1 |
Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine sahiptir. |
2 |
Alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir. |
3 |
Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
4 |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
5 |
Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
6 |
Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir. |
7 |
Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir. |
8 |
Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
9 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
10 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur. |
11 |
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır. |
12 |
Çevresiyle sağlıklı iletişim kurar. |
13 |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. |
14 |
İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
15 |
Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |