You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (ÇIKTILARI)

* En az bir yabancı dili yabancı turistlerle yeterli düzeyde ve akıcı bir iletişim kuracak kadar bilir.

* Turizm ve konaklama işletmelerinde sıklıkla kullanılan bilgisayar otomasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir ve bu sistemleri nasıl işletileceğini bilir.

* Genel turizm bilgisi, muhasebe, temel işletmecilik, turizm ekonomisi konularında yeterli altyapıya sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.

* Genel turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.

*Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri, örgütsel yapılarını, ekonomik bütünlük içindeki yerini ve kamu kesimi ile özel kesim ilişkilerini ve bu sektörde faaliyet gösteren meslek kuruluşları ve bunların genel işleyiş içindeki yerlerini ve önemlerini bilir.

* Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, check-in, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini, check-out gibi temel ön büro işlemlerini bilir ve uygular.

* Turizm ve Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.

* Turizm ve otel işletmeciliği için yeterli düzeyde olabilecek kadar alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.

* Profesyonel ve sektörel yenilikleri ve gelişmeleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir

* Organizasyonel yapı içinde uyumlu çalışabilir ve ekip çalışmasına yatkındır.

* Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.

* Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir ve çalışma ve genel davranışın evrensel ilkeleriyle uyum içindedir.

* Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.

* Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilir.

* Turizm alanında araştırma yapabilir ve proje üretebilir.

* Kalite yönetim sistemlerini uygulayıp bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirir.