You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Hakkımızda

Matematik Anabilim Dalı tezli yüksek lisans programı, Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında açılmıştır ve eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir.

Matematik Anabilim Dalı doktora programı, Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında açılmıştır.

Anabilim Dalımızda 2023 yılı sonu itibariyle 3 Profesör, 4 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi araştırma ve eğitim faaliyetlerine devam etmektedir.

Anabilim Dalımızda derslere uygun 4 adet derslik bulunmaktadır. Aynı zamanda, öğrencilerin kullanabileceği, bilgisayar derslerinin uygulamalarının da yapıldığı, 80 m2 boyutunda ve 40 adet yüksek donanımlı bilgisayara sahip Fakülte Öğrenci Bilgisayar Laboratuvarı mevcuttur.

Misyon ve Vizyon

Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Matematik Anabilim Dalının;

Misyonu (Özgörev)

Bilimsel yaklaşımı benimseyen, etik değerleri önemseyen, analitik düşünceye sahip, ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma yapabilme potansiyeli olan, çözüm üretebilen, bilgi ve becerilerini insanlık yararına kullanan, katılımcı, yenilikçi, kendine güvenen nitelikli araştırmacılar yetiştirmektir.

Vizyonu (Özgörü)

Nitelikli eğitim ve araştırma faaliyetleri ile ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan; ülkenin bilimsel açıdan gelişmesine katkı sağlayan, kalite odaklı gelişmeyi hedef alan, güvenilir, alanında söz sahibi, bilimsel ve etik değerlere bağlı, yenilikçi ve dinamik bir anabilim dalı olmaktır.

Program Öğretim Amaçları: Mezunlarımızın yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini tanımlayan genel ifadelerdir:

Yüksek Lisans Program Eğitim Amaçları

1. Lisans düzeyinde öğrenilmiş bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirerek üst düzey matematik bilgisi kazandırmak.

2. Ulusal ve uluslararası düzeyde, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi kazandırmak.

3. Alanıyla ilgili bilgiye literatürden ulaşabilme ve edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisi kazandırmak.

4. Etik kurallara bağlı,  görev bilinci olan sorumluluk sahibi, analitik düşünen,  özgün ve bağımsız araştırma yapabilen bilim insanları yetiştirmek.

5. Alanının gerektirdiği doğrultuda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi kazandırmak.

6. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi kazandırmak.

7. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme yetkinliği kazandırmak.

Program Öğrenme Çıktıları: Öğrencilerimizin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri, deneyim ve davranışları tanımlayan ifadelerdir:

Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları

1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.

2. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve alanındaki gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim kurar.

3. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi kazanır.

4. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.

5. Alanıyla ilgili yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.

6. Uzmanlaşacağı konuda ulusal ve uluslararası üretilen bilgiye literatürden ulaşabilme becerisine sahiptir.

7. Alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmalarda etik değerleri dikkate alır.

8. Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.

9. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olur.

10. Analitik düşünme yeteneğini kullanır.

11. Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.

12. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

13. Alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlayabilme, projelendirebilme ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yetkinliğine sahiptir.

14. Alanında herhangi bir konuyu bilimsel veriler ışığında araştırma, problem belirleme ve çözme, bunları yazılı ve sözlü olarak değerlendirme ve doküman haline getirebilme yetkinliğine sahiptir.

15. Mesleki ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler; bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

Doktora Program Eğitim Amaçları

1. Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi kazandırmak.

2. Ulusal ve uluslararası düzeyde, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi kazandırmak.

3. Alanıyla ilgili bilgiye literatürden ulaşabilme ve edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisi kazandırmak.

4. Etik kurallara bağlı,  görev bilinci olan sorumluluk sahibi, analitik düşünen,  özgün ve bağımsız araştırma yapabilen bilim insanları yetiştirmek.

5. Yaptığı özgün araştırmalarla matematik alanına yenilik getirebilme becerisi kazandırmak.

6. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi kazandırmak.

7. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme yetkinliği kazandırmak.

8. Güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yenileyen bireyler yetiştirmek.

Doktora Programı Program Çıktıları

1. Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.

2. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama bilgisine sahip olur.

3. Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur.

4. Yaptığı özgün araştırmalarla matematik alanına yenilik getirir.

5. Kendi alanı ile ilgili yaptığı özgün çalışmaları tasarlarlama, projelendirebilme ve alanı ile ilgili elde ettiği sonuçları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

6. Analitik düşünme yeteneğini kullanır.

7. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.

8. Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir.

9. Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde sorumluluk üstlenir ve gerektiğinde liderlik yapar.

10. Mesleki ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.

11. Alandaki bilgi ve deneyimi kullanarak etkili düzeyde bilimsel iletişim kurabilir.

12. Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek ileri bir düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.

13. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.

14. Alanında kendi başına, bir problemi kurgulayıp çözebilir veya çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.

15. Alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmalarda etik değerleri dikkate alır bu değerleri denetler.