|
Program Çıktıları
|
Key Learning Outcomes
|
1
|
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
|
He/she has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing current information in the field of Physical Education and Sports Education and has the ability to use it in the field.
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirerek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
|
By constantly improving the knowledge and skills acquired in the field, he/she has the awareness of lifelong learning.
|
3
|
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki ders programlarının kazanımlarına ve bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim-öğrenme ilkelerine, modellerine, stratejilerine, yöntemlerine ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
He has knowledge of the achievements of the curriculum at pre-school, primary school, secondary school and high school levels and the contents related to these achievements, teaching processes, teaching-learning principles, models, strategies, methods and techniques, measurement and evaluation.
|
4
|
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki öğrencilerin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, hazır bulunuşlukları, öğrenme güçlülükleri, çevre olanakları ve öğretim programlarını dikkate alarak; öğretme-öğrenme sürecini planlar, eğitim ortamlarını düzenler, uygun materyaller geliştirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır, çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirebilir.
|
Taking into account the developmental characteristics, individual differences, readiness, learning disabilities, environmental opportunities, and teaching programs of students in pre-school, primary school, secondary school, and high school levels, Plans the teaching-learning process, organizes educational environments, develops appropriate materials, uses information and communication technologies in accordance with their theoretical foundations, and can evaluate student achievements by using multiple evaluation tools.
|
5
|
Alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
|
He/She has the knowledge to access scientific information and reports related to her field, to follow periodicals and current studies, to interpret, evaluate and apply them.
|
6
|
Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma modeli, yöntemi ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
|
Makes the problem situations encountered in school and classroom processes the subject of scientific research, defines them, collects data with the appropriate research model, method and technique, analyzes, interprets, and develops solution suggestions.
|
7
|
Bireysel çalışmalar yapabilme becerisinin yanı sıra diğer meslek mensupları ve diğer disiplinler ile etkin, verimli ve mesleki etik değerlere uygun olarak çalışabilme becerisine sahiptir.
|
In addition to the ability to carry out individual studies, he/she can work effectively, efficiently, and in accordance with professional ethical values with other professionals and other disciplines.
|
8
|
Alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir, alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
He/she knows the situation of her field and the current status of different national and international cultures and follows the developments in her field.
|
9
|
Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.
|
He/She is accepted as a teacher and sets an example in the different socio-cultural environments in which schools are located. She plans and implements social responsibility projects and activities for the environment to develop culture and social life.
|
10
|
Hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişimin sürekliliğini sağlar, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
In addition to in-service training activities, he ensures the continuity of professional development by participating in the programs and activities of professional organizations, universities and other schools at national and international levels, and evaluates the advanced knowledge and skills he has acquired in his field with a critical approach.
|
11
|
Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder veya takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
|
Participates in quality management processes for the continuous improvement of society and the school, leads or fulfills responsibilities effectively as a team member.
|
12
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
Have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
13
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde olur.
|
Becomes aware of professional and ethical responsibility.
|
14
|
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
Uses information and communication technologies at the advanced level of the European Computer Usage License.
|
15
|
Türkçeyi doğru ve etkili bir biçimde kullanır; en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanabilir, alanındaki bilgileri takip edebilecek, izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
|
Uses Turkish correctly and effectively; He/she can use at least one foreign language at the European Language Portfolio B1 General Level, knows the information in his/her field at a level to be able to follow and monitor it and communicate with his/her colleagues.
|