Tarihçe
Mühendislik- Mimarlık Fakültesi, 1993 yılında yürürlüğe giren 496 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuştur. Fakülte bünyesinde İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği ile Mimarlık bölümleri bulunmaktadır. Erciyes Üniversitesi Yozgat Mühendislik Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, 1994-1995 öğretim yılından itibaren Yozgat Kampüsünde eğitimine başlamış olup 2006 yılında Yozgat Bozok Üniversitsinin kurulması ile birlikte eğitimini Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik -Mimarlık Fakültesi bünyesinde devam ettirmektedir.
Bölümdeki toplam öğrenci sayısı 350 civarında olmakla beraber, her yıl normal öğretim için 30'a yakın öğrenci alınmaktadır. İkinci öğretim programı bulunmamaktadır. Bu uygulamanın yanında öğretim elemanlarının gayreti ve daha kaliteli öğrencilerin gelmesi ile eğitim her geçen yıl daha ileriye gitmektedir. Bu arada düşünülen İngilizce destekli öğretim yabancı dil eksikliğini önemli ölçüde giderecektir.
Bölümde birinci sınıflarda diğer mühendislik bölümlerinde okutulan fizik, kimya, matematik gibi temel dersler üst sınıflarda ise yapı, geoteknik, hidrolik, ulaştırma ve mekanik ana bilim dallarına yönelik temel dersler, laboratuar çalışmalarıyla birlikte verilmektedir. İnşaat Mühendisliği Bölümünde; her türlü bina tasarımı, oto yol, hava alanı, demiryolu, tünel ve liman tasarımı, baraj, gölet ve sulama kanal ve kanalet tasarımı, köprü tasarımı ve mühendislik yapılarının alt yapı incelemesi ile ilgili temel bilgi ve becerilerinin verilmesi amaçlamaktadır.
İnşaat Mühendisliği Bölümünde çağdaş eğitimin en önemli araçlarından olan modern araç ve gereçlerle donatılmış Yapı Laboratuarı ve gelişmekte olan Hidrolik, Geoteknik ve Ulaştırma Laboratuarı bulunmaktadır. Laboratuvarların imkanları gün geçtikçe iyileştirilmektedir.
Konusunda mevcut öğretim elemanları ile gelişmekte olan üniversitelerle kıyaslandığında öğretim elemanı bakımından kendi ihtiyaçlarını karşılamakta bir sorunu bulunmamaktadır. Bu arada Döner Sermaye Yönetmeliği çerçevesinde yapılan hizmetler öğretim elemanlarının uygulamaya yönelik tecrübelerinin artması yanında bölüm laboratuvarlarının gelişen teknolojiye uygun olarak yenilenmelerinde önemli bir kaynak oluşturmaktadır.