You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Pazarlama Mesleği Hakkında Genel Bilgi

Toplumumuzda yaygınlıkla “Satış” olarak bilinen Pazarlama, aslında üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası çalışmaları da içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.

Geçmişte, işletmeler pazarlamaya önem vermemiş daha çok üretimle ilgilenmiştir. Klasik üretici mantığına göre çok satış yapmanın yolu fazla üretim ve yüksek kaliteden geçer. Ancak, günümüzde bir işletme kaliteli ürünler üretse bile iyi bir pazarlama ağı bulunmuyorsa satış oranı düşük kalır.

Günümüzde sanayi sektörlerindeki gelişmeler rekabet ortamını canlandırmıştır. Firmalarımız sadece yurt içinde değil uluslararası pazarlarda da satış yapmaya başlamıştır. Ayrıca, tüm sektörlerde ürün yelpazesinin genişlemesi, yeni ürünleri bilimsel yöntemlerle pazarlamayı zorunlu hâle getirmiştir. Bu olumlu gelişmeler pazarlamanın önemini daha belirgin hale getirmiş, bu alandaki mesleklerin saygınlığını da arttırmıştır.

Bugün sadece büyük kuruluşların değil atölye tipi üretim yapan küçük veya orta büyüklükteki işletmeler bile modern tekniklerle çalışan profesyonel pazarlama ekipleri vardır. Pazarlama birimlerinde, her biri kendi alanında uzman meslek elemanları görev yapar. Sektörel deneyim ve kişisel yeteneklere bağlı olarak bu birimlerdeki meslekî pozisyonlar ve unvanlar değişir.

Pazarlama faaliyetleri tüm mal, hizmet ve hatta fikirler için her yerde, her zaman yürütülebilir. Dolayısıyla pazarlama alanı aklımıza gelebilecek her sektörle ilişkilidir. Sağlık gereçleri, ilaç, gıda ürünleri, dayanıklı tüketim malları, temizlik, tekstil, otomotiv, makine teknolojisi gibi çeşitli sektörlerde pazarlama faaliyetleri yoğun biçimde yürütülür. Hatta bazı üretici firmalar, ürünlerinin pazarlamasını bu konuda uzmanlaşmış ayrı işletmelere devreder. Bu da bu alanın ne kadar geliştiğinin bir kanıtıdır. Üstelik pazarlama, sadece imalât yapan işletmelerle değil; bankalar, sigorta acenteleri, seyahat işletmeleri vb. hizmet üreten sektörlerle de ilgilidir.

 

PAZARLAMA PROGRAMI

Yüksekokulumuz Pazarlama Ön Lisans Programı 2009 yılından beri tüm sektörlerin güncel ihtiyaçları doğrultusunda; ürünlerin sınıflandırılması, standartlaştırılması, pazar araştırmalarının yapılması, satın alınması, tanıtımı (tutundurulması), satışı, dağıtımı, nakliyesi, depolanması, vb. gibi konularda ihtiyaç duyulan satış elemanlarını yetiştirmektedir.

Programın misyonu; toplumun ve kuruluşların gücünü arttıracak, ihtiyaçlara uygun niteliklere sahip, araştırmacı ruhlu, bilgili, becerili, ulusal ve uluslararası seviyede kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Vizyonumuz ise; sektörlerdeki gelişmeleri, uygulamaları, yenilikleri takip edebilen, kendini geliştirebilen, girişimci ve analitik düşünme yeteneğine sahip kalifiye işgücü yaratmaktır.

İŞ ALANLARI

Pazarlama Programı’ndan mezun olan öğrencilere “Pazarlama Meslek Elemanı” unvanı verilir. Mezunlar tüm özel veya kamu kurum, kuruluş ve işletmelerinde; satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı, dış ticaret elemanı vb. olarak çalışabilirler.

Kuruluşundan günümüze kadar programımızdan mezun olan öğrencimizin  gerek girişimci gerekse personel olarak halen kamu ve özel sektör işletmelerindeki çeşitli pozisyonlarda nitelikleri ölçüsünde istihdam edilmektedirler.

Yüksekokulumuzun okul-sektör işbirliği uygulamaları sayesinde öğrencilerimizin ve mezunlarımızın özellikle ilimizde faaliyet gösteren muhtelif firmaların okulumuza ulaştırılan talepleri doğrultusunda yarı veya tam zamanlı iş fırsatlarından haberdar olmaları sağlanmaktadır. Böylece hem personel arayan işletmelerin ihtiyaçları karşılanırken hem de dileyen öğrencilerimizin iş tecrübeleri edinmelerinin yanında ekonomik açıdan da kendilerine yetebilir bireyler olmalarına da imkanlar dahilinde olanak tanınabilmektedir.