Merkez Müdürünün görevleri
MADDE 9 – (1) Merkez Müdürünün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil eder.
b) Merkez Yönetim Kurulunu ve Danışma Kurulunu toplantıya çağırır ve bu kurullara başkanlık eder.
c) Üniversite Yönetim Kurulu ve Merkez Yönetim Kurulu kararlarını uygular, gerekli koordinasyonu ve denetimi sağlar, Merkezin idari işlerini yürütür.
ç) Merkezde verilen hizmetlerin amacına uygun, bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak düzenli bir biçimde verilmesini, değerlendirilmesini ve geliştirilmesini sağlar.
d) Merkez personelinin işbirliği içinde, düzenli ve verimli çalışmasından sorumludur.
e) Merkezin Üniversitedeki akademik-idari birimler, öğrenci temsilcileri ve öğrenci toplulukları ile iletişim ve işbirliği içinde çalışmasını sağlar.
f) Her faaliyet dönemi sonunda, Merkezin yıllık çalışma raporunun, bir sonraki yılın çalışma programı taslağının hazırlanmasını ve Yönetim Kuruluna sunulmasını sağlar.
g) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden ve geliştirilmesinden Rektöre karşı sorumludur.
ğ) Merkezin amaç ve faaliyetleri ile ilgili ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılımı sağlar.
h) Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve/veya koordinasyon esasları çerçevesinde ortak projeler oluşturur ve yürütür.
ı) Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik personel ihtiyacını belirler ve görevlendirmeleri ile ilgili teklifleri Rektörlüğe iletir.
Merkez Müdür Yardımcıları
MADDE 10 – (1) Merkez Müdürünün önerisi üzerine Merkezin faaliyet alanları konusunda eğitim ve araştırma deneyimine sahip öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3 yıl süre ile görevlendirilir. Merkezde iki Müdür Yardımcısı bulunur. Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı zamanlarda, yerine vekâlet ederler. Merkez Müdür Yardımcıları, Merkez Müdürünün kendilerine vereceği görevleri yerine getirirler.
Merkez Yönetim Kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az üç kez olmak üzere toplanır. Müdür gerekli gördüğü durumlarda Yönetim Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri yürütür:
a) Merkezin faaliyet alanları doğrultusunda gerekli kararları almak,
b) Merkezin yıllık çalışma programını ve faaliyet raporunu görüşerek karara bağlamak,
c) Danışma Kurulundan gelecek önerileri değerlendirmek ve karara bağlamak,
ç) Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar ile işbirliği esaslarını belirlemek,
d) Merkezin amaçlarının gerçekleşmesi ve yapacağı çalışmaların yürütülmesi için gerekli diğer kararları almak
Merkez Danışma Kurulunun görevi
MADDE 14 – (1) Merkez Danışma Kurulu, Merkezin çalışmalarını, uzun vadeli bilimsel ve yönetsel planlarını değerlendirir ve Yönetim Kuruluna önerilerde bulunur.
İŞ AKIŞ SÜRECİ
YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İŞ AKIŞ ŞEMASI
1- YÖGEM’İN FAALİYET ALANLARI VE AMACI
Yozgat Bozok Üniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme, Araştırma ve Uygulama Merkezi (YÖGEM); bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak üniversitede görev yapan akademisyenlerin öğrenme ve öğretme konusundaki ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaçların ortadan kaldırılmasına yönelik eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi çalışmalarını yapmak amacıyla kurulmuştur.
|
♦
2- EĞİTİM İHTİYACININ BELİRLENMESİ
İlk olarak üniversitede görev yapan akademisyenlerin öğrenme ve öğretme faaliyetlerinin niteliğinin artırılması için eğitsel beklenti-ihtiyaç analizi çalışmaları yürütülmektedir. Her yıl düzenli olarak bütün öğretim elemanlarından eğitsel beklentilerine yönelik veriler toplanmakta ve bu veriler ışığında yapılacak çalışmalar planlanmaktadır. Bu kapsamda eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi için bilimsel yöntemler kullanılarak yapılan anketler sonucunda yer alan istatistiki verilere dayanarak değerlendirme yapılır, öğrenme ve öğretme faaliyetlerinin niteliğinin artırılması için eğitsel beklenti-ihtiyaç analizi çalışmaları yürütülmektedir.
|
♦
3- EĞİTİMİN PLANLANMASI
Belirlenen eğitim ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla eğitime uygun öğretim elemanının ve hedef kitlenin belirlenmesi; eğitimin hedeflerinin, içeriğinin, öğretme-öğrenme süreçlerinin, değerlendirme araçlarının, ders araç-gereçlerinin, kullanılacak teknolojik donanımın, yazılı ve görüntülü kaynakların, eğitim ortamının belirlenmesi; eğitimin teorik/uygulamalı olmasına, katılım belgesi/başarı belgesi/sertifika olup olmayacağına, eğitimin tarihine, toplam/haftalık/günlük/saatlik süresine karar verilir ve eğitim planlaması yapılır. Daha sonra bu planlama Merkez Müdürü tarafından merkezden sorumlu Rektör Yardımcısına sunulur ve onay beklenir.
|
♦
4- PROFESYONEL SEMİNERLERİN DÜZENLENMESİ
Düzenlenen seminerlere kurum içi ve dışı öğretim elemanları davet edilmektedir. Bu seminerlerden üniversitemiz öğrencilerinin de yararlanabilmesi için onlar da seminerlere katılımcı olarak davet edilmektedirler.
|
♦
5- DÜZENLENEN SEMİNERLERİN DUYURUSUNUN YAPILMASI
Rektörlük tarafından onaylanan eğitimlerin çeşitli yollarla duyurusu ve tanıtımı yapılır (e-mail, sosyal medya, afiş, billboard, resmi yazı gibi..
|
♦
6- EĞİTİMİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
Planlanan tarihlerde ve sürelerde eğitim başlatılır, devam ettirilir ve bitirilir. Eğitimin niteliğine göre gerekli etkinlikler düzenlenir.
|
♦
7- DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARININ YAPILMASI
Eğitimin hedeflerine ulaşıp ulaşamadığını belirlemeye yönelik ölçme-değerlendirme işlemleri yapılır. Eğitimlerin sonunda çeşitli anket, ölçek, form vb. veri toplama araçları ile eğitim niteliğine yönelik olarak katılımcılardan nitel ve nicel görüş ve önerilerin alınması.
|
♦
8- EĞİTİM DEĞERLENDİRME SONUÇ RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Eğitimin tamamlanma durumu, eğitimle ilgili nitel ve nicel değerlendirme raporunun hazırlanarak merkez müdürü tarafından hazırlanır ve BKYS süreçleri kapsamında kayıt altına alınır.
|