| 1 |
Türkçe Eğitimi Alanında yaşanan güncel tartışmaları, gelişmeleri, ders kitabı ve uygulama araç gereçlerindeki yenilikleri izleyip kavrayabilecek kuramsal ve uygulamalı akademik bilgilere sahip olabilme. |
| 2 |
Öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirebilecek, dili etkili ve doğru kullanmalarını sağlayacak ve bu konuda onlara örnek olabilecek bilgi düzeyine ve yeterliliğine sahip olma. |
| 3 |
Türk Dilinin yapısı, zenginliği ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli akademik donanım elde etme. |
| 4 |
Türkçe düşünerek, düşüncesini geliştirme ve çevresine de Türkçe düşünme becerisini kazandırmaya yetkin olma |
| 5 |
Türk ve dünya edebiyatlarının tarihsel süreç içindeki yerlerini metinler aracılığıyla kavrayıp bunların ürünlerini meslek yaşamlarında kullanabilme. |
| 6 |
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilerek Türkçeyi tanıtabilecek ve öğretebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
| 7 |
Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek ve farklı milletlerden insanlarla iletişime geçebilecek en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
| 8 |
Vatandaşlık ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. |
| 9 |
Zengin öğrenme ortamlarını hazırlayabilmek için bilgi teknolojilerini kullanarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerine uygun ortam hazırlayabilme. |
| 10 |
Eleştirel düşünebilme; iletişim, sorun çözme, akıl yürütme becerilerine sahip olma; yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
| 11 |
Sınıf yönetebilme, rehberlik edebilme, ölçme ve değerlendirmede yetkin olma. |
| 12 |
Türkçeyi etkin bir iletişim aracı olarak kullanıp sosyal çevresi, öğrencileri ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme. |
| 13 |
Meslek yaşamında, bireysel ve küme çalışmalarında sorumluluk alarak kendisi ve çevresiyle ilgili değerlendirme yapabilme. |
| 14 |
Türkçenin temel kavramları, tarihi, işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 15 |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde gerekli temel bilgi ve becerileri kazanır. |