1. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında temel bilgilere sahip olur
2. Farmakolojinin temel kavramları, toksikoloji ve bitkisel ürünler konusunda genel bilgi sahibi olur
3. İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır
4. Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar
5. Edindiği ileri düzey sağlık ve pazarlama bilgi ve becerilerini kullanarak tıbbi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular
6. Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır
7. Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
8. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki çalışmaları bağımsız olarak yürütür
9. Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir
10. Yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde sergileyebilecek ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur
11. İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını bilir ve toplumsal dönüşümü algılar, sosyal ve profesyonel yaşamda sergilediği tutum ve davranışlarla örnek olur
12. Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır
13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur
14. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur
15. Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir