You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ETİK İLKELER
 
1-İnsan hak ve özgürlüklerine saygı gösterilmesi,
 
2- Din, dil, ırk, etnik köken, fikir, cinsiyet, cinsel yönelim, yaş, bedensel engel ve benzeri özellikler nedeniyle ayrımcılık ve önyargıya yer vermeden hakça ve dürüst davranılması,
 
3- Üniversitede her konunun özgürce tartışılacağı bir ortamın yaratılması ve korunması,
 
4- Bilgilenme, bilgilendirme, öğrenim ve öğretim özgürlüğünün korunması,
 
5- Bilimin gelişme sürecinin herkes tarafından desteklenmesi,
 
6- Saydamlık ilkesi ile saklı kalması gereken bilginin korunması ilkesi arasında denge kurulması,
 
7- Üniversite içi bireyler ve birimler arası ilişkilerin her zaman karşılıklı saygı çerçevesinde tutulması,
 
8- Kurumsal kaynakların korunması, özenli, verimli ve etkili kullanımının sağlanması,
 
9- Karardan doğrudan ya da dolaylı etkilenenlerin karar verme sürecine katkılarının sağlanması,
 
10-Yapılan iş ve alınan kararlarda insanlığın yararı gözetilip sosyal sorumluluk bilinciyle davranılması,
 
11-Kişisel yetkinliğin geliştirilmesi; dürüstlük, güvenilirlik, hak ve sorumlulukların bilinciyle davranılması,
 
12-Profesyonel yetkinliğin geliştirilmesi; görevin kendine özgü amaçlarına, kurum ve görevin saygınlığının korunmasına uygun davranılması; işin yapılmasında kalite ve etkililik ilkelerinin benimsenmesi,
 
13-Bireysel gelişimin desteklenerek özendirilmesi; akademik liyakat, deneyim ve emeğe saygı gösterilmesi,
 
14-Çevreye karşı duyarlı, sorumlu ve hayvan haklarına saygılı davranılması,
Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci.
 
15- Hizmetin yerine getirilmesinde; sürekli gelişim, katılımcılık, saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, kamu yararını gözetmek, hesap verebilirlik, öngörülebilirlik, hizmette yerindelik ve beyana güven esas alınır.
 
16- Hizmetin yerine getirilmesinde; halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek, halkın memnuniyetini artırmak, hizmetten yararlananların ihtiyacı ile hizmetlerin sonucuna odaklı olmak hedeflenir.
 
17- Kamu hizmeti, belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütülür, hizmetten yararlananlara iş ve işlemlerle ilgili gerekli açıklayıcı bilgiler verilir.
 
18- Üniversite mensupları, üniversitenin ve görevli oldukları birimin amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar.
 
19- Takdir yetkisi, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda, her türlü keyfilikten uzak, tarafsızlık ve eşitlik ilkelerine uygun olarak kullanılır.
 
20- Üniversite mensupları, kamu yönetimine güveni sağlayacak şekilde davranırlar ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını davranışlarıyla gösterirler.
 
21- Üniversite mensupları, üstleri, meslektaşları, astları, diğer personel ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar ve gerekli ilgiyi gösterirler, konu yetkilerinin dışındaysa ilgili birime veya yetkiliye yönlendirirler.
 
İletişim
  • 0(354)217 89 91
  • Erdoğan Akdağ Kampüsü Atatürk Yolu 7. Km 66900 Yozgat
  • genel.sekreterlik@bozok.edu.tr
  • bozokuniversitesi@hs01.kep.tr