|
|
Program Çıktıları
|
Key Learning Outcomes
|
|
1
|
Öğretmenlik mesleğini ilgilendiren mevzuatı bilme ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarında bu mevzuata uygun davranabilme,
|
Knowing the legislation related to the teaching profession and acting in accordance with this legislation in duties, rights, and responsibilities as a teacher,
|
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirerek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
|
By constantly improving the knowledge and skills acquired in the field, he/she has the awareness of lifelong learning.
|
|
3
|
Farklı okul düzeylerinde yürütülen beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarına ve pedagojik alan bilgisine hâkim olma,
|
Having command of the physical education and sports curriculum implemented at different school levels and pedagogical field knowledge,
|
|
4
|
Beden eğitimi ve spor dersinde öğrenme ve öğretme süreçlerini planlarken öğrencilerin bireysel farklılıklarını, sosyokültürel özelliklerini, çevresel şartları, maliyeti ve zamanı dikkate alarak esnek bir planlama yapabilme,
|
Being able to make flexible planning in physical education and sports lessons by considering students’ individual differences, sociocultural characteristics, environmental conditions, cost, and time during the planning of learning and teaching processes,
|
|
5
|
Alanında bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlayabilme,
|
Being able to prepare healthy and safe learning environments and appropriate teaching materials where effective learning can take place for all students in the field,
|
|
6
|
Bütün öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayacak yönetim becerileri ile alan öğretimine uygun öğretim modelleri, stratejileri, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilme,
|
Being able to achieve effective learning by using management skills that ensure active participation of all students in the lesson and teaching models, strategies, methods, and techniques suitable for field teaching,
|
|
7
|
Temel hareket becerilerini (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) ve özelleşmiş hareket becerilerini (atletizm, jimnastik, yüzme, basketbol vb.) uygulayarak bu becerilerin öğretimini gerçekleştirebilme,
|
Being able to teach basic motor skills (locomotor, balancing, object control, and combined movements) and specialized motor skills (athletics, gymnastics, swimming, basketball, etc.) by practicing these skills,
|
|
8
|
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uyarlanmış beden eğitimi ve spor uygulamalarını gerçekleştirebilme,
|
Being able to implement adapted physical education and sports practices for students with special needs,
|
|
9
|
Alanında amacına uygun ölçme ve değerlendirme araçlarını hazırlayabilme, uygulayabilme ve ilgili paydaşlara yapıcı geribildirimler verebilme,
|
Being able to prepare and implement appropriate assessment and evaluation tools in the field and provide constructive feedback to relevant stakeholders,
|
|
10
|
Okul takım çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme,
|
Being able to plan and carry out school team activities,
|
|
11
|
Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarına rehberlik ederek, tutum ve davranışlarıyla öğrencilere rol-model olma,
|
Being a role model for students through attitudes and behaviors by guiding them in their personal development and future planning,
|
|
12
|
Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurarak öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergileyebilme,
|
Being able to demonstrate supportive attitudes for students’ development by establishing effective communication and cooperation with students, colleagues, families, and other educational stakeholders,
|
|
13
|
Öğrencilerin ve sosyal çevresinin ulusal bayram ve törenlerin anlam ve öneminin farkına varmalarını ve törenlere aktif katılmalarını sağlayabilme.
|
Being able to ensure that students and their social environment recognize the meaning and importance of national holidays and ceremonies, and actively participate in these events.
|
|
14
|
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
Uses information and communication technologies at the advanced level of the European Computer Usage License.
|
|
15
|
Türkçeyi doğru ve etkili bir biçimde kullanır; en az bir yabancı dili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
|
Uses Turkish correctly and effectively; knows at least one foreign language at a level that allows him/her to communicate with his/her colleagues.
|