You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

TARİHÇE

Mimarlık Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde 2020 yılında açılmış, eğitim öğretime 2020/2021 Güz Döneminde başlamıştır.

MİMARLIK ANABİLİM DALI

1. Program Tanımları

Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayanlara Mimarlık alanında Yüksek Mimar Diploması verilir.

Derecenin Düzeyi (Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)

Yüksek Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

1-MimarlıkBölümlerinden Lisans Diploması

2- Lisans mezuniyet ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,50

2-Türkiye’de yapılan Lisansüstü Giriş Sınavının (ALES) ilgili alanından en az 70 puan

3-Lisansüstü Eğitim Enstitüsü giriş sınavından en az 75 puan almış olmak.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

1-Programın ya da ilişkili olan diğer programların Lisansüstü derslerinden en az 120 AKTS’lik dersi alması ve tümünü başarıyla tamamlayıp 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde edilmesi

2-Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Çalışması derslerinden başarılı olunması

3-Tez savunmasında başarılı bulunması

Program Profili

Mimarlık Anabilim Dalı Tezli yüksek lisans programında mimarlıkla ilgili (tasarım, restorasyon, yapı malzemesi, mimarlık tarihi v.b.) kuramsal ve uygulamalı konularda etkin görev yapabilen, bütünleştiren ve disiplinlerarası ilişkiler kurabilen uzman/ akademisyenler yetiştirmeye yöneliktir. Programın bir diğer amacı ise güncel konulara ilişkin edinilen bilgiyi yorumlayarak mimarlık alanlarının problemlerinin çözümünde kullanabilen ve mimarlık konusunda farklı ülke deneyimlerini mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamıyla kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanan güncel ve teknolojik bilgileri iş hayatında uygulayabilecek ve yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek uzman veya akademisyenleri yetiştirmektir.

Program Eğitim Amaçları

1.Mimarlık Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programı; mimarlıkla ilgili (tasarım, restorasyon, yapı malzemesi, mimarlık tarihi vb.) kuramsal ve uygulamalı konularda etkin görev yapabilen, bütünleştiren ve disiplinler arası ilişkiler kurabilen uzman/ akademisyenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

2.Mimarlık Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programı; güncel konulara ilişkin bilgileri yorumlayarak mimarlık alanındaki problemlerinin çözümünde kullanabilen ve bu alanda farklı ülkelerin mimari deneyimlerini mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamıyla kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanan, güncel ve teknolojik bilgileri iş hayatında uygulayabilecek ve yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek yetkin mimar/akademisyenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

3. Mimarlık Anabilim Dalı Tezli yüksek lisans programı; alanında yapılmış bilimsel çalışmaları ve uygulamaları açık ve net biçimde anlayıp yorumlayabilecek, analitik düşünce ile farklı görüşleri değerlendirebilme, yorumlama, sorgulama, sonuca ulaşma ve soyut düşünme becerisine sahip mimar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

4.Ulusal ve uluslararası ortamlarda ve çok disiplinli takımlarda yapılacak çalışmalara ilişkin süreç ve sonuçları sistematik ve açık bir şekilde algılayabilecek, görsel ve yazılı olarak aktarabilecek, yorumlayabilecek, geliştirebilecek, bağımsız karar verebilecek, sorumluluk alabilecek ve liderlik de yapabilecek yüksek mimar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Mezunların İstihdam Profilleri (Örneklerle)

Kamu Kurumları, Devlet veya Özel Üniversite Birimleri, Özel Sektör, Sivil Toplum Kuruluşları, girişimci olanın kendi firması

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayanlar, ALES sınavından geçerli not ve yeterli İngilizce dil bilgisine sahip olmaları durumunda çeşitli Doktora programlarına başlayabilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Mezuniyet Koşulları

Programın ya da ilişkili olan diğer programların Lisanüstü derslerinden en az 120 AKTS’lik dersleri alan ve tümünü başarıyla tamamlayıp 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden; Seminer, Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Çalışması derslerinde; Tez Savunmasında başarılı olan ve tezini veren öğrencilere yüksek lisans diploması verilmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme)

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Yozgat Bozok Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı Başkanlığı, 66100 Yozgat

Tel : +90 354 2421032-33

Fax: 0354 2421056

e-posta: lee@bozok.edu.tr,

Mimarlık Anabilim Dalı Başkanı:

Prof. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN

Tel: +90 354 242 1001

Anabilim Dalı Olanakları

Lisansüstü çalışmalarının gerçekleştirilmesi amacıyla anabilim dalımızın yüksek lisans öğrencilerine tahsis ettiği çalışma ofisleri, seminer salonu, atölyeler ve maket odası bulunmaktadır.

2. Program Çıktıları

1.         Mimarlık alanında bilimsel çalışmalarda açık ve net soru üretir, analitik düşünerek farklı görüşleri değerlendirir, sorgular ve sonuçlara ulaşır, soyut düşünceleri kullanır.

2.         Mimarlık kuram ve kavramlarını sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik bağlamlarda bilir ve kavrar.

3.         Temel bilimsel araştırma ilkelerine bağlı kalarak, bilimsel çalışma yapma becerisi kazanır.

4.         Kuramsal olarak elde edilen bilgileri temel araştırma ilkelerine bağlı kalarak uygular.

5.         Güncel ve teknolojik bilgileri takip eder, yenilikçi ve alternatif araştırma yöntemleri üretir ve kullanır.

6.         Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.

7.         Ulusal ve uluslararası örnek durumları mekânsal, sosyal, kültürel ve ekonomik bağlamda karşılaştırmalı olarak kavrar ve yorumlar.

8.         Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde şematik, görsel ya da yazılı olarak aktarır.

9.         Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız karar verir ve sorumluluk alır.

10.       Mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını anlama becerisi kazanır.