You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Genel Bilgiler

Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı; 

Enstitümüz bilimsel görevleri ve görüşleri ile uyumlu, toplam kalite yönetimi anlayışı ile etik ilkeler ve hukuka uygun, yenilikçi ve sürekli gelişmeye açık anlayışla kalite politikamız aşağıdaki şekildedir:

Antrenörlük Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programının amacı bireyleri akademik hayata hazırlayarak, spor bilimleri alanında lisans eğitiminden sonra temel konularda, ülke ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, ilgili mevzuata uygun bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağını bilen, sportif eğitim faaliyetlerini topluma sevdiren ve farkındalık oluşturan, spor aktivitelerinde antrenman, sporcu ve antrenör üçgeninde bilimsel metot geliştiren ve uygulayan, insan ilişkilerini geliştirerek sosyal paylaşımı ve desteği arttıran, toplumun bir spor ortamında nasıl davranışlarda bulunması gerekliliğiyle ilgili bilinçlendirmeyi ve sportif ahlak anlayışını kazandıran, okullardaki ve çevredeki yetenekli çocukları ve gençleri spora yönlendiren, ülke sporunun çağdaş ve ileri ülke seviyelerine çıkarmak için bilimsel destek ve kaynak oluşturan ve özel eğitime muhtaç çocuk ve gençlere ulaşan bireyler yetiştirmektir. Ayrıca bunları yaparken de çağdaş, yenilikçi ve modern eğitim vermeyi hedeflemiş olan Yozgat Bozok Üniversitesi genç ve dinamik yapısı ile eğitim sorunlarına duyarlı, kanıta dayalı bilgi üreten, bilimsel bir anlayışla bu sorunların çözümüne katkıda bulunan, yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmiş, bilimsel ve sosyal etkinliklere katılan, bilimsel bir tavır sergileyerek yaptığı çalışmalarla alanına katkı getiren, disiplinler arasında bağ kurabilen, rehberlik edebilen, eleştirel ve üretken düşünebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı olarak temel değerlerimiz şu şekildedir:

- Araştırıcı,
- Adaletli,
- Girişimci,
- Sorgulayıcı,
- Hoşgörülü,
- Katılımcı,
- Kalite odaklı,
- Geliştirici ve çözümleyici düşünce yapısında,
- Farklılıklar gösteren dünya koşullarına uyum sağlayacak,
- Topluma liderlik yapabilecek,
- İnsani değerlere saygılı bireyler yetiştirmek,
- Bilimin yol göstericiliğini kabul etmiş,
- Akademik ve etik değerleri koruyan,
- Sporun, fiziksel ve ruhsal sağlığımıza katkısı olduğunu benimsemiş,
- Akademik ve idari olarak gurur duyulmayı amaçlayan,
- Toplumsal görevlerinin bilincinde,
- Çevreye duyarlılık,
- Öğrenen merkezlilik,
- Mükemmeli arayış,
- Sürekli iyileştirme,
- Farklılıklara saygı,
- Şeffaflık ve hesap verilebilirlik,
- Etik değerlere bağlılık,
- Bilimsel üretkenlik,
- Çözüm odaklılık,
- Hesap verebilirlilik.