınmış olup, zaman zaman Bilgi İşlem Daire Başkanlığı yetkililerinden yardım alınarak sayfa kullanılmaktadır. Üniversitemiz Medya İletişim Merkezine gönderdiğimiz bilgilendirme notları ve görseller, yetkililer tarafından ilgili mecralarda yayınlanmaktadır. Merkezimiz için henüz bir memnuniyet anketi oluşturulmamıştır.